• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-15 07:00:34 följande:
    Lycka till!

Nu ska jag bege mig mot arbetet och inge fler missfärgade flytningar så det känns skönt. Jag kan tänka mig att det beror på att jag är VÄLDIGT förkyld och hostar och snorar jämt känns det som. Men jag tänker ändå ringa BM med lite tur kanske man kan få höra hjärtljuden eller nåt. Min mage klarar inte av att oroa sig. Jag skulle också behöva ringa min tarmdoktor som jag ringde förra fredagen alltså nästan 2 veckor sedan och inte ett ljud från honom ännu 
    tack.

usch vag jag mår illa på kvällarna, ligger och flämtar på kvällarna i soffan och sväljer och sväljer. tycker jag redan har vart gravid i evigheter och allt luktar kaffe här hemma och jag som inte ens dricker det, bläää.
    Gravid v.8+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe

GRATTIS Pinklove till er dotter!! Hoppas allt gått bra! Njuuuuut! ;)

{#emotions_dlg.flower}

• kajsalisa

Lycka till idag Telgebo. Det kommer säkert se jättefint ut!

• Muffe

Prommis, det är nog ingen fara. Jag hade så + massa bruna flytningar i flera veckor denna gång men det gick bra ändå, även om jag inte trodde att det skulle gå vägen

Pinklove, grattis till dottern!

Nu ser jag fram emot allas förlossningsberättelser, hemska som bra!

Själv har jag nu börjat få svullna elefantfötter och vader, så osexigt och det gör hemskt ont att stå på de ömma fötterna. Antar att det inte är ngn fara!

• needtobreathe
    Sötfilur;

En del samlar ju vätska på slutet ;) Jag har dock inte drabbats än, hoho! Nä men huvudvärk, vätska + högt bt kan va tecken på preeklampsi men annars är de ingen fara! :)
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-03-15 06:54:50 följande:
    Idag är det dags för mitt andra vul.

Har massa datastrul men funkar datorn som jag vill när jag kommer hem så rapporterar jag om ni är nyfikna på hur det gick.
    Jag håller tummarna gumman så klart jag vill veta (och gärna se en bild också på din lilla böna)!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-15 07:53:01 följande:
    Lycka till idag Telgebo. Det kommer säkert se jättefint ut!
    tack det hoppas jag. är toknervös och tycker tiden kryper fram nu, ska åka om 1 tim ca och har varit vaken sen 06 för att inte försova mig, har ju ingen väckarklocka utan det är solen.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-15 08:28:19 följande:
    Jag håller tummarna gumman så klart jag vill veta (och gärna se en bild också på din lilla böna)!
    tack bild kan jag nog fixa men dessvärre svårt att få in här då jag inte har kamera eller kunskap narare om hur man lägger in bilder här har ingen scanner eller nåt, bara en dator som lever sitt egna lilla liv med icke fungerande mus eller en skärm som inte vill osv.
  • Muffe

Åh jag får panik. vi ska snart på 30-årsfest och jag har iiiiinget att ha på mig. har kollat runt lite i butiker, kollat på nätet men hittar inget!!

Kan man ha tighta ljusa/slitna jeans, höga stövlar men låg klack + ngt ovantill.... frågan är då vad man har till?
    Jag har en nyköpt skjorta från HM som är vit, lite längre och rätt vid. såna som finns överallt nu typ. Ingen mammaskjorta. Denna såg jag på HM med skärp under brösten och köpte detta men jag ser ju ut som en ko i detta när jag väl kom hem. Har liksom ingen midja att snöra in

Eller ska jag ha en jeanskjol som jag har, plus dessa stövlar med låg klack.... men frågan är då vad för ovandel, hittar ingen och har ingen.... suck.

Klänning hade varit kul men känns dumt att betala massa hundralappar för en som jag kommer använda en kväll och aldrig mer!

Hjälp mig gärna om ni är bra på kläder. Jag är kass!!

• telgebo

Fasen vad nervös jag är, men har iaf lyckats få i mig en macka nu får väl se om den får behållas eller inte.

Usch slår inte hjärtat eller den är för liten så är det ju kört, men samtidigt borde jag ju inte må så illa och springa på toa och kissa vareviga natt om det vore nåt fel. Försöker intala mig själv att det nog är bra.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma