Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Usch vad jobbigt Flickanfin! Hoppas att det inte kommer något mer blod nu och att det ser bra ut sen på VULet! {#emotions_dlg.flower}

• Safireee
    plutten02 skrev 2011-08-09 16:44:37 följande:
    Min stegring på gravtest... BIM-4 morgon/kväll sen idag BIM-3 morgon

Vågar inte riktigt säga något än, men det ser lovande ut! Glad 
  • Safireee
    Ni som ska ha i höst, har ni börjat boa nåt?

Jag har ju i princip allting sen tidigare, men den där pyssellustan har satt in ändå. Idag sydde jag klart en brun suflett till barnvagnen (Bugaboo) och nu på semestern sydde jag en mönstrad sittdyna.
    Har också köpt gulliga trikåtyger med bl a apor på som jag ska sy dreglisar av. (det hade Molly behövt när hon var bebis, shit vad blöta hennes kläder var jämt!
     Och pappan var också en riktig dreglis när han var liten så jag bara förutsätter att bebisen i magen är likadan) 
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-08-09 21:59:11 följande:
    Safireee, jag har boat lite! Fast mest pyssel-boat faktiskt. Sytt en amningskudde, virkat lite bebisleksaker och sytt en såndär liten filt med en massa färgglada etiketter runt om. Dregglisar ligger också på listan, liksom en skötväska som är snygg ihop med vagnen. Något slags pysselhormon kom med magen tror jag bestämt!

Vad duktig du är som gjort en suflett till barnvagnen! Var det svårt?
    Under förra graviditeten sydde jag en massa små gosedjur! Helt onödigt egentligen, men det måste ju varit nåt pysselhormon, hehe! Sen när dottern var typ 3 månader sydde jag en hel overall med foder och täcktyg. Oj! Fattar inte att jag orkade. Förvånad

Sufletten var rätt jobbig eftersom jag inte hade något mönster utan fick rita av sufletten jag hade. Sen fick jag hålla på och sprätta och justera, men till slut blev det bra i alla fall. 

Amningskudde är bra ja! Jag fick sån himla ont i ryggen efter kanske 3 veckors amning förra gången. Trodde jag skulle gå av! Nu har jag amningskudden när jag sover. Skönt med både stöd mellan knäna och fram under armen (har ju handledsskenor så armarna ligger sällan bekvämt annars). 
    Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.30)
  • Safireee
    2 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:54:16 följande
    Hoppas ni har det bra och glöm inte att klappa magarna från mig Gravid{#emotions_dlg.flower}Hjärta 
    Ja, det är bra att du påminner oss, det är viktigt det där! Hjärta

Mår rätt dåligt och har lite svårt att glädjas just nu, men samtidigt måste jag försöka tänka positivt. Har just gråtit en skvätt efter att ha läst om en vars ena tvilling dog pga tvillingtransfusion eller nåt sånt. Usch, känner mig så bortskämd ibland. Rynkar på näsan Har ju längtat efter det här i flera år och försökt under 1,5 år och nu gnäller jag bara över kroppsliga besvär. Obestämd Måste tänka att det går över!
  • Safireee
    2 barnsmamma: ta ett test så slipper du fundera mer! Glad om du får minus så kanske "pressen" försvinner och så kommer mensen äntligen.
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-08-11 09:27:30 följande:
    Vaknade av världens mensvärk inatt. Visste inte om jag skulle ringa fl, till slut bestämde jag mig för att testa två Alvedon. Efter en halvtimme släppte det o jag kunde somna om. Nu har jag inte ont längre, skönt! Men fy vad rädd jag var att förlossningen startat!
    Usch, sånt där är jag också rädd för! Vad skönt att det slutade! 
    Det var väl Sofy som också hade massa känningar i början av 30-veckorna, men sen födde hon i normal tid ändå. Obehagligt i vilket fall som helst.
    Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.29+3)
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-08-11 09:53:33 följande:
     Håller på att packa en bb-väska, just in case liksom...!
    Kan nog vara bra att ha förberett för säkerhets skull.
    Nån här som har koll på ungefär i vilken vecka barnet slipper neonatalen om det föds för tidigt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma