Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-11-02 15:18:47 följande:
    Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...
    Än så länge är det inte så himla underbart men kan tänka mig att det blir det senare. Nu är man mest orolig och trött liksom. Men att ha en liten mage sen och ha varit på RUL och sett att allt är bra och planera barnvagn och kolla på babykläder, det verkar ganska mysigt :)
  • Pancakes

Hej på er tjejer! Här fanns det mycket att läsa! Har varit iväg och tränat på lunchen. Känns bra men är fortfarande lite rädd ibland. Försöker komma över det dock. Mår ju bra av det fysiskt.

Usch, Sofy vad trist med din barndomsvän! Eller Miraclee som du heter nu.... Vad är det för galen människa som tvingar dig byta namn..jösses!

Röntensyrran, tänker på dig och kan inte ens föreställa mig hur du måste må just nu. Vet inte bakgrunden men känns det någonstans som att det är rätt beslut ändå? Är det ömsesidigt och kan ni vara vänner? Oj, vad man tar saker för givet ibland. Din historia får en ett tänka till lite extra. Stor styrkekram till dig!

Odd, vad du är gullig och engagerad och kommer med hjälpsamma inlägg!

• Pancakes
    miraclee skrev 2010-11-03 13:46:19 följande:
    Kalla mig fia :) Mitt smeknamn annars, funkar här också ;) Mja, vi diskuterade min utbildning + praktik o hon tyckte de va sååå fel o blabla o blev väldigt otrevlig som sagt.. men FL e speciellt, haha..
    Ja, FL drar till sig lustiga människor tror jag. INTE vi i tråden så klart som alla är helt normala :) Kan inte låta bli ibland att läsa de här helt galna trådarna om typ huruvida det är ok att ta ett glas vin och gå ut och dansa som mamma. Folk blir helt rabiata! Det kan vara lite underhållande faktiskt.

Lite gravidfrågor nu: Är det nån mer än jag som fortsätter att ha massa flytningar vecka efter vecka? Hur länge håller det på? Varför och vad kommer det ifrån liksom?? Sen undrar jag hur vanligt det är att må toppen på morgon och dagtid för att sedan må dåligt på eftermiddagen och kvällen? Det är samma sak varje dag, mår skit framåt fyratiden. Är det inte på morgonen man ska må dåligt? Jag tror varje morgon att jag tappat alla symtom för att jag mår så bra.
  • Pancakes

Tack för era svar tjejer! Jag tror helt klart att det har med mat att göra. Äter bra frukost runt sjutiden och sen bra lunch runt 12 och sen är jag lite dålig med mellanmål, ofta blir det bara nån frukt på eftermiddagen och så middag runt sju. Då mår jag inte bra utan är supertrött och illamående.

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-11-03 15:17:12 följande:
    Du, skulle jag äta så sällan som du skulle jag inte heller må bra! Jag stoppar i mig nått varannan eller ögst var tredje timme om jag inte gör det så dippar mitt blodsocker och jag blir deppig och trött.

Så ÄT nått kvinna

(kan tipsa om att Lidl har sånna där mussli-bar-mellanmål. De passar perfekt för det ger snabb energi och är lätt att ha liggandes i handväskan)

*kram*
    Tusen tack, ska prova det. Runt tre-tiden bör man nog äta nåt mer matigt och inte bara en frukt så en sån musli-grej är nog bra och så kanske kokt ägg eller keso eller nåt.
  • Pancakes

Finncrisp med makrill lät gott! Och när du äter makrill får du ju i dig omega 3 och såna bra grejer!

• Pancakes

Muffe, det är ju inte mycket mat men bebisen klarar sig! Flera av de grejerna du nämnde är ju dessutom nyttiga!

• Pancakes

Jag har märkt att när jag mår illa så är det enda som hjälper är att äta. Fast egentligen vill man ju inte det men det känns alltid bättre efteråt.

• Pancakes

Välkommen Maria204 och stort grattis! Jag kommer ihåg dig från andra tråden! Jag vet precis hur du känner dig! Var där för några veckor sedan när jag plussade. Man nojar ihjäl sig men det blir bättre. Så fort du gjort ditt första VUL kommer det kännas bättre. Det kommer gå bra denna gång!

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-11-04 10:01:04 följande:
    Jag hade gärna gjort vul nästa vecka, men känns lite dumt att göra det så tidigt. SKall ha semester vecka 46 och skule gärna se att allt var bra innan. Men så tidigt är det, som du säger, risk att man inte ser något alls ännu då kommer jag ju inte precis oroa mig mindre

Jag går hos en gyn privat, så jag får göra vul när jag vill egentligen, men då kostare det därefter också Men men. Bara jag får göra vul är jag glad!!
    Vad skönt att du får göra VUL när du vill. Man vill ju göra så snart som möjligt men det är nog klokt att vänta tills de kan se nåt. Det var väldigt lugnande att se ett hjärta slå kan jag säga. Hade varit jättejobbigt om de varit osäkra och bett mig komma tillbaka senare. Skönt att du ska på semester så du får tänka på annat! Jag ska också på semester under vecka 12 så när jag kommer hem har jag gått in i vecka 13, känns skönt. Bara man inte får missfall utomlands bara..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma