• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 22:13:07 följande:
    Födde ebba vaginalt tog mig 24 timmar
    Jag trodde du menande förlossning 2 som Mabaja pratade om.

Min första förlossning tog 5 tim och 42 min
    Andra strax under 4 timmar och min tredje 2 timmar

så nästa tar väl då 1 timme
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 21:56:18 följande:
    Va faan varför kollade jag på detta!? Är ju livrädd för att föda nu! Pinklove: titta INTE på detta förens efter din förlossning säger jag bara! Tårarna bara sprutar på mig nu.....
    Usch, tittade du?? Vad modig du är... Ska verkligen vänta nu när du säger så. :(
    Hoppas du hämtar dig och inte får en massa hemska tankar nu. Alla förlossningar är unika! Din kommer gå STRÅLANDE!!

KRAM!
  • telgebo

Gonatt alla,dags att sova. Hörs imorgon

Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Smålands jänta i storstaden

Gulle du pinklove! Älskar ju alla sånna program, men nu såhär när man går på övertid så var det inte alls kul att se när det slutar i akut snitt... Stor risk att det även händer en själv då vi vet att mini istället är en MAXI! Nej nu ska jag bara titta på tecknat tills maxi är här!

Din förlossning kommer oxå gå STRÅLANDE!!! KRAM

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 22:29:43 följande:
    Jag trodde du menande förlossning 2 som Mabaja pratade om.

Min första förlossning tog 5 tim och 42 min
    Andra strax under 4 timmar och min tredje 2 timmar

så nästa tar väl då 1 timme
    Haha kan inte påstå föda med snitt jo men jag menade föda vaginalt
    Ut genom muttan haha

Du hade inte många timmar FUSK haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 22:54:40 följande:
    Gulle du pinklove! Älskar ju alla sånna program, men nu såhär när man går på övertid så var det inte alls kul att se när det slutar i akut snitt... Stor risk att det även händer en själv då vi vet att mini istället är en MAXI! Nej nu ska jag bara titta på tecknat tills maxi är här!

Din förlossning kommer oxå gå STRÅLANDE!!! KRAM
    hihi titta på tecknat.... ;) Det låter som en mycket bra idé!
  • sugarrush

Nu hittade jag programmet på tv4play! Men började störtlipa redan i trailern, så jag stängde av. (Har grinat så mkt de senaste dagarna av hormonläget, orkar bara inte gråta mer just nu.=
    Får se om det går bättre ngn annan dag.

Fjärde gången gillt?
  • acure

näää nu får det ta och sätta igång på riktigt tycker jag... har varit vaken i snart två timmar med förvärkar/värkar som inte går att sova sig igenom. Har värmt vetekudden och det lindrar väl när värken kommer men det går inte att sova. Tog nyss två alvedon och väntar på att de ska komma ut i kroppen så jag kan gå och lägga mig igen. Fast mest av allt hoppas jag ju att alvedonen inte ska hjälpa och att värkarna kommer komma mer regelbundet och kännas ordentligt så vi får åka in lagom till eftermiddagen, dock tror jag knappast att det kommer ske. Kommer säkert ha det såhär på nätterna tills vecka 42+? innan de sätter igång mig och det kommer sluta i katastrofsnitt efter 48 timmar då bebisen säkert kommer vara för stor och för stressad. Låter jag positiv? :P haha

• Evve81

Pinklove: Det kommer gå JÄTTEBRA! Bebis kommer ut på ett eller annat sätt.

Småland: Det kommer gå jättebra!

Med dottern var jag på förlossningen 15h! MEd sonen tog det ca6h så jag undrar hur långtid det tar denna gång. Inte så länge hoppas jag

Usch jag har vaknat MÅNGA gånger i natt. Men nu är det inte så länge kvar innan det är dax för RUL som jag såklart hoppas går jättebra. Jag var såklart super illamående igår kväll igen och det känns ju så lagomt kul men jag antar att det går över!.

• LittleJunia

Jag hoppas också på en kortare förlossning denna gång.. var inne på förlossningen i 16 tim och alltsom allt tog det 30 h. Nu hoppas jag innerligt att det inte tar mer än typ 6 tim

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma