• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-15 08:44:50 följande:
    Åh jag får panik. vi ska snart på 30-årsfest och jag har iiiiinget att ha på mig. har kollat runt lite i butiker, kollat på nätet men hittar inget!!

Kan man ha tighta ljusa/slitna jeans, höga stövlar men låg klack + ngt ovantill.... frågan är då vad man har till?
    Jag har en nyköpt skjorta från HM som är vit, lite längre och rätt vid. såna som finns överallt nu typ. Ingen mammaskjorta. Denna såg jag på HM med skärp under brösten och köpte detta men jag ser ju ut som en ko i detta när jag väl kom hem. Har liksom ingen midja att snöra in

Eller ska jag ha en jeanskjol som jag har, plus dessa stövlar med låg klack.... men frågan är då vad för ovandel, hittar ingen och har ingen.... suck.

Klänning hade varit kul men känns dumt att betala massa hundralappar för en som jag kommer använda en kväll och aldrig mer!

Hjälp mig gärna om ni är bra på kläder. Jag är kass!!
    H&M har en svart trikåklänning, jättebillig, som finns i massa färger och modeller. Låter lite tråkigt kanske men jag har köpt flera stycken och de går att variera i oändighet. Den är tajt och sitter snyggt upptill och har trekvartsärm och så är den skuren under bysten och går ut så det blir lite mammaklänning över det fastän det inte är det. Jag hade den svarta på fest för ett tag sen med svarta strympbyxor, festliga högklackade skor , clutchväska och glittriga armband och örhängen och det blev riktigt festligt tillsammans med festsminkning och lite löshår trots att det är en ganska "tråkig" klänning. Så partar jag till mig själv nu när man känner sig som en flodhäst :)
  • Pancakes

Stort grattis till Pinklove och Färnevik och era döttrar! Matlida och vad hette den andra??

Lycka till ni som ska på VUL!!!

Det var inte igår som Odd var med i tv va? Tyckte inte de som var med såg ut som Odd vad jag minns av bilden hon visade här i tråden.

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2011-03-15 09:43:25 följande:

Stort grattis till Pinklove och Färnevik och era döttrar! Matlida och vad hette den andra??

Lycka till ni som ska på VUL!!!

Det var inte igår som Odd var med i tv va? Tyckte inte de som var med såg ut som Odd vad jag minns av bilden hon visade här i tråden.

nej odd var inte med :)
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-15 09:58:55 följande:
    nej odd var inte med :)
    Nej, jag trodde inte det men blev tveksam eftersom det var en mamma med och vill minnas att Odds mamma var med på förlossningen.

Jag tycker det är så jobbigt att kolla på såna där program, blir inte peppad alls som man borde bli. Det är jättegulligt och så när ungen kommer men det verkar så jobbigt innan liksom..
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-15 09:38:29 följande:
    Lycka till Telge & Sugar!! :)

Nu ska ja iväg o hämta en grym gratisbox på Bigbaby i Häggvik ;) Yihoo! Me termometer, mandelolja, blöjor, våtservetter, tidningar, bebistandborste, inlägg osv.. + en sangenic blöjhink! Har ju angelcare nu som vi fick från babyland men sangenic har ja hört e bättre.. jaja, gratis e gott!
    Jag har också den där från Babyland men den här låter ju bättre. Hur får man tag i en sån?
  • Muffe

Pancakes, menar du denna: shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S
    den var ju billig i såfall Gillade även den randiga till vår/sommar!

Jag är S i vanliga fall, ska jag köpa denna storlek eller har man en storlek större, hur har du gjort??

Men jag har inga snygga skor till detta.... att man ska vara så icke-kvinnlig

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-15 10:07:00 följande:
    Pancakes, menar du denna: shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_KLAKJ_...
    den var ju billig i såfall Gillade även den randiga till vår/sommar!

Jag är S i vanliga fall, ska jag köpa denna storlek eller har man en storlek större, hur har du gjort??

Men jag har inga snygga skor till detta.... att man ska vara så icke-kvinnlig
    Jag fick inte fram bilden men det låter som den. Jag har den randiga också och så den i helblått och i svart. Kostar 129 kr. Jag har dem i M och jag är 175 lång så du kan nog ha S för jag har för mig att du är kortare och smalare. Den sitter verkligen snyggt upptill och man ser smal ut i alla fall upptill och sen får allt puta ut nertill :)

Haha, jag är en riktig skogalning men förstår om du inte vill köpa skor enbart för detta tillfälle. HM har ju billiga annars. Bianco har alltid massa fina festskor tycker jag men de är ju lite dyrare än HM:s.
  • sugarrush

Känner mig så sjukt irriterad på vissa av mina kollegor som går till jobbet varje dag trots att de hostar konstant, och nyser, och snorar, och snyter sig 50 cm från en. Nu när man har sänkt immunförsvar har man ju inget att sätta emot liksom...
    På mitt jobb får man dessutom jobba hemifrån om man har behov av det, så jag fattar inte varför de inte kan jobba hemifrån om de nu har så mkt att göra att de absolut inte kan vara hemma och (bara) kurera sig.

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Sötfilur: Använder du stödstrumpor? Annars är de guld värda när fötter och vader svullnar upp! Finns på apoteket att köpa, JÄTTEBRA! Jag köpte svarta för 170 kr tror jag...

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma