• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    färnik skrev 2011-03-23 12:03:05 följande:
    Nu ska ni för första gången få se vakna bilder på våran guldklimp! Hjärta

awesHjärta
  • MelikaH
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 12:55:22 följande:
    jag är en väldigt ogravid kvinna kan jag säga dig =) även om jag sitter här i vecka 39 och kan föda vilken dag som helst.

Jag hade ingen växtvärk alls i början. kanske någon enstaka gång, och då blev jag typ orolig för det =) haha..
    jag har inte mått illa, inte fått större bröst, inte fått några cravings, inga förvärkar och knappt några sammansdragningar =)
    och jag ska snart föda.. så nej du behöver inte oroa dig :)

kan säga att precis så had ejag det med dottern också, och hon mår kanon :)
    Gud så kul V 39, önskar dig en lätt förlossning och att ni båda mår super bra diekt efter :)

Nu lugnade du mig faktiskt, hoppas att du har rätt. Jag kanske inte borde vara orolig eftersom min mamma inte kände något på sina tre graviditeter, likaså min syster på sina fyra. Så jag antar att jag är lik dem?! :) 

Vet du könet på din lill*?  
  • Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:01:35 följande:
    Gud så kul V 39, önskar dig en lätt förlossning och att ni båda mår super bra diekt efter :)

Nu lugnade du mig faktiskt, hoppas att du har rätt. Jag kanske inte borde vara orolig eftersom min mamma inte kände något på sina tre graviditeter, likaså min syster på sina fyra. Så jag antar att jag är lik dem?! :) 

Vet du könet på din lill*?  
    Tack så mycket =)
    Det sägs ju att man går i sin mammas fortspår, så du är nog en sån du med ska du se.
    Din kropp är säkert skapt för detta ;)
    Ja det sägs att det ska titta ut en liten pojke. =)
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes

MelikaH, jag är ungefär som Längtar efter liten dvs väldigt symtomfri genom hela graviditeten. Jo, lite sån där växtvärk kände jag från och till i början men trodde det var missfall hela tiden och var jätteorolig och tyckte inte det var ett giltigt symtom så som illamående är. Det är jättesvårt att njuta av det när man är orolig men försök att vara glad över att du slipper en massa besvär.

• MelikaH
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 13:05:21 följande:
    Tack så mycket =)
    Det sägs ju att man går i sin mammas fortspår, så du är nog en sån du med ska du se.
    Din kropp är säkert skapt för detta ;)
    Ja det sägs att det ska titta ut en liten pojke. =)
    Du har en liten flicka sedan innan och nu blir det en liten pojke, så perfekt :)
    Spelar inte så stor roll men det kan ändå vara rätt kul att få det andra könet efter.
    Min syster har fyra pojkar så hon har ¨liv¨där hemma :)
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2011-03-23 13:06:03 följande:
    MelikaH, jag är ungefär som Längtar efter liten dvs väldigt symtomfri genom hela graviditeten. Jo, lite sån där växtvärk kände jag från och till i början men trodde det var missfall hela tiden och var jätteorolig och tyckte inte det var ett giltigt symtom så som illamående är. Det är jättesvårt att njuta av det när man är orolig men försök att vara glad över att du slipper en massa besvär.
    Skönt att höra det ni sagt, tack så mycket :)

Det har du rätt i, man får vara glad för det, finns de som inte alls mår bra.

Hoppas på det bästa i alla fall :) 
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:13:35 följande:
    Skönt att höra det ni sagt, tack så mycket :)

Det har du rätt i, man får vara glad för det, finns de som inte alls mår bra.

Hoppas på det bästa i alla fall :) 

Jag förstår så väl hur du känner och jag var inte ett dugg tacksam över att jag inte mådde illa där i början. Ville bara ha vad som helst som kunde bekräfta att jag var gravid förutom testet, men icke! Jo, "mensvärken" då men den kändes ju som vid missfallet så det var inte lugnande heller.

Ska du göra nåt tidigt VUL för att stilla din oro?

• Pancakes

Sötfilur, jag ringde min BM häromdagen när jag var orolig för sammandragningarna som ökat och hon sa att det var helt normalt som de alltid säger. Om det gör riktigt ont kan man kolla upp det men är det mest obehag och drar och spänner så var det helt naturligt enligt henne.

• Muffe

Ja allt verkar ju vara normalt
    Jag hoppas dock att sammandragningarna som jag nu haft mååånga veckor gör att jag inte går över tiden i alla fall

• Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:11:45 följande:
    Du har en liten flicka sedan innan och nu blir det en liten pojke, så perfekt :)
    Spelar inte så stor roll men det kan ändå vara rätt kul att få det andra könet efter.
    Min syster har fyra pojkar så hon har ¨liv¨där hemma :)
    ja det kan inte bli mer perfekt. sen är det ju så att bara bebisen mår bra och är frisk spelar det ingen roll om det är en flicka eller pojke, men visst "önskade" jag mig en pojke denna gången.

Jag vill verkligen att du ska känna dig lugn i denna gravidietet och verkligen at vara påd en tiden, för det går verkligen super fort.
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma