Plus igen efter mf/ma
Nu är jag äntligen hemma igen! 2 dygn där har känts som en vecka ungefär!
Jag behövde inte göra något ultraljud eftersom jag ändå ska snittas så nu är jag sjukskriven sista månaden. Hoppas att det inte kommer något mer blod för i så fall blir jag inlagd tiden som är kvar. Ska ta det väldigt lugnt nu. Risken för att situationen blir akut är väldigt liten, så det känns skönt.
Skönt att vara hemma i alla fall i min sköna säng och nära till min dotter och man. Man fick ytterligare perspektiv på tillvaron där på avdelningen! Nu kommer jag nog sluta gnälla på foglossningen och istället vara GLAD för att jag "bara" får vara hemma.
Välkommen Tinkalilla! Grattis till plusset!
Jag har också fått tre missfall och liksom tappat tron på att det ska gå bra. (men nu är jag i vecka 36 så uppenbarligen kan det gå bra). Det som hjälpte mig i början var att försöka få ett snabbt slut på katastroftankarna. T ex om man var nervös för blod på pappret när man gick på toa så tänkte jag STOPP och försökte frammana en positiv bild och känsla i kroppen. (t ex krama på bebisen). Om jag fick ångestattacker så gick jag undan och försökte fokusera på att ändra känslan i kroppen istället för att "tala tankarna till rätta". Visualisera fina stunder helt enkelt. Funkade bra på mig.
Men visst är det oroligt och nervöst och det jobbiga för mig (och många andra) var ju att det inte gick över efter vecka 13, det bara sänktes lite. Från vecka 20 började jag oroa mig för förtidig födsel istället och nu från vecka 30 är jag orolig över att barnet ska sluta sparka...
Men jag försöker dämpa oron. För varje dag som går så kommer man ju närmre förlossningen. (även fast många dagar känns evighetslåååånga!)
Håller tummarna för dig och att ni får se ett fint hjärta slå på VUL.
Jag gjorde föresten baking soda-testet häromdagen. Det skummade och bubblade lite så jag står nog fast vid att det blir en pojke.
Välkommen JoWiAn! Jag har också fått tre missfall efter mitt första barn. Grattis till plusset, håller tummarna för att det äntligen går vägen för dig nu!
(jag går in i vecka 37 imorgon, så uppenbarligen kan det bli bra till slut fast man knappt tror det när man är mitt uppe i allt...)
Asså, jag tror jag blir knäpp! Kom på att bebisen inte rört sig på ett tag men inget av det vanliga hjälpte, dvs. putta, klappa på magen, lägga mig halvt på mage, sätta ihopkrupen, dricka kallt vatten osv. Började få smått panik och kom på att bebben gillar ju Eric Saade. Satte på Popular och minsann, då kom några svaga rörelser... 
Hmmm... ska hålla lite koll nu för jag tycker ungen varit seg senaste dagen eller två. Som tur är har jag ju två levande dopplers hemma (min man och Molly kan lägga örat mot magen och höra hjärtljuden). (de är inte hemma just nu)
Åh, vilka bra nyheter!!
Grattis till dottern sugarrush! Vad härligt att det verkade gå så snabbt och smidigt!! Grattis till lyckat vul mct! Vad kul med en av varje! Wow!
Åh fy, Kjaam! Vilken mardröm!! Fy, vad läskigt. Tur att de hittade orsaken snabbt och att det går att lösa enkelt. Men jag kan tänka mig att det gör ont i brösten nu när du inte kunnat trappa ner på vanligt sätt.
Ta hand om er!
Usch, oron de första veckorna är hemsk! Själv sitter jag här i vecka 38 och jag oroar mig fortfarande. Men nu är det varken missfall eller förtidig födsel som är problemet utan psd i magen. Men snart är hen ute. Jag tycker att jag blev lugnare från att jag kände sparkar, men jag tror inte jag vågade börja TRO att det skulle bli barn förrän efter vecka 25 eller nåt. Men alla andra verkade så säkra... (jag har en fyraåring och fick tre missfall efteråt). Sen det där med illamående tror jag kan variera. Med dottern kräktes jag inte och mådde ok. Denna gången har jag gått på Lergigan men ÄNDÅ mått mkt mer illa än första gången. Kämpa på tjejer! Snart är ni i andra trimestern!
Igår vid 11:02 föddes Stella med planerat kejsarsnitt. Hon var helt blå och hade svårt med syresättningen så hon fick ligga på neo med cpap. Själv fick jag också syresättningsbesvär så jag fick ligga 5h på uppvak och sen förlossningen för att få igång lungkapaciteten. Men nu mår vi båda bra och Stella fick komma ner till BB nu vid halv tio knappt ett dygn senare. Jippie!! I eftermiddag ska storasyster Molly få träffa sin syster.det ska bli kul! Stella är en stor tjej på 54cm och 4000g (född v.38+3).
Jag ser! Spännande Plutten! När har du Bim?
Grattis Leaeva!! Vad härligt att det gick bra (och läskigt att bedövningen inte tog!). Måste kännas underbart för dig att få vara uppe och röra på dig igen! Hoppas att trillingarna växer på sig fint nu.