Nikki GBG skrev 2011-07-29 19:54:25 följande:
tack snälla du

beklagar dina missfall oxå
vad gav din utredning och hur länge fick du vänta på den??
alla mina missfall har kommit inom loppet av 5 dagar efter bim så jag undrar varför ägget befruktas men inte fäster eller fäster men släpper igen!??
för jag verkar ju ha lätt för att bli gravid men sen blir det tidigt missfall

Jag skickade in en egenremiss till en gynmottagning inom landstinget och fick en tid 2,5 månader senare tror jag. Fick ta en del prover, kolla via VUL osv. men de hittade ingenting. Jag fick inte ens ta några mediciner eller liknande eftersom läkaren påstod att det alltid är 80% chans att lyckas och att de inte hittat något som aktivt stödjer medicinerna eftersom det
ändå är 80% chans att lyckas. Ja, ni hör ju! Men han var faktiskt väldigt kunnig och påläst i övrigt (överläkare på mottagningen).
Men vi tog tre månaders paus (efter två missfall på raken och tio negativa försök sen första missfallet), jag började träna och mådde plötsligt jättebra. Det var riktigt skönt med en lång paus! Slutade vara så negativ och bitter och började hoppas på riktigt. Bestämde mig för barn helt enkelt. Inte att vara desperat, bara känna att det var rätt. Sluta fokusera på missfall och istället fokusera på bebis.
Sen kom det jättetidiga missfallet (?) och månaden efter blev jag gravid med nuvarande. Då hade jag faktiskt blivit gravid 4 ggr på raken (med 3 månaders paus emellan 2a och 3e). Det var väldig skillnad mot de tio negativa månaderna som varit dessförinnan!
Och den här gången kändes det annorlunda. Var inte lika desperat och överlycklig utan mer lugn. Precis som första gången när jag väntade dottern.
Hoppas att du kommer iväg på utredning snart eller att du hinner plussa med ett barn som stannar innan dess!