• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-13 16:06:22 följande:
    Har färnevik och småland fått sina små????? Åh vad jag missar saker....GRATTIS i såfall
    Japp det har dom! En Charlie och en Tilde om jag inte rört ihop det...
    nu jeklar...
  • Muffe

Nu har jag varit å handlat lite, köpte mjukt lambipapper med hjärtan att ta med till BB

Köpte även nattbindor, always ultra night med vingar samt vanliga long plus med vingar. Tror ni det funkar efter förlossningen? Brukar normalt inte blöda mycket vid mens men det kanske inte har med det att göra.
    Sedan finns väl jättebindor på BB?

• Muffe

Höll även i ett paket Libero amningsinlägg, är de bra?

Eller är Medela bättre? Så svårt att veta

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 18:49:00 följande:
    Nu har jag varit å handlat lite, köpte mjukt lambipapper med hjärtan att ta med till BB

Köpte även nattbindor, always ultra night med vingar samt vanliga long plus med vingar. Tror ni det funkar efter förlossningen? Brukar normalt inte blöda mycket vid mens men det kanske inte har med det att göra.
    Sedan finns väl jättebindor på BB?
    nattbindor är jättebra! Använd sjukvårdens jätteblöjor i början och gå över till nattbindor sen.. :) Nej mens och avslag är HEEELT två olika saker! :) Du är ju ett enda stort sår i magen efter förlossningen så det går ju inte att jämföra..
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

Skönt att jag köpte rätt!
    Vad skulle jag göra utan dina råd Tack.

Var är Sofy???

• Sir Bubbalots mamma

Bläää jag mår verkligen piss idag! Åkt på hosta å förkylning å feber:( får knappt ner mat å ska på socker belastnings test i mån bitti! :(

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 18:52:19 följande:
    Skönt att jag köpte rätt!
    Vad skulle jag göra utan dina råd Tack.

Var är Sofy???
    apropå blöjorna som finns på bb, de är jättesköna att ha.. Ok att blodmängden minskar men när man är sååå öm i underredet så blir det ju lite mjukare att sitta! :) Jag hade mina några dagar extra bara för att det blev mjukare att sitta. haha.

Åååh vad jag är avis- jag vill också börja planera förlossning! Som jag saknar den upplevelsen. :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Ja du Mabaja, det kanske blir snart igen, vem vet?! Vi har väl mer eller mindre bestämt att satsa på nummer två andra halvan av 2012 eller ev tidigt 2013 så vi kanske får följas åt i nästa graviditet också... :)

• Cat79
    kajsalisa skrev 2011-03-13 19:06:31 följande:
    Ja du Mabaja, det kanske blir snart igen, vem vet?! Vi har väl mer eller mindre bestämt att satsa på nummer två andra halvan av 2012 eller ev tidigt 2013 så vi kanske får följas åt i nästa graviditet också... :)
    Det ´kan vi med tänka oss :) Hoppas det går fort och lätt samt att det går hela vägen när man är där igen.
  • kajsalisa

Så kul det vore om flera av oss fick följas åt igen?! Jag tycker att det är svårt att veta när man ska börja försöka dock. Hittills har vi varit superfertila och blivit gravida på andra försöket båda gångerna, men det är ju ingen garanti för att det blir så igen och har man otur kanske det blir missfall igen. Vem vet?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma