Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2010-09-20 09:29:27 följande:
    Inte jag heller. Trots att jag i övrigt är ganska storväxt (lång och 24-25 i BMI), är jag utrustad med ett par små A-kupor. Fcik anorexi i yngre tonåren (och hade problem med det i många år, 7, kanske?) och brösten slutade växa i 13-årsåldern. Mensen försvann också lika fort som den kommit. Mensen fick jag tillbaka när jag blev normalviktig igen, men brösten växte aldrig ngt mer. Obestämd Det finns väl för och nackdelar med det, det är onekligen bekvämt med minibröst, och de lär aldrig kunna hänga så små som de är Flört men visst hade det varit FINT med ngt större som bättre passade till min kropp.

Nåja, när jag varit gravid och ammat har endast mina bröstvårtor vuxit, och gjort det ordentligt därtill, vårtgårdarna ser ut som enorma gelehallon, men resten av brösten är lika små som alltid. Så jag verkar heller aldrig få uppleva stora boobs. Skäms
    jag lyckades inte ens amma, klandrade brösten för detta. men antar att det kanske inte var dems fel :)
    jag är ganska glad att jag har små (också a-kupa) då de aldrig är i vägen eller så :) och de kan ju inte skapa några ryggproblem :) men vill ju att sambon ska kunna ha något lite mer att klämma på.. iof älskar han mina små ändå :D hoppas att det ska gå att amma denna gången.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Ultraljud idag :/ varför ska man vara så nervös inför dom hela tiden?
    Jag är enormt orolig eftersom jag hade de här flytningarna i Grekland...
    Men det SKA se bra ut... 3 timmar kvar tills jag får veta...

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-20 11:47:55 följande:
    Lycka till längtan!!!
    tack vännen... hur mår du?
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-20 11:49:08 följande:
    Självklart går dettta bra Vilken vecka är du nu i? Vad skönt att du får lov att göra UL. Det hjälper så himla mycket. Är i v 16 nu och ska på RUL 21 oktober. Hoppas det inte visar något. Gör det det kommer jag göra FVP.
    Jag hoppas det kommer gå bra. jag går in i vecka 13 idag... det är nog därför jag är mest orolig.. tänk om det inte ser bra ut... men gör det de så kommer det nog kännas lugnare..
    tack älskade vän för ditt pepp...

ditt Rul kommer ju gå kanon bra :) du vet ju att du har en alldeles liten perfekt bebis i magen ;:D
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-20 11:50:18 följande:
    Tackar som frågar, jag mår skit! Borde ju vara glad för det men det är verkligen hemskt.
    Mår jätteilla!

Någon som "sett" sofy förresten? hon kanske är superpigg med nya tabletterna
    Usch, det är aldrig roligt att må illa, trots att man är överlycklig över sin graviditet.
    Tar du tabletter? eller är det de du ska till läkarn för?
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-20 11:57:21 följande:
    Grattis till vecka 13...Ja då är det värsta tiden över. Nu är allt färdigt hos din lilla/e. Det som är nu är.....inget förändras förutom att de växer på längden och bredden. Så skönt!
    när du säger sådär blir jag nästan rörd!
    Tänk om jag får se en sprattlare idag, så underbart...
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-09-20 13:36:04 följande:
    Hej tjejer!

Sugarrush; VÄLKOMMEN HEM! :D VUL imorn, fasen va spännande!!

Längtan; Välkommen hem du också! :) VUL kommer gå bra. Jag har haft en störtblödning me klumpar när du va borta, men de va ingen fara alls. Sen bruna flytningar ibland, fortfarande ingen fara. Tappen som jävlas.

Muffe; Jag äter knappt nånting. Något glas mjölk blir de väl, men de mesta kommer upp, ibland får ja behålla lite. Bebisen tar de den ska ha så de e ingen fara, som andra skrivit innan ;) Käka någe vitaminer så slipper du oroa dig, o ät frukt/grönsaker. Ja får i mig melon, gurka o sånt lätt, o vätska i också - super!

Happiness; Jo, jag vet inte riktigt.. Dom är ok, men jag är ändå smått illamående, ingen aptit at all och kräks på morronen iallafall, trots tablett innan jag somnar, o sen när jag gått upp på morronen. Så 2 ggr om dagen.

Annars.. jag är så jävla trött! Sover sover o sover. Känns som livet är en enda dimma. V 10 i övermorrn, jisses!

Nä nu måste ja ta tag i plugget, har en hemtenta som ska in i slutet av veckan + en stor tenta om 1,5 vecka, gah! Jag ligger lite efter pga hur jag mått.
    usch låter läskigt :( men skönt att allt är bra med dig och bebisen :)
    jag hoppas mitt ul kommer gå bra..
    kommer in och uppdaterar och hoppas jag kan få lägga in en bild på en bebis också
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-20 13:25:17 följande:
    Grattis till vecka 13 längtan! Det går säkert jättebra på ultraljudet!

Jag har varit på inskrivning nu. Hon tyckte jag såg trött och blek ut, jag sade att det nog var jetlaggen. Hon trodde att det berodde på mitt låga HB, jag hade 112 (trots att jag äter Duroferon). Men för mig är 112 riktigt högt!
    Sen så oroade hon sig lite över att jag är så törstig, blir det inte bättre så ska de göra en glykosbelasting på mig nästa vecka, för att utesluta diabetes.
    Jag fick inget extra ultraljud vecka 12, men jag ska få komma och lyssna på hjärtljudet då iallafall. Känns bra, då vet man ju att det lilla pyret lever därinne.

hoppas värderna efter glukosen blir bra (om du nu behöver göra det)
    jag va överlycklg att jag slapp göra det denna graviditeten.duroferon är järntabletter va?
    Skönt att få lyssna på hjärtat :D det är så mysigt.
  • Längtan efter liten

min älskade bebis :) den låg där och sprattlade på skärmen. Så nu väntar man med spänning :) 5 cm skrutt med viftande armarna...
    Bebisen står på huvudet så allt blir upp och ner :)hoppas ni ser iaf... har en bild i galleriet som är rätt vänd om man säger så. men "h*n" har armarna framför ansiktet
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-09-20 19:11:05 följande:
    Åhhh vlken sötnos. Grattis till lyckat VUL. Det är så underbart att få dem på bild :)
    ja det är helt underbart...
    att ha en bild är lite som att ha bebisehos en... :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma