Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

AngelinaJo: Vad skönt att höra att hjärtat slog! 

Jag var på VUL i vecka 7+3 efter tre tidiga missfall (hann aldrig gå på VUL då), så jag började slappna av litegrann. Men bäst blev det så klart efter KUB i vecka 12, då började jag tro på riktigt. (kände rörelser i samma veva och då kunde man ju hålla lite koll).

Bäst var väl att rädslan för utomkveds försvann helt. (fast jag har inte haft det) 

PS. Är i vecka 28 och oroar mig fortfarande ibland, men det är inte alls som innan. 
  • Safireee
    AngelinaJo: Jag hade gjort KUB och sedan fvp om jag fick dåliga siffror. KUB är ju ofarligt och kan ju ge en fingervisning även om det inte alltid upptäcks ändå.

Själv är jag "bara" 28 år men jag betalade för att göra KUB privat, mycket pga att min man är väldigt orolig. Våra kompisar fick ett barn med DS när de var 24 år och han hade hjärtfel och avled 7 månader senare pga infektioner (han var väldigt svag och skulle operera hjärtat lite senare). Men det var skönt när vi fick så bra siffror på KUBet så kunde vi slappna av lite sen. (ok, att det finns många sjukdomar man inte kan upptäcka, men nu har vi iaf kollat detta. Framför allt var jag nervös för Trisomi 13 och 18 som inte är förenat med liv).
  • Safireee
    Nikki GBG skrev 2011-07-29 11:14:59 följande:
    tror jag plussat idag på bim!!Glad
    både jag och min sambo ser ett mycket svagt streck men det är så svagt att det inte fastnar på bild i min kamera..
    men gårdagens test var totalt blankt så skillnad ser man.
    men undrar om testlagrets stickor kan ge falska plus eller visa skuggstreck som ändå är negativt???
    kommer lägga upp en bild på morgondagens test om det är starkare än idag...
    så nu börjar oron över ytterligare ett missfall då jag nyligen haft 2 missfall på raken, ett i mars och det senaste den 29 majRynkar på näsan
    den här gången är kanske förutsättningarna bättre då jag både äter 1/3 albyl minor/dag och smörjer mig med progesterAll 2 ggr/dag...
    Grattis till plusset! Jag har också tagit mängder med Testlagrets tester och något jag har lärt mig är att det finns inget som är så vitt som ett helt blankt test. Cool
    Hoppas att det ökar som det ska nu. Nu är det verkligen din tur! Jag åt också albyl minor fram till RUL (och oavsett om det var det som gjorde det eller ej så är det ju alltid bra med lite tro och placeboeffekt!)  
  • Safireee
    Nikki: Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen!
    Månaden innan jag plussade med nuvarande så fick jag troligtsvis ett jättetidigt missfall (BIM+1). Testade supersvagt positivt och hade ligamentsmärtor i en vecka innan, något som jag bara haft de fem gånger jag varit gravid (har gjort 15 försök). Så antagligen hade ägget fäst, börjat bilda hCG men sedan släppt igen och runnit ut med något som jag annars hade misstagit för mensen. Det var precis som vanlig mens för mig eftersom det knappt hade blivit något alls av ägget. 

Jag har inte kunnat bekräfta något av mina missfall eftersom jag inte hunnit in på VUL (vecka 5-6), men jag fick ändå göra utredning. 
    Hoppas på augusti för dig! {#emotions_dlg.flower} 
  • Safireee
    Nikki GBG skrev 2011-07-29 19:54:25 följande:
    tack snälla du {#emotions_dlg.flower}beklagar dina missfall oxå
    vad gav din utredning och hur länge fick du vänta på den??
    alla mina missfall har kommit inom loppet av 5 dagar efter bim så jag undrar varför ägget befruktas men inte fäster eller fäster men släpper igen!??
    för jag verkar ju ha lätt för att bli gravid men sen blir det tidigt missfall Rynkar på näsan
    Jag skickade in en egenremiss till en gynmottagning inom landstinget och fick en tid 2,5 månader senare tror jag. Fick ta en del prover, kolla via VUL osv. men de hittade ingenting. Jag fick inte ens ta några mediciner eller liknande eftersom läkaren påstod att det alltid är 80% chans att lyckas och att de inte hittat något som aktivt stödjer medicinerna eftersom det ändå är 80% chans att lyckas. Ja, ni hör ju! Men han var faktiskt väldigt kunnig och påläst i övrigt (överläkare på mottagningen).

Men vi tog tre månaders paus (efter två missfall på raken och tio negativa försök sen första missfallet), jag började träna och mådde plötsligt jättebra. Det var riktigt skönt med en lång paus! Slutade vara så negativ och bitter och började hoppas på riktigt. Bestämde mig för barn helt enkelt. Inte att vara desperat, bara känna att det var rätt. Sluta fokusera på missfall och istället fokusera på bebis. 

Sen kom det jättetidiga missfallet (?) och månaden efter blev jag gravid med nuvarande. Då hade jag faktiskt blivit gravid 4 ggr på raken (med 3 månaders paus emellan 2a och 3e). Det var väldig skillnad mot de tio negativa månaderna som varit dessförinnan!

Och den här gången kändes det annorlunda. Var inte lika desperat och överlycklig utan mer lugn. Precis som första gången när jag väntade dottern. 

Hoppas att du kommer iväg på utredning snart eller att du hinner plussa med ett barn som stannar innan dess! {#emotions_dlg.flower}
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-29 21:06:30 följande:
    Idag har varit en bra dag. den bästa på länge!

Det börja med att maken kolla saldot på vårt konto. Där va en massa pengar som vi inte visste var de kom ifrån så han fick gå in å kolla ordentligt, Visar sig att FK helt plötsligt har ändrat sitt beslut om att inte betala ut sjukpenning till mig så jag har fått pengar från 22 mars tills nu retroaktivt. och vi har inte överklagat utan när jag bytat handläggare så tyckte h*n att jag visst skulle ha pengar.   Ringde och kolla så de stämde.. men de e nästan 4månaders pengar som vi inte räknade med. 

Detta har vi firat med att vi åt en god köttbit till middag och ska ha B&J chocolate fudge brownie till efterrätt. Sen fick jag lov att boka ett 3d/4d köns ul som jag velat göra men vi inte kunnat för att vi inte har haft råd med sånt.. Så Måndag kl10.15 ska vi få se vårt lilla pyret igen och Äntligen få veta om de e en Julia eller en Theo i magen!
    Härligt Kjaam! Låter som en riktigt bra dag! Solig
  • Safireee

Idag har jag haft en sån där sovdag igen. Jag blir så matt i kroppen 1-2 dagar i veckan. Var uppe mellan halv åtta och halv tio när min man skulle ha sovmorgon men därefter sov jag fram till halv tre. Har även legat i sängen ytterligare 1,5h och lyssnat på ljudbok eftersom jag är så matt att jag inte ens orkar hålla i en bok. Huuu... (tur att min man och dotter kunde åka iväg till svärmor och bada)

Det är tur att det är semester i alla fall. Drygt en vecka kvar. Får vila järnet nu så att jag orkar två månader på jobbet innan det är dags för föräldraledighet i oktober. 

• Safireee
    kajsalisa skrev 2011-07-31 19:55:59 följande:
    Nä, vår barnmorska på föräldrautbildningen sa att det behövs såna enorma mängder sperma för att komma upp i den mängd prostaglandiner som behövs för att eventuellt sätta igång en förlossning att man skulle behöva ha sex dygnet runt.
    Låter lockande Prommis, eller??! ;)
    Go! Go! Go! 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma