Plus igen efter mf/ma
Åh, vad härligt Lisa!
Glad påsk!
Åh, vad härligt Lisa!
Glad påsk!
Lisa, blev det något ytterligare ultraljud idag eller kände du dig tillfreds efter ditt förra?
Saftis, läste i en annan tråd att du haft ett lyckat RUL - grattis!!
Visst är det ngon nu som också närmar sig RUL-tid?
På fredag ska jag till BM igen då magen inte hade växt på två veckor. Jag tycker det känns som om hon har sjunkit och det är säkert därför magen inte växt och i hemlighet önskar jag att magmåtte fortfarande är samma så vi får gå på ultraljud och se på henne igen
Men sjävklart är jag glad och nöjd så länge allt ser bra ut!
Åh, vad skönt för er Lisa!
Åh, vad mycket spännande som händer nu!!
Kan inte alla skriva in sig i BF-listan så jag som är lite tanskspridd nu för tiden kommer ihåg alla?
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html
Jag fick lite andan i halsgropen när Dag och Natt skrev att jag var nästa på tur, men blev lättad när Liberté skrev att hon var före
Hur går det för dig L?
Vilka fina tester Odd! Jag tycker jag var duktig som bara testade två gånger (en med sticka och sedan veckoindikator), men det är nog mer för att testerna var slut än något annat
Det är ju så roligt att se ett positivt resultat!
Var hos BM idag för att mäta magen och denna gången hade den växt iaf en cm på drygt 1½ vecka (nu 33 cm). BM ville dock se så att det fortsätter växa så ska dit igen om en vecka igen.
Vaknade inatt av en rejäl smärta i hela magen och runt om, men det gick över efter ett par sekunder. Undrar var det var
Åh, det är så roligt att tråden har fått "liv" igen
Usch, Dag och Natt, gråter en tår här. Ska hålla alla mina tummar, lillfingrar, tår, pekfingrar imorgon!
Ang. din sambo, nu känner jag inte varesig honom eller dig men jag förstår både honom och dig. I mitt och min sambos förhållande var det lite omvända roller.
Det är självklart jobbigt för dig iom att du förr eller senare måste berätta att du är gravid (eftersom det syns) och därför måste svara på alla jobbiga frågor, iom eran tidigare historia, medan din sambo kan "slippa undan". Jag ville själv inte berätta för någon enda människa mer än min sambo att jag var gravid denna gången fören efter RUL. Men efter runt v 17-18 där någon gång började folk fråga på jobbet trots att jag försökt dölja magen som kom tidigt. Det var flera på jobbet som blev besvikna att jag inte berättat tidigare, men jag ville inte! För mig vad hela graviditeten väldigt overklig, trots sparkar, fram till några veckor efter RUL och helst hade jag velat gömma mig för hela världen fram tills ungen var ute.
Jag blev istället ledsen och besviken när jag fick reda på att sambon efter vecka 14 där någon gång talat om att jag var gravid till sina vänner. Jag kände mig sviken att han berättat om våran stora hemlighet och att jag nu fick ta emot massa gratulationer och uppmärksamhet jag inte ville ha.
Man är ju så olika! Inget är rätt och inget är fel. I mitt och sambons fall handlade det mycket om kommunikationsbrist då jag inte ens ville prata om graviditen med min sambo, för då kändes det hela så mycket mer verkligt och jag levde i förnekelse. Jag vet att jag smög iväg och spydde och hoppades att han inte skulle höra - för då var jag tvungen att prata om det... Men i smyg kunde jag stryka över magen och le försiktigt när jag fick en spark.
Vet inte riktigt vad jag ville komma med min upplevelse, mer än att vi är alla olika och reagerar olika på trauman och inget är rätt och inget är fel.
Jag ska tänka på er imorgon!!! Åååh, vad jag ska hålla tummarna!
Tänker på er idag, Dag och natt!
JAA, vad underbart - en helt perfekt liten bebis! Gud så skönt Dag och natt 
Hur gick det med sprutan Mimmi?
Försökt låta blir att fortsätta testa Odd, jag tror bara det blir mer oro
Har du fått tid till VUL?
Var hos BM idag och magen hade växt iaf ½ cm på en vecka + att Lill-tjorvan sjunkit så jag fick godkänt
Antog att hon skulle ha sjunkit lite då jag haft ilningar/stickningar neråt den senaste veckan.
Börjar fundera på om det snart är läge att börja plocka ut GP... Någon som vet om man måste ta ut hela eller om man bara kan ta ut så man är hemma en-två dagar i veckan?