Plus igen efter mf/ma
Härligt MCT, nu är det verkligen din tur!
GRATTIS!!!
Härligt MCT, nu är det verkligen din tur!
GRATTIS!!!
Det har verkligen blivit fart på min bebis nu. Hen sparkar riktigt hårt och trycker även med huvud/axlar/armar osv. så jag känner både uppe och nere samtidigt. Igår var det som att jag hade en alien under skinnet. Kunde se och känna hur det blev hårt och huden rörde sig. Länge höll hen på också och jag fick t o m ha handen på
(innan har hen slutat direkt om jag lagt på handen).
Får bara mer och mer foglossning också, så nu ska jag jobba hemifrån 2-3 dagar i veckan eller mer. Då kan jag ligga i sängen och vila bäckenet och slipper gå mellan hållplatserna, gå i trappor, stressa osv. Men eftersom mitt jobb enbart är framför datorn så är det ju lugnt att jobba från sängen/soffan. (editerar en webbplats) Så det känns skönt. Skulle bli så rastlös av att bara göra ingenting. 
Nu har jag varit och köpt på mig en massa gravidplagg på H&M som hade rea. Lite trist bara att de inte har så mycket långärmade/varma plagg nu under sommaren. Okej, jag fattar ju varför, men vi har så kallt på mitt kontor att jag måste ha långärmat + tröja under för att inte frysa. Men jag får väl köpa sånt efter sommaren om det blir kris.
MCT: Hur mår du nu, har du haft några tidiga symptom som gjort att du misstänkt?
Usch, min bebis är så morgontrött att jag ibland hinner bli lite orolig. Har varit vaken sen kvart i sju och inte känt några rörelser än. Alldeles nyss klämde jag massa på magen och har nu känt några småsparkar. (klockan är kvart över tio).
På kvällarna håller hen dock igång nästan hela tiden. Hela magen guppar och jag känner hur hen rör på huvudet uppe mot bröstkorgen till. Det är lite häftigt att man redan kan känna så bra vad som är vad. Huvudet är uppe till höger och fötterna nere mot blåsan. Så har det varit hela tiden. Hen verkar inte vara så mycket för att flytta sig.
Nu kommer det massa rörelser känner jag. Phuuu! Hann tänka lite fort på hur det skulle kännas om hen plötsligt dog. Paniiiik!
Usch, nä, sånt får jag inte tänka på! Har äntligen slutat oroa mig för missfall och blod och är istället orolig för förtidig födelse. Jaja, då finns det ju en chans i alla fall, särskilt om hen håller sig kvar minst 8 veckor till. Men helst hela vägen så klart!
maria204: Håller tummarna för att bebisen kommer ut snart och att du slipper dras med många falsk alarm! Förstår att det måste vara väldigt frustrerande! När har du BF? (dina andra barn kom tidigt eller hur var det?)
Håller verkligen tummarna för er MCT och Mabaja! De första veckorna är verkligen värst! Jag pustade ut bit för bit som veckorna gick, efter vul i vecka 8, efter kub, efter vecka tolv och efter rul. men oron försvinner ju inte helt. är orolig för att hen ska sluta sparka eller födas för tidigt. men samtidigt vet man ju att risken för att man inte ska få sin bebis minskar hela tiden.
Håll ut!! Tiden går ju så långsamt i början, men det blir bättre...

Håller tummarna för dig idag MTC79!