Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-09-21 11:26:44 följande:
    Ja vi är nära, fast det har känts riktigt jobbigt också.
    Vi väntade ju egentligen barn före henne, och sedan så blev det hon som offentligggjorde sin graviditet den helgen då vi hade tänkt berätta om våran (men då hade vi fått missfall veckan innan). Det var förstås väldigt, väldigt svårt att glädjas åt hennes graviditet då. Jag berättade om missfallet och då lev min syster arg på mig för att jag över huvud taget berättat om missfallet för henne, hn tyckte jag förstörde hennes glädje. trots att jag var noga med att hela tiden understyka att jag var glad för hennes skull men mådde dåligt för min egen skull.
    När vi träffades och ho nvar medveten om mitt missfall satt hon bara och beklagade sig över ostar hon inte fick äta....jävla lyxproblem, där satt jag och blödde fortfarande efter att ha förlorat mitt barn. Och jag fick inte vara leden i hennes sällskap.

Nej, nu när jag tänker på det här har jag ingen lust att berätta för henne alls faktiskt.
    när du berättar det här skulle jag inte berätta det. jävla ego till syster!!
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 11:40:28 följande:
    Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist. Men sådana männsikor finns tyvärr över allt. De som inte har haft missfall tidigare hör man ganska mycket gnälla om hittan och dittan. Håller med dig lyxproblem. Håller tummarna stenhårt för dig, snart är det dags.

Längtan. Du har så rätt!!! Jag ska inte klaga. Jag älskar verkligen min mage över ALLT annat! Jag är glad och stolt över den och tycker att den är bland det vackraste som finns! Speciellt eftersom man vet at det inehåller en liten bebis :D
    ja du ser! du är ju vacker i din mage... sånt där är bara lyxproblem haha :D
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 12:00:17 följande:
    Nej, jag funderar på att skita i det nu faktiskt. Det har hänt så mycket liknande skit den sista tiden att jag snart storknar... Bortskämdhetsfasoner!

Nu ska jag snart åka!!!!!!
    tycker du kan vara stolt och glad över din egna graviditet faktiskt.
    snart får du se den sprattla och skicka så mycket kärlek till dig :)
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-21 12:36:05 följande:
    Föresten Längtan, grattis till det lyckade ultraljudet igår! Fina bilder! Stämmer dateringen sedan tidigare ultraljud? jag har ju blivit flyttad några dagar för varje ultraljud...
    tack så mycket..
    jo det stämmer ganska bra.. igår ville hon få mig till 12+1 och jag 12+0 men det är ju bara en dag så jag står kvar på 12+1 idag tror jag... får se vad läkaren säger på mvc på tisdag...
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 13:40:56 följande:
    Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    Önskar er andra lycka till i tråden.
    SKRIKER RAKT UT!!! NEEEEEJ! varför ska detta hända?.. fy fan sugar :(
    vi finns här... jag vill springa till dig och krama om dig..
    glöm aldrig att vi finns här för dig.. stor kram.
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-21 13:42:57 följande:
    Å neeeeeeeeeej, jag vet inte vad jag ska säga Får en klump i halsen.
    Är du på jobbet igen? om du är det, åk hem till sambon direkt!

FY FAN!!! Vad säger man? Kramar om dig massor och önskar du stod bredvid mig nu.

Nu fasar jag inför mitt VUL.
    du ska inte fasa över ditt egna vu nu... även om ni följer varandra så har du en alldeles egen graviditet...
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 14:31:57 följande:
    NU är fostret 2 mm. Det skulle ha varit typ 25 mm. Någon felräkning är inte möjlig, för vi har inte haft sex sedan jag plussade.

Jag fick välja att vänta 3 veckor eller att få medicin för att få ut det. Ett enkelt val, vi vill ju få ut det så man kan börja om. Gynekologen skickade remiss till sjukhuset men jag orkar inte ens vänta de dagarna det tar att få en tidsbokning där, så jag kommer ringa och tjata mig till en tidigare tid.

Jag har haft ökande symptom och MER symptom än förra gången. Är så jävla besviken, inte minst på min kropp som svikit mig och lurat mig i flera veckors tid.

Ja vi blir säkert gravida igen, men nu vågar inte ens min sambo tro på att det kommer gå bra, han som alltid brukar vara så positiv...
    usch jag gråter nästan..
    jag vet ju själv hur det känns.. hur hela ens värld vänds upp och ner...
    hur man tappar all glädje och ork...
    Men ni får inte tappa tron... För det kommer gå bra..
    Ska du göra utredning nu? 
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 15:03:05 följande:

Jag har börjat få sådan huvudvärk nästan varje dag nu, hjälper inte att vila eller att göra något. Knappt att alvedon hjälper! Ska det vara såhär nu i resten av graviditeten eller borde jag kolla mitt blodvärde?

du kan kolla blodvärdet, men mina värden med dottern var alltid bra... kan vara järnbrist... har du lämnat urinprov till bm? du får försöka att dricka mycket.
    tyvärr kan det hålla i sig hela graviditeten. men läste att oftast släpper det ganska snart.
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 15:05:20 följande:
    Tvivlar på att det kommer ske. Har ju "bara" haft två MF/MA, och de brukar väl kräva minst 3 för att titta närmare på det. Vetifan om jag har ngn lust att bli gravid igen nu alltså. Känns rätt lönlöst att inbilla sig att det skulle kunna gå bra nästa gång.
    inget är lönlöst vännen även om allt känns pissigt just nu så kommer det snart kännas bättre.
    du kan inte försöka att hitta en privat klinik som vill hjälpa er?
    du kanske ska fråga om de iaf kan göra koagulationsprov på dig?
  • Längtan efter liten

hej tjejer... är det för tidigt att köpa mammakläder nu? är i vecka 13.

men har INGA byxor  dagsläget. De enda jeansen jag får på mig har nu slitits så mycket på låren att de sprack igår :S
    Vågar man köpa kläder utan att man ska få missfall...
    Hittade treggings på hm som jag är lite sugen på..
    ska även kika på Lovelymama som kajsalisa tipsade om.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma