• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Fiiin Mabaja!! Hjärta

qatteriin skrev 2012-01-02 10:40:36 följande:
    MCT: Åh vilken fin mage! Men vad tungt det måste vara med två, jag känner mig som en val med bara en där inne... Men så hade jag förstås 30 kg extra att släpa runt på redan innan, det är väl ingen hit, hehe... Mimmi: Jaa det var läskigt att ta kontakt med mvc, jag gjorde det tidigt för att jag ville få plats på en privat mottagning som jag varit till tidigare. Men KUB bokade vi inte in förrän vid inskrivningen så det var inga problem att få tid för det - där jag gick iaf.
    hamnade lite fort på rygg i soffan igår... orkade inte hålla emot på vägen ner... slutade med *väääääs' *hoost' 'panik* Sambon for upp i panik och försökte vältra över valen i ett läge där hon kunde andas igen...

"Ohhhh det är något fantastiskt som sker i din kropp......."    Jätte!

Jag har också en massa övervikt från början... 20 kg om jag ska vara snäll, 30 om jag ska hamna i mitten på normalt BMI skalan...
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-02 11:41:23 följande:
    Men gud vilka fina magar ni har Mabaja och MCT (ja det ser inte helt lätt ut MCT!!)  

mimmi, visst känns det konstigt. Jag känner mig nollställd, har inte kommit så långt än att jag faktiskt tror att jag är gravid. Känns som jag ätit alldeles för mycket julmat bara för magen är redan lite svullen (är iofs alldeles för överviktig men gick ner ca 5-6 kilo innan jul). Rynkar på näsan 

Jag har brottats här med vilken MVC jag ska ta kontakt med, men så läste jag att min MVC hade fullt nu i december och fick då lite panik så jag mailade "min" BM och frågade om hon kan vara vår BM ändå eller om någon annan kan hjälpa oss om hon inte längre har tid. Hon känner ändå till hela vår historia och det är en ganska stor fördel för både oss och henne. Är livrädd att komma till nån BM som har noll sympati och viftar bort allt. Så jag hoppas att hon kanske kan klämma in oss på deras fullbokade mottagning ändå. 
    Mailade bara för nån timme sen så jag har inte fått nåt svar ännu.
    Håller tummarna för att hon kan klämma in dig Havsklippan! Det är viktigt att det känns bra...

Ang att inte känna sig gravid så känner jag igen det där...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2012-01-02 12:42:46 följande:
    Vilka fina magar Mabaja och MCT! Hehehe minns hur det var att vara en strandad val... Det mest komiska var när vi skulle färdknäppa de där sista dagarna, herregud vad det var omöjligt.. Typ "du där bakom valen, du kan väl säga till när du är klar, eller om du är sugen på nån annan ställning får vi ta en konstpaus så du får rulla mig till någon annan ställning, men föreslå inte någon ridställning för det kommer knäcka dig på mitten, bokstavligen... "
    Hehehe sweet memories...
    Ja lite så är det ju! hahah!

När vi skulle försöka sexa till det här för nån vecka sen så försökte han med något som vi "brukar" göra... slutade med att jag asgarvade och frågade "hur tänkte du nu?" "jag har inte kunnat röra mig sådär på ett par månader!"
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-02 13:04:30 följande:
    Jätte fina magar Vill oxå ha en sån utspänd ..... Nu ser min bara gravid ut med byxor på. Annars ser den bara tjock ut.
    Du det kommer.... jag skulle vilja ha min lite mer inspänd... särskilt nattetid..
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-02 16:36:10 följande:
    Nu har jag gjort något läskigt! Har ringt till Sahlgrenska där vi har tid för Ivf, o meddelat att jag är gravid.. Känns som om jag precis jinxat det!! :( som om det inte räckte ringde jag även till mvc, men utanför deras telefontid, som tur var!
    Jamen två jinx blir ju NOLL jinx ju!  Som i matte! Två negativa blir en positiv! Hjärta
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-02 18:20:10 följande:
    Alltså, tycker ni inte att det varit oktober väldigt länge nu (vädermässigt)!?? Jag är så Depp så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Wilda har inte ens fått åka pulka. :( och övrigt ska vi inte heller prata om.
    INstämmer. Blev inte ens dagsljus här idag ju.. och regnade underifrån....*brr*
  • MCT79

Sofy... för fan! I natt drömde jag att vi startade eget.... snöskottning i Hallonbergens centrum.. med spade! Nått bättre kan vi väl komma på?!??!

Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-03 09:03:34 följande:
    Jag med!

Nu har jag gjort det! Tog ett djupt andetag o hoppade, måtte det gå vägen!!! Har ringt mvc o fått tid den 20 januari, läskigt som tusan!!!!
    *gilla!*  Det kommer gå bra!!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-03 09:23:07 följande:
    Tack vännen! Jag hoppas det!! Hon jag pratade med var trevlig iaf, o verkade förstå mig, men det är inte hon jag ska träffa sen... Jaja,,

Inget annat du vill ha från magnolia när jag ändå åker dit?
    De flesta är ju trevliga! Men om det inte känns bra så byyyt, lova mig det? Man känner sig lite fånig men man ska gå där länge och det måste kännas bra!

Från Magnolia? Allt....?  Skäms Släppa in mig där är livsfarligt...  Vid kassan kan det tänkas att de har dekorationer som ser ut som små spiraler med pärlor på... svårt att förklara... det är som spiraler/skruvar med ett litet skaft... Några såna kanske....Lite olika färger...  Har inte varit dit på länge så jag vet inte vad de har nu! Förmodligen lika bra! hahah!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2012-01-03 12:20:50 följande:
    Mct! Haha! Blanda inte in mig i vårt förhållande! ;) Men jo, ngt bättre borde du kommit på.. Snöskottning.. I Hallonbergen!!!
    Du pullan det var din idé!

Sådär nu är jag hemma igen från TUL...

Tvilling 1 har vänt sig! Halleluja! Nu återstår att se om hon ligger kvar där! Tvåan ligger fortfarande på tvären.

Däremot har de inte riktigt vuxit som förväntat.
    De "borde" ligga omkring 1981 gram. närmare 2 kg.

Ettan vägde 1816 gram (-8,3%) vilket är okej
    Tvåan däremot har tappat ytterligare och vägde idag 1615 gram (-18,5%).

Så det blir ett nytt ultraljud om 2-3 veckor. Se vad som hänt....
    När vi gick därifrån så läste jag på lappen och så står det "ej normal hjärtaktivitet" på ettan.... Så vi gick ner tidigare till mödravården där vi hade läkarbesök 13,40 och ja.. jag hade väl ett litet breakdown kan man säga...haha!
    Chefsbarnmorskan (som var inblandad i torsdags) tog hand om mig då min barnmorska fortfarande är sjuk. Hon redde ut det där med hjärtljuden som visade sig vara en "bock i fel ruta" hos Ultragyn. Jag misstänkte det också eftersom hon inte sa något alls om det men gav oss pappret... sen pratade vi lite om vikter och hennes erfarenheter av tvillingar och så... hon lugnade mig rätt fort.
    LÄkarbesöket blev också bra.
    Han konstaterade efter att ha dunkat lite i min vänstersida att den njuren förmodligen är lite stasad, därför det förvärras när jag ligger ner och förbättras när jag står på alla fyra.
    Har fått citodontabletter utskriva att ta när jag behöver mot smärtan... sen kallade han mig hypoglykem... mitt blodsocker har varit över 5 en enda gång när de kollat så han tyckte jag skulle dricka lite röd mjölk emellanåt.... uäck!! Får väl hitta på något substitut...haha!

Så liiite orolig över tvåan... men ändå okej...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma