Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Vet inte om nån här kommer ihåg mig, men jag var med och skrev fram tills för ett år sedan ungefär. Jag känner igen många av era namn i alla fall.

Jag är gravid igen efter tre tidiga missfall och är nu i vecka 5+3. Ska på VUL om några veckor och håller tummarna för att det äntligen ska lyckas (det är 18 månader sedan vi började försöka och jag har gjort 15 försök). Har BF 22 okt (typ samma som min dotter som fyller 4 år i höst).

Happiness: jag har ingen inloggning till din presentation och har inte lyckats få kontakt med dig. Men sen såg jag att du håller till här! Är lite nyfiken på hur det går för dig.  

• Safireee

Åh, nu börjar jag nästan gråta! Hjärta Tack för alla gratulationer och kul att så många kommer ihåg mig! Har verkligen gjort en resa det senaste 1,5 åren genom mycket avundsjuka, bitterhet, längtan och desperation. Jag tror jag landade för cirka 2-3 månader sedan och nu är jag alltså gravid igen efter två tidiga missfall i vecka 4+5 och 5+4 i aug-sept. På fredag går jag över tiden för mitt "senaste" missfall (5+4) och då tror jag att jag kan andas ut lite. Glad

Håller verkligen tummarna stenhårt för att allt går vägen! Jag hoppas och tror att oktober är min månad (båda mina barn). 

Sen måste jag bara säga: men gud vad spännande Sofy!  

Molly född okt-07
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-02-23 21:52:54 följande:
    Jag känner igen mig så i det du skriver, jag har ju kämpat på egen hand att få barn i 19 månader och känne rigenom alla dom känslor du nämner.

Jag blev gravid i april 2010 men hann knappt förstå förrän jag fick MA i maj 2010 i v.7+1, jag kände det iofs på mig att nåt var fel, det kändes bara så. Bara några dagar efter jag testat positivt så avtar symtomen.

Nu efter ytterligare 9 långa månader är jag äntligen gravid igen och först den 7 mars har jag gått över datumet då mitt MA skedde då är jag i v.7+1. Vi är beräknade på samma dag men enligt tempsidan så är jag beräknad den 24 oktober och det stämmer bättre än FL uträkning som säger BF 22 oktober.
    Vad kul att vi är på samma dag! (22 okt enligt FL, 23 okt enligt många andra sidor, jag hade ÄL 30 januari)! Usch, inget kul när man måste vänta så länge. Jag väntade 10 månader mellan 1a och 2a missfallet och började väl tro att jag var infertil... Obestämd

Men nu så!
    Känns det annorlunda den här gången då? Jag känner mig annorlunda. Är inte sådär "superduperlycklig och att jag måste njuta varje sekund eftersom det kan vara den sista", utan mer normal som jag var vid första graviditeten. Men sen blir jag nojig då och då ändå. Men försöker tänka positivt. Är lite rädd för att skriva här dock. Vill inte "jinxa" det. Hmm.. vad töntig man är. Skäms 
    Molly född okt-07, v. 5+3 BF okt-11
  • Safireee

Odd: Måste bara säga att jag är jätteglad över att du har fått din bebis nu. Sist jag hörde om dig så hade du fått upprepade missfall. Nu blir jag riktigt hoppfull!

• Safireee

Måste bara berätta om mitt nya dille på juice! Har ingen hemma, men har varit sugen i flera dagar nu. Igår såg jag hur de hällde upp röd Brämhults på TV och jag blev sååå sugen. I natt drömde jag att jag var och handlade juice. Köpte sånt koncentrat med apelsinjuice så att det skulle räcka länge. Var lite besviken när jag vaknade... 
    C-vitaminbrist någon? (jag tar multivitamin)

Sen drömde jag att våra vänner fick ett tredje barn som de gav till oss. Sen fick vi vår baby och hade plötsligt tre barn! Wow! Var jätteglada. Ville ordna med adoptionen men var lite rädd för att de skulle ändra sig... Drömmer 

Skumma graviddrömmar!!  

Molly - okt-07, v.5+4 BF okt-11
  • Safireee

Såg att ni har skrivit lite om er själva, så då berättar jag mer om mig. 

Jag heter Sara och fyller snart 28 år. Jag och min lika gamla man bor i östra Göteborg. Vi har en nybyggd fyra på 80 kvm som vi trivs jättebra med (men vi håller på att spara till ett radhus/mindre hus med liten trädgård).  

Vi har en dotter född okt-07 som heter Molly. Hon är sjukt viljestark, social och energisk. Hon är ett s.k. spirited-barn (som en studsboll i ett rum fullt med kulor) och vi börjar nog mer och mer se poängen med varför det har varit bra att vänta med syskon.

Jag jobbar på webbyrå med innehållshantering och utrullning av material till ett väldigt stort internationellt bilföretags webbplats. (gissa vilket! ) Har jobbat där i ett år och trivs jättebra. Min man jobbar som IT-konsult så vi är rätt datatokiga i min familj. Det inkluderar även min dotter. 

Har försökt få syskon sedan augusti 2009 och efter tre tidiga missfall så hoppas vi att det går vägen den här gången.

Jag är rätt nördig och har väldigt mycket intressen. Gillar datorer, scrapbooking, blogga, pyssla (virka, sy, göra smycken osv.), lajv, dator- och tv-spel osv. Går t ex på laserdome en gång i månaden (även fast jag är kass!). (men vi får väl se hur det blir med det nu när jag är gravid...Drömmer)

www.hippiemamman.wordpress.com samt hemlig gravid-blogg (PMa för att få adressen) 

Molly - okt-07, v.5+4 BF okt-11
  • Safireee

Inga tvivel om att jag har många och kraftiga symptom iaf. Mår illa nu och BEHÖVER läkerol. Min man kommer snart hem med det. Sen har jag flera sug, annorlunda humör, kissar JÄMT, ligamentsmärtor och allt möjligt. Har dessutom varit förkyld i 1,5 veckor och har haft huvudvärk flera dagar. Urk! Vet inte vad som är värst just nu. Men men, man har ju tid att sova när man är hemma sjuk. :) (och allt är ju övergående iaf) :)

v 5+4
  • Safireee

Och nu har jag beställt juice. Jag behöver juice!!! (har längtat i flera dagar men varit för sjuk för att gå till affären)

• Safireee

I natt drömde jag om zombies...Hmm.. Brukar inte göra det!

Men jag mår riktigt crap idag och igår. Yr, illamående, hungrig - men kan inte äta något, darrig, konstig huvudvärk och kan inte fokusera så jag kan inte jobba eller läsa t ex. MÅSTE försöka komma på något som jag kan äta, för jag behöver ju mat! Igår satte jag i mig nästan en hel paprika. Ja, jag åt den som ett äpple. Det var allt jag kunde tänka mig. Obestämd 

Nu är jag iaf över dagen för mitt senaste missfall, så det känns skönt! Så här långt har jag inte kommit på fyra år! Går in i vecka sju på söndag.  

Molly - okt-07, v.5+5 - BF okt-11
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma