Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Har googlat lite och från vecka 36+0 verkar de flesta slippa neo. Men det verkar ju vara väldigt individuellt hur länge de behöver stanna om de föds tidigare också. Ibland räcker det ju med några dagar/veckor om de föds efter vecka 33-34 t ex. Skönt om man slipper kuvös i alla fall!
    Jag räknar ju ner till vecka 31+0 eftersom lungorna tydligen ska vara färdiga då.

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.29+23
  • Safireee
    Mamma till W skrev 2011-08-11 11:14:14 följande:
    Vad roliga ni är sugar och safiree som redan nu eller snart planerar förlossning. Jag BÖRJADE fundera över en förlossning i 37+ med wilda. Den här gången är jag inställd på 42+0. :)
    Under förra graviditeten tänkte jag inte alls på att föda för tidigt, men denna gång har jag oroat mig lite för det sedan start. Samtidigt vill jag inte tänka på det eller lära mig så mycket om det eller liknande, vill inte att det ska bli en självuppfyllande profetia eller nåt... Obestämd (ja, väldigt skrockfyllt jag vet!

Det hade varit så skönt att få ut barnet så att jag slipper må så dåligt mer, men samtidigt vill jag ju inte behöva hänga på neo i flera veckor, så nääää, barnet får gärna stanna många veckor till! (har ca 9-10 veckor kvar). 

Äh, jag är bara lite nojig! Men nu när jag går in i vecka 30+ på måndag så kommer det nog kännas lite bättre.  
  • Safireee

...och sen har jag ju bara typ 7 minuter på cykel eller 4 hållplatser med spårvagn till sjukhuset, så det är ju ingen katastrof om det blir neo heller. Får ställa in mig på det. Det blir som det blir. Och de flesta barn föds ju veckorna runt BF!

• Safireee

Hihii! Själv kommer jag mest troligt få två oktoberbarn! Men det är ju praktiskt med kläderna!

• Safireee

Usch, vad läskigt Sugarrush! Vad bra att de ska kolla dig. Hoppas allt är som det ska! 

• Safireee

Mct: jag har haft omväxlande hela graviditeten utan att det verkat vara nån fara. Ibland kan man ju ha ätit nåt annorlunda eller så är det stress och sådär. Ibland kan jag få jätteont och då vet jag vad som är på gång... Men alla tarmarna flyttar ju på sig också och livmodern trycker på så det är inte konstigt! Sugarrush: vilken tur! Skönt att kunna medicinera så försvinner det nog snart!

• Safireee
    Bellas7 skrev 2011-08-14 16:43:32 följande:
    Tillbringar söndagen på förlossningen. Har sammandragningar och fått bricanylspruta nu. :( så rädd att det inte kommer att gå vägen :((
    Ånej, vad jobbigt! Hoppas att allt är bra och att de stannar kvar i magen ett tag till! Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower} 
  • Safireee

Håller tummarna för dig imorgon 2 barnsmamma! {#emotions_dlg.flower} Symptom kan ju komma och gå, så det är säkert inget konstigt i så fall. Om du kan spara morgonurin så är det ju bra, men du är väl ett antal dagar över BIM nu, så det borde synas om du bara väntar några timmar kan man ju tycka. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma