• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Vet du Maria, jag tror att du har rätt. Sex är underskattat. Det är superviktigt för relationen, även om man kanske inte alltid är så sugen...

• maria204
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:47:10 följande:
    Vet du Maria, jag tror att du har rätt. Sex är underskattat. Det är superviktigt för relationen, även om man kanske inte alltid är så sugen...
    Håller med! Jag är inte sugen, men känner att det är något som saknas. Vi har haft lite försiktigt sex en gång sedan v. 18 ochimorgon går jag in i v. 27. Vecka 30 tyckte barnmorskan var ok, för då gör det inte så mycket att bebisen kommer. Man vågar ju inte chansa på att det skulle gå bra heller, för tänk om förlossningen skulle starta. Vi skulle aldrig förlåta oss själva.
  • 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-04-06 21:45:09 följande:
    Det förstår jag att du tycker (att det var blä menar jag). Ge det en chans på en riktigt bra restaurang en gång. Vid lunch brukar det vara bra priser. 

Min man är mysig när han vill. Vi har en period då vi går varandra en del på nerverna. Kanske är det för att vi inte får ha sex? Skäms Man behöver ju få utlopp för alla känslor ibland...
    Hahahaha ja jag måste ge en chans det får bli när jag kommer till sverige då
    Med en bra ställe men det var dyrt kanske blir det billigare vid lunchen då.

Ja sex vad e det Drömmerööh hahaha jag har sex hela tiden men jag är sex missbrukare men ja man måste inte ha sex för att man ska älska och dela av sig med varandra det har du rätt i OM bara killarn aockås kunde tänka så
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:24:05 följande:
    Jag förstår att du är orolig Telgebo. Alla här förstår att du är orolig, för alla har gått igenom samma sak.
    Det jag tror att folk reagerar allra mest på är att du hugger så himla fort. Det verkar verkligen som att du tror att alla vill dig illa. Första inlägget MCT skrev till dig var inte det minsta elakt, utan menat att lugna, men ändå tolkar du det som att hon vill vara taskig och hugger DIREKT. Tro f-n att folk blir trötta på dig då. Du måste ha liiite högre tankar om oss andra än så.
    Jag skriver det här med all välmening i världen;
    Sluta förutsätt att vi andra vill dig illa. Du bränner ju dina egna broar, förstår du inte det?
    Var du här förra veckan? MCT högg direkt då mot mig när jag skrev nåt om symtom, det är okej fast bara när inte jag hugger för då är det helfel.Även om du inte uppfattar eller någon annan uppfattar hennes inlägg elakt så uppfattar jag det så. Jag ignorerar nu jag blir bara ledsen över hennes ord, jag orkar inte besvara för jag missupffattas ändå bara.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:29:31 följande:
    Har läst hela tråden och jag pallar inte skriva det är massa tjaffs.
    Igentligen tycker jag enormt synd om telgebo men jag vet att hon inte är en ägel alla gången men det är inte vi alla häller
    Men jag vill att ni ska lägga ner nu detta är inte roligt.
    Vaddå ingen ängel?
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:47:10 följande:
    Jag har inget sex alls och jag saknar det inte alls.
  • telgebo

Hur smakar sushi egentligen? Sedan kan man äta det som gravid? Jag tycker det ser gott ut, men fegar ur, tänk om jag inte gillar det alls, men alla säger att det är sååååå gott.

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 21:58:11 följande:
    Vaddå ingen ängel?
    Ja ingen i tråden är änglar man är jävul med hahaha skoja
    Men du förra veckan var inte du så trevlig mot mig då då kan du inte säga att någon inte var trevlig mot dig då du inte är en ängel inte någon här häller och ite jag häller men jag blev påhoppad av dig förra veckan anngåände vädret här i danmark! 
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 22:02:15 följande:

Hur smakar sushi egentligen? Sedan kan man äta det som gravid? Jag tycker det ser gott ut, men fegar ur, tänk om jag inte gillar det alls, men alla säger att det är sååååå gott.

Som gravid ska man inte äta rå fisk men det finns sushi för gravida finns i södertälje inne i gallerian .. uppe vid bm dom gör det.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:35:47 följande:
    Tjejer är det normalt att få foglossning 4 månadr efter en graviditet ?
    Idag har jag fått foglossning i blygbenet har varit sen morgone och har fortfarande inte försvunnit hur kan detta vara MÖJLIGT !
    Jag fick det med första barnet när han var nästan 4 månader, hade gått i ett köpcentrum hela dan och tänkte att det kanske skulle ge sig till dagen efter, men nää fick börja gå hos sjukgymnast och först när han var runt 1 år gick det över helt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma