• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Odd: Men stackars lille Vidar-plutten, åh man vill ju bara krama honom ! Hoppas nu han blir bra igen FORT! Han är enormt söt!

Pinklove: hoppas bebben kommit ut nu! Spännande!

Ego: 12+0 idag!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Nej attans nu läste jag att du inte var på BB längre pinklove (klantiga jag!)
    Åh, vad frustrerande det måste vara!!! Det måste vara en bebis som verkligen älskar att vara inuti sin mamma, och vill njuta så länge det bara går.... hoppas det drar igång igen snart!

Fjärde gången gillt?
  • Längtan efter liten

Pinklove: fy fasen vad irriterande. Nu får de sätta fart ordentligt snart så du slipper det här.

Längtan efter liten är stor
  • Muffe

Godmorgon alla!

Här hemma är jag full av energi som vanligt, suck haha. Bakar kakor, bullar, bröd och städar... när ska det ge sig.
    Vill egentligen ha allt klart nu redan och är lite sur att vagnen kommer om först tre veckor, likaså babyskyddet. Bara hoppas att det inte kommer bebis innan det men det gör det nog inte

I dag ska jag börja packa BB-väskan, lika bra att börja lite å så är det roligt också.
    Står på en del listor att man ska ha med egen kudde för att de på förlossningen är osköna, hade ni med det ni som redan fått barn?

Hur stor väska kan man komma med egentligen? Jag skulle stoppa ner massa saker

• Längtan efter liten

Odd: lilla söta vidar. Det är verkligen dumt att man inte tar viruset på allvar, när man innerst inne vet hur det kan gå. Tack för att du informerade oss, nu ska jag verkligen se till att vara extra noga.

Längtan efter liten är stor
  • Evve81

Sugar: Grattis till 12 fulla veckor!!!!

Jag har gjort halva min graviditet nu! Känns riktigt skönt! Med en alvedon så blev jag piggare så vi har varit ute men nu ska jag ta och titta på skidskytte!

• sugarrush

GRATTIS Prommis! Halvtid, det låter mäktigt!
    Bra att alvedonen hjälpte! Annars är det ju alltid lite skönt att slumra i soffan framför tv-sporten...

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 10:46:20 följande:

Godmorgon alla!

Här hemma är jag full av energi som vanligt, suck haha. Bakar kakor, bullar, bröd och städar... när ska det ge sig.
    Vill egentligen ha allt klart nu redan och är lite sur att vagnen kommer om först tre veckor, likaså babyskyddet. Bara hoppas att det inte kommer bebis innan det men det gör det nog inte

I dag ska jag börja packa BB-väskan, lika bra att börja lite å så är det roligt också.
    Står på en del listor att man ska ha med egen kudde för att de på förlossningen är osköna, hade ni med det ni som redan fått barn?

Hur stor väska kan man komma med egentligen? Jag skulle stoppa ner massa saker

jag hade inte med mig nån kudde.. och körde med "lätt packning"... Dvs en liten liten väska till mig och Daniel och skötväskan till W... Mitt råd är mjukt toapapper!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

ja mjukt papper har jag läst om, men är det inte konstigt att inte förlossningen/BB lär sig att köpa in bra papper istället för att man ska ta med eget?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-13 11:05:47 följande:
    ja mjukt papper har jag läst om, men är det inte konstigt att inte förlossningen/BB lär sig att köpa in bra papper istället för att man ska ta med eget?
    de har ju sandpapper (sånt där brunt, stelt och hårt), funkar fint att torka sig med... ;)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma