Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Prommis: Kan ju vara så! Men jag har cyklat 1 mil om dagen hela graviditeten så konstigt om det bara kommer sådär. Men vem vet? (cyklar på elcykel, så jag behöver mest veva runt och blir inte så svettig och andfådd). Röjde iofs väldigt mycket hemma igår, men konstigt om det kommer ett helt dygn efteråt? Men men...jag är ju newbie på det här med foglossning så.

Härligt med vecka 30! Bara en fjärdedel kvar nu! Skål 
    Själv är jag snart halvvägs och det känns riktigt skönt. Det har faktiskt gått mycket fortare än förväntat. Men värst var ju första månaden, den var snigellångsam.

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.18)
  • Safireee
    leaeva: wow! Riktigt häftigt ju! Hoppas alla stannar! {#emotions_dlg.flower} Kan tänka mig att det var riktigt nervöst när läkaren letade! Skönt att ni ska få kolla igen om 13 dagar. 

pinklove: Jo, jag tror också jag hört att cykling ska vara bättre än att gå t ex. Ska försöka vara skonsam mot min kropp, inte lyfta, vrida, ta långa steg och gå i trappor i onödan och så. Men idag känns det helt okej så jag hoppas att det inte kommer så mycket sånt.  
  • Safireee
    Telgebo: Usch, jobbigt med magsjuka!  

När det gäller brösten så har jag jätteont i dem om något nuddar dem och så har det varit hela tiden. Sover med mjuk BH på natten så att de hålls på plats. Men de gör ju inte ont hela tiden som tur är.  

kjaam: Låter riktigt gott!
    Mitt illamående har ju äntligen försvunnit (förutom första stunden på morgonen) så nu går jag på avgiftning mot godis och socker. Blev nog lite för mycket av det goda när det hjälpte så bra mot illamåendet...  

2 barnsmamma: Låter lurigt det där! Hoppas testerna kommer imorgon så att du får klarhet i vad som händer!
  • Safireee

MissT: Näe, fy vad jobbigt! Rynkar på näsan Stackars er! Beklagar verkligen!

I höstas fick jag två missfall på raken och därefter tog vi 3 månaders paus. Det var jätteskönt och verkligen välbehövligt. Kunde fokusera på roliga saker och hitta livsglädjen igen. Den pausen behövdes verkligen. Så det kan nog vara en bra idé!

Ta hand om dig nu! Hjärta 

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-05-25 07:25:39 följande:
    Jag är så GLAD, hela tiden! Kan inte fatta att det äntligen nog blir bebis!
    Visst är det en fantastisk känsla!! Jag har också svårt att fatta att det är sant! Detta händer verkligen! (och då har jag ändå ett barn sen innan, men jag tar verkligen inget för givet efter alla missfall som följde).

Ska på RUL om några timmar. Är inte så nervös, mest glad och förväntansfull! Ska bli så kul att få se lillen igen! Håll tummarna för en schysst BM som vill visa oss könet! Glad
  • Safireee

Nu har jag varit på RUL. Det var verkligen jättemysigt att se! Var nästan så att jag började gråta av lycka! Hjärta Min man frågade efter könet och hon letade, men kunde inget se eftersom hen låg så dumt med benen neråt och i vägen. Morr! Men hon försökte verkligen i alla fall, så det var ju bra. Blev flyttad 3 dagar bakåt, så det var ju inte så farligt. Var beredd på det iom att jag blev flyttad några dagar framåt på KUB. Så nu är jag på 18+2 istället för 18+5. 

• Safireee
    Evve81 skrev 2011-05-29 19:42:01 följande:
    Det som skulle kännas jobbigt är ju att man inte får vara med bebis efteråt eller får man det????
    Det beror lite på vilket sjukhus man ligger. På t ex Östra sjukhuset i Gbg där jag har snittats finns ett särskilt rum på uppvaket där familjen kan vara tillsammans (med en halv vägg och gardiner för och lite avskilt från övrigt uppvak där t ex de som gjort abort ligger). Men ofta är det ju så att man får vara själv eller bara med pappan under uppvaket, det kan ta omkring 2-3h.

Själv så blev jag oplanerat sövd när jag skulle sys ihop så jag sov de första 4 timmarna, så jag kunde ändå inte vara med min dotter. Obestämd Men men, det var ju värre för min man som fick sitta och vänta på att jag skulle vakna. Jag sov ju som sagt, så tiden gick fort! Flört

Men hoppas att din bebis vänder sig så att du kan få göra vaginal förlossning eftersom du helst vill det. (själv ska jag nog göra snitt igen pga psykiska-medicinska skäl).

PANCAKES: Tänker på dig idag och hoppas att allt går strålande!  
  • Safireee

Hej hur har ni det? Ska bli härligt med långledigt nu.

Tänkte höra om nån av er har sammandragningar många gånger varje dag? Jag har börjat få det senaste veckan och är lite osäker på när det börjar bli farligt och inte. Det rör sig om kanske 10 st per dag och de gör inte särskilt ont, det är mest obehagligt. Det kommer nästan bara när jag rör mig. 
    Med dottern hade jag nog inte en enda sammandragning som jag kände av, kommer inte alls ihåg den här känslan.

Om jag förstått det rätt så ska det kollas upp när det är väldigt många eller när de gör ont. Att det då finns risk för förtidig förlossning. Att man kan bli sjukskriven och se om det hjälper. Jag har ju ett väldigt stillasittande jobb, så för mig kommer det mest när jag cyklar, städar, hämtar/lämnar på förskolan och sådär. Funderar på att lägga ner cyklandet nu. Verkar få mer foglossning och SD av det. Obestämd Blir lite jobbigt bara, för då kommer jag inte kunna hämta/lämna på förskolan på något bra sätt (15 minuters promenad). (gör det 5-6 ggr i veckan och min man 4-5 ggr i veckan enligt ett schema vi har). Vi har ingen bil och det finns ändå inga bra parkeringar som inte kostar multum vid mitt jobb. 

Jaja, det får lösa sig på något sätt. Bebisen först! (Kanske ska fixa en moppe med barnstol eller nåt? Cool

• Safireee
    Evve81 skrev 2011-06-03 17:22:18 följande:
    Vet ni jag är just nu SJUKT less på att vara gravid. 
    Jag håller med!!! Har hållit mig hemma och stilla i 2-3 veckor nu, men idag tänkte jag att jag skulle gå lite låååångsamt på stan med måååånga sittpauser för att kunna köpa lite nya gravidkläder och sådär. Det blev väl 3h totalt. Vi gick som sagt långsamt och tog många pauser.

Men sen jag kom hem har jag legat i sängen/soffan och haft ont av foglossningen. Uuhh! Det är 8 timmar sen nu. Ska gå och lägga mig och hoppas att jag kan sova. Det ilar i hela bäckenet. Skrikandes 

Det här kommer att bli den mest stillsamma och tråkigaste sommaren i hela mitt liv. Jag kommer typ få ligga i soffan/sängen och läsa eller titta på TV (vi har ingen trädgård, fyi). Jag har just köpt busskort så nu får jag ge upp min älskade cykel (jag hatar stressen med att åka kollektivt).

Sen har jag halsbränna, karpaltunnelsyndrom, igentäppta näsborrar, ont i bröstkorgen, sammandragningar och kan inte ens ta mig ur soffan ordentligt längre pga magen.

Grrrrr....

Så, nu har jag gnällt av mig. Nu kanske jag kan somna lugnt. Solig
    Visst ska det bli underbart med bebis men graviditeter är verkligen inte alltid att leka med...  Skrikandes Ska iaf vara glad för att jag inte mår illa längre.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma