Evve81 skrev 2011-06-03 17:22:18 följande:
Vet ni jag är just nu SJUKT less på att vara gravid.
Jag håller med!!! Har hållit mig hemma och stilla i 2-3 veckor nu, men idag tänkte jag att jag skulle gå lite låååångsamt på stan med måååånga sittpauser för att kunna köpa lite nya gravidkläder och sådär. Det blev väl 3h totalt. Vi gick som sagt långsamt och tog många pauser.
Men sen jag kom hem har jag legat i sängen/soffan och haft ont av foglossningen. Uuhh! Det är 8 timmar sen nu. Ska gå och lägga mig och hoppas att jag kan sova. Det ilar i hela bäckenet.
Det här kommer att bli den mest stillsamma och tråkigaste sommaren i hela mitt liv. Jag kommer typ få ligga i soffan/sängen och läsa eller titta på TV (vi har ingen trädgård, fyi). Jag har just köpt busskort så nu får jag ge upp min älskade cykel (jag hatar stressen med att åka kollektivt).
Sen har jag halsbränna, karpaltunnelsyndrom, igentäppta näsborrar, ont i bröstkorgen, sammandragningar och kan inte ens ta mig ur soffan ordentligt längre pga magen.
Grrrrr....
Så, nu har jag gnällt av mig. Nu kanske jag kan somna lugnt.

Visst ska det bli underbart med bebis men graviditeter är verkligen inte alltid att leka med...

Ska iaf vara glad för att jag inte mår illa längre.