• MCT79

Plus igen efter mf/ma

FruW skrev 2012-01-03 15:51:46 följande:
    MCT förstår dina blandade känslor! Skönt att det inte va något fel på hjärtat!! Håller tummarna för att tvåan växer till sig på slutet!

Stor kram vännen
    Tack snälla! Hjärta

Vad tror du om knäck som substitut för mjölken? Cool
    Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-03 15:55:26 följande:
    Absolut! Kanske Marabou dajm, borde väl vara en perfekt mix?
    Du har helt rätt! Tack för expertisråd! *bockar och bugar*
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-03 16:25:23 följande:
    Mct: jag tror inte att du behöver oroa dig över vikten på tvåan. Men skönt att få bra bemötande.

Jag är lite som ett barn på julafton idag eftersom de ska bestämma imorgon hur man får upp järnet i kroppen. Lite stört kanske men jag är orolig över hur jag skulle må efter en fl om det skulle ligga såhär lågt och det drar igång och jag förlorar lika mycket blod som förra gången.
    Ja bemötandet är alltid skitbra på PrimaLiv.. inga klagomål där inte... :)

Förstår dig! Som du har väntat på något slags besked!
    telgebo skrev 2012-01-03 16:37:01 följande:
    Skönt att TUL gick bra MCT

När väntas dina tvillingar födas till världen? Är det snitt eller ska du föda vaginalt?
    Ptja det gick ju halvbra iaf. ;)
    Jag är beräknad till 27/2... om ettan ligger med huvudet ner blir det vaginalt, annars snitt. Man försöker inte vända tvillingar.

Jag frågade idag om igångsättning tidigare just pga mina smärtor i vänstersidan och han lät inte omöjlig att diskutera det.
    Men vi får se..
    Växer inte tvåan som han ska vid nästa TUL heller kanske de plockas ut.. vad vet jag..
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-03 18:24:36 följande:
    Prommis: jag hoppas på sprutor. :) bara jag slipper tabletter är jag nöjd. Min läkare sa att de brukar tipsa om sprutor numera. Det jag dock inte gillade var att låg folsyra kan vara ett tecken på crohns (står olika i mina journaler att jag i ena fallet har uc och andra crohns)

Mct: du är ju doktorn i gänget här. Jag ska ta dubbel dos folsyra i ett par veckor. Nu är frågan- hur skulle du gjort? En tablett två ggr om dagen eller 2 tabletter en gång om dagen? Normal dos är 1 tablett en gång per dos.
    Jag tror det kvittar... jag klämmer mina piller till frukost! ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-03 18:57:32 följande:
    då kör jag på två piller en gång om dagen! :) Annars glömmer jag nog... haha
    DET är INTE anledningen till att jag gör så......................................................................................

Å jag har INTE mobiltelefonen på larm på kvällen för att komma ihåg järntabletten. INTE.
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-03 19:20:41 följande:
    Hahahaha! Börjar du känna dig gammal? ;) minnet sviktar sådär på ålderns höst! ;)

Fast vi har ju också pensionärsvarning här hemma. Vi sover inte längre tillsammans! :( men jag tänker vara egotrippad och prioritera sömn framför närhet.
    Dags för revolution käönner jag. JAG hamnade också på soffan i natt!
    A snarkade och jag väckte honom "petade" typ 10 ggr.... till slut sa jag "anders snälla kan du!!" rätt högt... då vaknar han till och blir förbannad för att jag inte väcker honom snällt! WTF?!

Surade till och tog täcke och kudde till soffan....
  • MCT79

Vi fick ett vägghängt skötbord av en jobbarkompis... skruvat upp det idag.... skum känsla...

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-03 20:04:46 följande:
    stoooora steg såhär på sluttampen! Snart tvåbarnsmorsa! GASH! ;)
    Ska inte du sova nu? ;)
    needtobreathe skrev 2012-01-03 20:06:13 följande:
    Så jävla kul Mct! Busbebisarna är välkomna ;) Då vill vi lattja!!

Mabaja; Snart dags för dig me ;) När vill du ses?
    Haha! Dom är rätt tama i magen.. ;)
    Vakna 05-07   12-13 och sedan en sväng runt 16-18... rätt tydligt mönster jag börjar se...
    Om jag inte spelar hög musik... blir ett satans liv...
  • MCT79

Jättefin Javisst!

Ska prova lägga en kudde över sambons ansikte i natt då! ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma