• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

odd: tänker på dig och vidar!

apropå rs, jag spritar inga händer, kan glömma tvätta händerna när jag kommer utifrån och så och alla drabbas inte av rs... wilda har inte fått det och jag tror mest om olyckliga omständigheter när det gäller dig odd. vidar kom ju till världen lite tidigare med och kanske hade sämre immunförsvar, och att min w kanske har byggt upp lite mer de här månaderna... ta hand om er!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Hej alla.. nu är vi ensamma igen efter besök av svärföräldrarna under helgen. Vi har haft supertrevligt..=)

Pinklove, usch vad jobbigt, jag hoppas det sätter igång på allvar för dig snart, och att det faktiskt HÄNDER

nu jeklar...
  • MCT79

men gah!!

Att det faktiskt händer nått också med öppning och så!

Stort grattis till Färnevik och Smålandsjänta till era små!!  Mys pys!! Hoppas alla mår bättre nu!

Är det nån som hört från Happiness??

nu jeklar...
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-12 23:57:28 följande:
    Hemskickad med sovdos, inte öppen ett jävla skit. Jag här verkligen tappat modet nu. Blir så ledsen. Godnatt vänner.
    Ger en spark på rumpan och en stor kram till er snart gumman snart så ..
    Visst är det jobbigt men bättre och sova ut lite innan det sätter igång och då jävlar händer det saker ska du vet
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

Usch just nu är jag inte glad på mig själv, är ingen bra gravid mamma idag... och inte i går heller...

Det har inte blivit ngt nyttigt alls denna helg. I dag har jag fått i mig visserligen en bra frukost med ägg, fil, leverpastejsmackor och mjölk men sen spårade det ur med två vaniljbullar och nu till lunch potatiskroketter med beasås.... hemskt.

Mår illa, är trött och vill bara sova!

Körde ett race från åtta imorse med omplantering av blommor, städning, fix med BB-väska och nu är jag helt slut och orkar inte gå till affären... alltså finns ingen mat hemma och sambon är borta hela dagen och kvällen....

Åh, tycker synd om mig nu men mest om bebis som bara får skit att "äta"

• Evve81

Sötfilur: Det är ingen fara alls! Ibland orkar man inte bry sig vad man äter!

Pinklove har ju inte varit inne på hela dagen. Hoppas hon snart snusar bebis! Jag fick en sovdos med sonen men då sa de på förlossningen att om den inte hjälper så är förlossningen på gång.

Själv har jag varit ute och när jag kom in så mådde jag hemskt illa och spydde såklart. Jättekul liksom. Jag har feber och ont i huvudet och är dunder förkyld.Det känns jättekul att jobba imorrn. Nej jag får väl se vad som händer ikväll om det blir jobb imorrn eller inte......

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-13 11:05:47 följande:
    ja mjukt papper har jag läst om, men är det inte konstigt att inte förlossningen/BB lär sig att köpa in bra papper istället för att man ska ta med eget?
    Här i dk har man lambi haha
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-13 10:46:20 följande:

Godmorgon alla!

Här hemma är jag full av energi som vanligt, suck haha. Bakar kakor, bullar, bröd och städar... när ska det ge sig.
    Vill egentligen ha allt klart nu redan och är lite sur att vagnen kommer om först tre veckor, likaså babyskyddet. Bara hoppas att det inte kommer bebis innan det men det gör det nog inte

I dag ska jag börja packa BB-väskan, lika bra att börja lite å så är det roligt också.
    Står på en del listor att man ska ha med egen kudde för att de på förlossningen är osköna, hade ni med det ni som redan fått barn?

Hur stor väska kan man komma med egentligen? Jag skulle stoppa ner massa saker

Ska du bo på förlossningen
    Jag hade med mig

Boddy 3 st
    2 par strumpor + strumpbyxor
    Filt
    1 långärmad
    1 lång byxor
    Mössa ha inne
    Mössa åka hem med
    Nappflaska
    Napp
    6 blöjor
    Överall
    Babyskydd kom sambon med dagen efter

Jag
    3 par troror
    Bindor natt och daglig
    Hårborste
    kräm
    nässpray
    lepsyl
    långärmad
    strumpor 2 par
    långbyxor
    linne

Jag fick snitt och åkte hem dagen efter redan
    Det som var onödigt var nappflaska massa binor och så var det onödigt med 3 baddys till honom och 6 st blöjor så jag hade allt där och åkte hem dagen efter.
  • Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-13 12:15:06 följande:
    men gah!!

Att det faktiskt händer nått också med öppning och så!

Stort grattis till Färnevik och Smålandsjänta till era små!!  Mys pys!! Hoppas alla mår bättre nu!

Är det nån som hört från Happiness??
    Har färnevik och småland fått sina små????? Åh vad jag missar saker....GRATTIS i såfall
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma