needtobreathe skrev 2012-01-03 12:20:50 följande:
Mct! Haha! Blanda inte in mig i vårt förhållande! ;) Men jo, ngt bättre borde du kommit på.. Snöskottning.. I Hallonbergen!!!
Du pullan det var din idé!
Sådär nu är jag hemma igen från TUL...
Tvilling 1 har vänt sig! Halleluja! Nu återstår att se om hon ligger kvar där! Tvåan ligger fortfarande på tvären.
Däremot har de inte riktigt vuxit som förväntat.
De "borde" ligga omkring 1981 gram. närmare 2 kg.
Ettan vägde 1816 gram (-8,3%) vilket är okej
Tvåan däremot har tappat ytterligare och vägde idag 1615 gram (-18,5%).
Så det blir ett nytt ultraljud om 2-3 veckor. Se vad som hänt....
När vi gick därifrån så läste jag på lappen och så står det "ej normal hjärtaktivitet" på ettan.... Så vi gick ner tidigare till mödravården där vi hade läkarbesök 13,40 och ja.. jag hade väl ett litet breakdown kan man säga...haha!
Chefsbarnmorskan (som var inblandad i torsdags) tog hand om mig då min barnmorska fortfarande är sjuk. Hon redde ut det där med hjärtljuden som visade sig vara en "bock i fel ruta" hos Ultragyn. Jag misstänkte det också eftersom hon inte sa något alls om det men gav oss pappret... sen pratade vi lite om vikter och hennes erfarenheter av tvillingar och så... hon lugnade mig rätt fort.
LÄkarbesöket blev också bra.
Han konstaterade efter att ha dunkat lite i min vänstersida att den njuren förmodligen är lite stasad, därför det förvärras när jag ligger ner och förbättras när jag står på alla fyra.
Har fått citodontabletter utskriva att ta när jag behöver mot smärtan... sen kallade han mig hypoglykem... mitt blodsocker har varit över 5 en enda gång när de kollat så han tyckte jag skulle dricka lite röd mjölk emellanåt.... uäck!! Får väl hitta på något substitut...haha!
Så liiite orolig över tvåan... men ändå okej...