Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-06-04 07:48:40 följande:
    Safireee: Jag mår i alla fall bättre idag. Jag har dock JORDENS halsbränna och jag har gaviscon hemma men det är ju så ÄCKLIGT! 
    Skönt att du mår bättre! Får tipsa om Link tuggtabletter (apoteket). Jag tar en 1100 mg varje kväll och det räcker för mig (men jag har mest halsbränna när jag ska sova). Den är helt okej också eftersom den smakar mint.  

maria204: Känner igen det där! Jag är så sanslöst labil. Blir lätt irriterad, arg, ledsen, deppig osv. Det är som att jag har haft PMS i flera månader. Min man tycker att jag är lite "svår att umgås med", men han gör sitt bästa. Förra graviditeten var jag helt normal i humöret (förutom enstaka dagar), så det är stor skillnad. Men den här graviditeten är verkligen mycket värre än förra gången. Urk!

Det tog nog 18-20 h innan foglossningen äntligen gick över (i natt). Ska aldrig mer gå sådär mycket.  

Idag har vi iaf bestämt att komipsarna ska komma hem till oss (så jag slipper gå så mycket) och så ska vi grilla. Hoppas jag kan hitta något bekvämt sätt att sitta/ligga på baksidan av huset. Skulle vilja ha en sån där skön vilstol med en riktigt mjuk dyna, men njae... (får inte riktigt plats på balkongen/i källaren).  Cool

Hade iaf inte så många sammandragningar igår, så det är ju alltid något. Har inte fått någon idag heller så det känns skönt. 
  • Safireee
    kalmar brud skrev 2011-06-06 08:36:47 följande:
    När blev ni gravida igen efter erat MF???

Jag började blöda igår kväll vecka 6 (5+2) och idag tog jag ett digitalt cb test för att kolla och det var negativt. Jag tog det dock INTE med morgon urin.

Men det är bara att inse att man får ta nya tag.
    Usch, inte kul kalmar brud! Hoppas det tar sig snart igen! 

Efter första missfallet tog det tio försök, andra gången gick det direkt (med missfall efter 2 veckor). Sen tog jag 3 månaders paus, försökte igen och fick nog supertidigt missfall BIM+1 (knappt synligt streck men massa symptom) och nästa månad plussade jag igen. Nu är jag i vecka 21. Så egentligen kan man säga att jag plussade fyra gånger på raken, men fick tre missfall varav jag inte riktigt räknar ett av dem. Första gången tog det dock lång tid, så det kan nog variera väldigt. Första barnet tog 5 månader att bli gravid med. 

Lycka till! Hjärta 
  • Safireee

Oj oj oj Sofy! Ja, den som lever får se!

Vad snabbt ni fått tillbaka mensen, du och tvåbarnsmamma84. Förvånad Själv fick jag min mens när jag slutade amma helt efter 1 år och 7 månader. Hoppas den håller sig borta lika länge igen. Cool

• Safireee

Grattis Pancakes! {#emotions_dlg.flower} 
    Emma är ett jättefint namn! Skulle gärna ta det till ett barn, men min svägerska heter det så det är upptaget.

• Safireee
    Pancakes: Vilken söting!

Sofy
    : Åh vad spännande! Lova att testa imorgon när testen kommer!  

Telgebo
    : Full fart i magen alltså!
    Min bebis verkar trivas bra i samma läge hela tiden, för den spakar i princip enbart neråt blåsan till. Vi såg på RUL att den låg och gosade med ryggen mot moderkakan och fötterna ner. Lite svårt att känna sparkarna ordentligt från utsidan, men ibland lyckas jag. 
  • Safireee

Telgebo: det är ganska kass faktiskt. Första trimestern var ju värst när jag mådde illa och sov 12h per dag, men nu har jag fått andra symptom istället. Har foglossning och det ilar och värker fram och tillbaka varje dag. Kan knappt gå längre och känner mig väldigt låst. Sen är det karpaltunnelsyndrom (har sovit med handledsskenor på nätterna pga domnande händer sen vecka 10). Nästäppa, sammandragningar, matthet, halsbränna och ett jäkla humör! Är rätt gnällig också som ni märker... har också ont i bröstkorgen pga hög mage som de tunga brösten klämmer på. Binder upp dem med en halsduk på kvällarna. Men men.. det är ju skönt att jag kan jobba (någorlunda) iaf. Vill verkligen inte bli sjukskriven! Och tur att dottern är så förstående och självgående (snart 4 år). Längtar verkligen till oktober. Sen är jag så klart jätteglad över barnet! Det är mest kroppen och humöret som är jobbigt.

• Safireee

Jag har också haft huvudvärk vissa dagar, men det har jag kopplat till antingen vätskebrist eller järnbrist. Men jag vet inte exakt varför. Har haft normalt blodtryck hela tiden förutom i början innan jag fick min illamåendemedicin. Kan ju även vara omslag i vädret och sånt eftersom min man också haft sanslös huvudvärk vissa av de där dagarna. Men oavsett varför är det ju väldigt jobbigt!

Idag och i onsdags har jag varit helt matt. Det är som att all energi runnit ur kroppen och man inte kan göra annat än att ligga ner, annars börjar musklerna att darra. Har legat i sängen nästan hela dagen idag och så var min man ute med dottern. Skönt! Nu känner jag hur krafterna återvänder. Nån annan som råkar ut för såna här "zombieförlamningar" som jag kallar dem? Flört  (det verkar inte ha något med mat att göra för jag äter som vanligt och varken koffein eller socker funkar som energihöjare). Obestämd

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.20+5)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma