• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Gratta till Färnevik för inte en enda bristning.... skönt. Du måste vara skapt för att föda, kan inte fatta hur jag kunde få så grova bristningar, suck. Visserligen är det viktigast att Lovis mår bra.

• Mabaja
    acure skrev 2011-03-12 23:57:28 följande:
    Hemskickad med sovdos, inte öppen ett jävla skit. Jag här verkligen tappat modet nu. Blir så ledsen. Godnatt vänner.
    Nej men fy 17! Vad visade ctg? har du värkar eller vad är det du känner?

Vad jag lider med dig och din sambo just nu! Hoppas att du får sova gott iaf! Många kramar från mig och lilla W!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81
    acure skrev 2011-03-12 23:57:28 följande:
    Hemskickad med sovdos, inte öppen ett jävla skit. Jag här verkligen tappat modet nu. Blir så ledsen. Godnatt vänner.
    Hoppas du får sova nu då och att det tar ny fart idag så att det händer någonting idag!
  • Evve81

hAr en undran. Jag har flera dagar vaknat med ont i huvudet. ÄR ju dunder förkyld så det är nog därför. Är det OK att äta alvedon när man är gravid? Ipren ska man ju inte äta men alvedon då?

• Odetta

Hej kära vänner!

Vill skriva en liten varning till er alla som ska få era efterlängtade små nu....snälla rara ta RS på allvar och följ råden hur man undviker det.

Vi har varit inlagda sedan förra lördagen med Vidar. Han har fått rs och visserligen säger läkarna att vi har haft lite extra otur för dem flesta barnen blir inte såhär sjuka, men ja...rs är inte att leka med.

Vidar har sedan i tisdags haft en CPAP som hälper honom att vädra ut koldioxid ur kroppen, han har sedan vi blev inlagda haft syrgas och sond (orkade inte äta alls på 3½ dygn) och läkaren på ronden igår sa att vi ska räkna med att stanna till slutet av nästa vecka. Han har verkligen varit jätte sjuk vår lilla kille, men tack och lov för den fantastiska vården för nu, 9:de dagen inlagd, verkar det som att han faktiskt börjar att må bättre igen.

Så har ni storasyskon på förskolan...behåll dem hemma ett tag om det går förkylningar på förskolan (vår E kommer inte att få gå tillbaks till sin förrens Vidar är helt frisk igen), undvik platser med mycket människor och viktigast av allt...tvätta händerna nooooga med tvål och vatten innan ni tar i er bebis sen. Sprita gärna händerna om ni träffat andra människor eller varit och handlat, rs-viruset överlever i flera timmar på fasta ytor!

Jag visste om råden men slarvade...gissa om jag ångrar det

(bilden är från i morse när han var pigg och glad...hur han såg ut när han mådde som sämst bespar jag er...)

Stora stora kramar!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-13 06:57:29 följande:
    hAr en undran. Jag har flera dagar vaknat med ont i huvudet. ÄR ju dunder förkyld så det är nog därför. Är det OK att äta alvedon när man är gravid? Ipren ska man ju inte äta men alvedon då?

Alvedon är heeeelt ok

krya på dig!

*kraaaam*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Evve81

Odd: Tack för svaret! Hoppas prinsen kryar på sig. Jag tycker det ser så otäckt ut när de är kopplade till en massa maskiner men han ser ju ändå nöjd ut! När jag fick min tvåa sp pluggade jag så stora syster var tvungen att vara på dagis ibland och Agaton fick inte RS men han var förkyld, hostig och snuvig hela våren. Vi var MASSOR med gånger med honom på VC och vi var också upp på sjukhuset och kollade just RS några gånger. Han fick inte det och jag hoppas att det nu när nästa bebis kommer i juli går bättre för då är det inte alls lika mycket förkylningar och sånt.  Brukar vara mer löss och sånt när de träffas igen efter sommaren Så visst är en varning på sin plats nu!

• FruW

Pinklove usch vad jobbigt, lider med dig! Hoppas du fått sova bra o samla krafter, kanske är det som behövs!

ODD stackars stackars Vidar, skönt att höra att han mår bättre! Stor kram till er

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma