• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

MCT, hoppas du vill hänga kvar här.
    Kram

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:24:05 följande:
    Jag förstår att du är orolig Telgebo. Alla här förstår att du är orolig, för alla har gått igenom samma sak.
    Det jag tror att folk reagerar allra mest på är att du hugger så himla fort. Det verkar verkligen som att du tror att alla vill dig illa. Första inlägget MCT skrev till dig var inte det minsta elakt, utan menat att lugna, men ändå tolkar du det som att hon vill vara taskig och hugger DIREKT. Tro f-n att folk blir trötta på dig då. Du måste ha liiite högre tankar om oss andra än så.
    Jag skriver det här med all välmening i världen;
    Sluta förutsätt att vi andra vill dig illa. Du bränner ju dina egna broar, förstår du inte det?
    Bra skrivet!

Nu ska jag lägga mig. Har en långdag i morgon. Vi är med i en stegtävling på jobbet och nu har jag haft stegräknaren 2 dagar och det enda stället den funkar på är på socken för egenligen ska den ju sitt på höften men jag har ju mammabyxor och de är ju jättehöga så det går inte alls....... Men det bästa idag är att min rygg är MYCKET bättre!!!! Hoppas det håller i sig!
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 17:40:33 följande:
    Okej så du är född 84 och Ebba 05 och när jag räknar blir det 21, men okej du skulle fylla 21 år samma år hon föddes.
    FruW skrev 2011-04-06 13:12:36 följande:
    Telgebo, jag förstår att du oroar dig. Men försök att slappna av o njuta av din graviditet, du är gravid till motsatsen bevisas! Jag har inga barn, tre mf bakom mig o har nu kämpat ett år den senaste mf, inte blivit gravid en enda gång på 12 försök.. Har lovat mig själv att nästa gång jag blir gravid ska jag göra allt jag kan för att njuta av graviditeten o vara glad, blir det ytterligare ett mf så blir det, inget jag gör eller inte gör påverkar, så då är det bra att va glad o njuta så länge det går bra, eller hur?! ;)
    Jo du har rätt, men jag är så orolig. Jag känner igen mig mycket av det Odd skrev förut, att innan man råkade ut för MA själv så fanns det men man tog för givet att nu när jag plussat så är det samma sak med bebis, men så tänker man inte alls nu för man vet att MA/MF inte bara drabbar andra utan det kan faktiskt drabba en själv. Jag är nojjig och orolig och ju mer man läser att vissa kände sig så gravida och ändå gick det åt helvete så blir man ju inte oroligare, speciellt inte nu när allt plötsligt försvunnit, men så var jag och handlade mat på affären och allt som jag kämpat med de senaste 5 veckorna vad jag sjutton ska handla som jag kan tänka mig äta kom tillbaks. Det är mycket frukt kan ja säga, såhär nyttig är jag bara när jag är gravid kan jag tillägga.
    Jepp jag är 84 ebba 05 amadeus 08 elias 10 jag fyller 22 nov så bba föddes 7 juni så jag blev 21 år 22 nov
    Alltså 20 år som mamma
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Har läst hela tråden och jag pallar inte skriva det är massa tjaffs.
    Igentligen tycker jag enormt synd om telgebo men jag vet att hon inte är en ägel alla gången men det är inte vi alla häller
    Men jag vill att ni ska lägga ner nu detta är inte roligt.

• maria204

Skulle bara kolla in och se hur det är med er alla mammor och blivande mammor. Det verkar vara en tråkig stämning här inne, så jag tittar bara snabbt in. Rynkar på näsan

Har varit och ätit sushi idag med hela la Familia. Folke 6 år och Einar 4 år tyckte att det var jättegott och spännande med allt sjögräs och konstig soppa.... Att äta med pinnar var ju jättekul! Det båfar gott för framtiden det här. Mammas pojkar! Hjärta Tyvärr sved det rejält i plånboken. 700 spänn gick det loss på, och den här lönen kommer inte att bli den fetaste med tanke på alla sjukdagar vi har haft...

Ja, ja. Ha en bra kväll! Nu ropar sängen efter mig.

Lycka till än en gång Sofy! 

• 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-04-06 21:30:04 följande:
    Skulle bara kolla in och se hur det är med er alla mammor och blivande mammor. Det verkar vara en tråkig stämning här inne, så jag tittar bara snabbt in. Rynkar på näsan

Har varit och ätit sushi idag med hela la Familia. Folke 6 år och Einar 4 år tyckte att det var jättegott och spännande med allt sjögräs och konstig soppa.... Att äta med pinnar var ju jättekul! Det båfar gott för framtiden det här. Mammas pojkar! Hjärta Tyvärr sved det rejält i plånboken. 700 spänn gick det loss på, och den här lönen kommer inte att bli den fetaste med tanke på alla sjukdagar vi har haft...

Ja, ja. Ha en bra kväll! Nu ropar sängen efter mig.

Lycka till än en gång Sofy! 
    vad mysigt det låter så gott men oj vad dyrt !
  • 3 barns mamma84

Tjejer är det normalt att få foglossning 4 månadr efter en graviditet ?
    Idag har jag fått foglossning i blygbenet har varit sen morgone och har fortfarande inte försvunnit hur kan detta vara MÖJLIGT !

• maria204
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:34:31 följande:
    vad mysigt det låter så gott men oj vad dyrt !
    Ja, och vi hade egentligen tänkt äta något lite billigt. Maken såg mina längtansfulla blickar när vi gick förbi sushirestaurangen och föreslog att vi skulle äta där. Han vet hur gott jag tycker att det är. Han är allt bra ibland.
  • 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-04-06 21:37:32 följande:
    Ja, och vi hade egentligen tänkt äta något lite billigt. Maken såg mina längtansfulla blickar när vi gick förbi sushirestaurangen och föreslog att vi skulle äta där. Han vet hur gott jag tycker att det är. Han är allt bra ibland.
    Vilken mysig man du har *avis*
    Jag åt det för 1 år sen haha men det var från mataffären säger bara BLÄÄÄH hahaha
  • maria204
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:40:20 följande:
    Vilken mysig man du har *avis*
    Jag åt det för 1 år sen haha men det var från mataffären säger bara BLÄÄÄH hahaha
    Det förstår jag att du tycker (att det var blä menar jag). Ge det en chans på en riktigt bra restaurang en gång. Vid lunch brukar det vara bra priser. 

Min man är mysig när han vill. Vi har en period då vi går varandra en del på nerverna. Kanske är det för att vi inte får ha sex? Skäms Man behöver ju få utlopp för alla känslor ibland...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma