Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-11-01 09:40:45 följande:
    Förra var på 6+3 så det känns som en eeeeevighet  sedan  ;)  Jag har ju haft både mf och ma och blev lovad sist vid mitt läkarbesök i samband med mfét att jag skulle få regelbundna kontroller =)  Det är på sjukhuset, har inget privat i den här stan =0 

om om om jag får ett tråkigt besked på fredag så är det mitt tredje mf inom ett år.... Hur ska man orka? Oj sorry kom just på att andra i tråden haft många fler missfall än jag ...... men det känns ändå som mycket.. för mig..
    Ja, alla missfall är tungt så klart vare sig det är första eller tredje eller vad det är. Jag tänker precis som du, hur ska man orka? Men det gör man. Får hålla alla tummar för att vi slipper hamna där igen. Du får förlita dig på statistiken helt enkelt. Det är VÄLDIGT ovanligt med tre missfall även om det verkar vanligt i den här tråden. Vi i tråden är långt ifrån representativa statiskt, vi har hamnat här av en anledning. Det är så jag försöker tänka men jag är också orolig så klart. Det lugnar mig dock att man sett hjärtat en gång.
  • Pancakes

Småland, underbara nyheter! Har tänkt på dig!

• Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-01 11:29:21 följande:
    En fråga tjejer, framför allt till er som väntar ert första barn... Hur känner ni inför förlossningen? När jag nu börjar närma mig, v32, så börjar det på nåt sätt bli verkligt. Jag är helt klart orolig, men naivt nog är det inte smärtan som oroar, utan snarare att man inte har någon som helst ide vad som väntar...
    Vecka 32 redan, jäklar vad tiden går. Jag har inte tänkt mycket på förlossning alls. Tänkte mer på det förra gången och var jätterädd men efter missfallet är man orolig över andra saker, så är man nöjd om man överlever vecka 12 typ. Men antar att jag också kommer tänka på det när det närmar sig. Hur känner du själv?

Det där med lavemang är det många som funderar över. Egentligen är det den naturligaste saken i världen att "innehållet" pressas ut när ett stort barn trycker mot tarmen. Det är ju inte ens eget fel liksom... Varför fick du inte ta lavemanget då Mabaja?
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 13:01:09 följande:
    Skötväskan är klar
    Wow, nu närmar det sig alltså?
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-01 13:38:24 följande:
    Pancakes; ja, tiden går galet fort. Eller, det har gått galet fort efter v 20. Innan dess var det snigeltempo... Handlade några pyttekläder i strl 50 igår, sååå söta. Vill inte köpa för mycket i ministorlek då dom små liven växer så fort, men tänkte att några plagg i 50 kunde vara bra på bb åtminstone...
    Känner igen det där...för mig går det långsamt. Men det var värst innan första UL var. Nu är det vecka 12 nästa vecka. Det är ju en milstolpe liksom.

Då ska du ha runt nyår alltså? Kul!
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 13:55:41 följande:
    *Skrattar* hmm nja inte än va eller joho hahaha det är 1 nov nu men se så snabbt alla månaderna går haha och 30nov ska jag på Tul och är i vecka 37+6 då så hoppas jag att jag kommer hem med en bebis typ nästa dag hihi önskar iaf

Bf är ju enligt den 21 dec men enligt min mens trovärdiga härliga mens 10 mars så skulle jag ha Bf 14 dec
    Det är bra att vara förberedd :)

En luciabebis blir det då kanske?
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-01 14:20:11 följande:
    En festkatalog från HM dök precis ner i brevlådan. Massor av superfina klänningar som man vill köpa, men ändå inte får plats i. Morr!!
    Åh, då har jag nog också fått den när jag kommer hem. Kanske kan jag ha en i storlek större i jul i alla fall. Fanns det inga fina mammaklänningar för dig då?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-01 15:45:56 följande:

En samvetsfråga ;) Jag mår illa och är sååååå trött hela tiden. Känner mig som en riktig slacker på jobbet just nu....*skäms*  Hur har ni andra orkat med jobb och ni som har barn innan HUR orkar ni? ? ?

Jag orkar inte....sitter på FL på jobbet och sitter och halvsover ibland och rusar raka vägen hem efter jobbet och sover. Jag har märkt att nyckeln är att äta regelbundet. Får världens blosdockerfall eller vad det är på eftermiddagarna och blir galet trött och lite illamående. Måste småäta saker då och då för att hålla humöret uppe, annars går det utför. Bara frukt funkar inte, det måste vara matigare typ kokt ägg, macka, nötter eller yoghurt.
  • Pancakes

Ja, hatten av för er som har barn sedan innan. Jag blev alldeles slut av att leka med brorsönerna en stund i helgen och det var ändå bara några timmar.. puh!

• Pancakes

Tänker på dig Röntgensyrran, fy sjutton vilken jobbig sits du hamnat i. Är ni vänner ändå och kommer han vara delaktig i barnet liv eller är du på egen hand helt nu? Stora kramar till dig! Vad stark du är!

Småland, skönt att höra att du får komma hem nu!

Sofy, grattis till hjärtljuden! Oj, vad mycket du gått ner. Jag önskar att jag gått ner istället för upp, har ångest för det där. Men förstår att det är jobbigt att höra att man inte får gå ner mer om man mår så illa som du gör!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma