• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Jag är mest sugen på surt och syrligt. Inte så mycket godis eller glass utan frukt och sånt. 
    Haha, jag drömde om lemoncurd flera nätter i rad förra veckan så i söndags bakade jag en key lime paj (till min sambos stora förtjusning!) Mmmmmmm!

Hmm.. kan alltså detta också tyda på att jag väntar en tös? Spännande!

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

surt e de som gäller här med! har svårt för sött! läsk å sånt går inte.. de e frukt som gäller här

• sugarrush

Kjaam: Jag gillade läsk i början, typ under de där illamåendeveckorna. Men efter det har de tbara varit BLÄ med läsk. Juice går bra dock!

Fjärde gången gillt?
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-05-04 10:29:23 följande:
    Safireee: det låter jättejobbigt! Kan du ringa BM och fråga, eller kanske få komma in och få en bedömning? Kanske kan du få hjälp med foglossningsbälte om det är det som är problemet...?
    Det värsta gick över i morse så jag avvaktar. Men jag ska absolut kontakta BM om det fortsätter sådär. Okej om de småilar ibland osv. men om det nästan är så att jag grinar... Min kollega sa för några veckor sen att jag kan låna hennes foglossningsbälte sen om det behövs, så det låter ju bra. Är lite orolig över att inte klara av vardagen om det fortsätter sådär. Tur att jag har ett väldigt stillasittande arbete i alla fall...
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-04 10:05:26 följande:
    I natt har jag haft party i magen.. pyret har väckt mig hur många gånger som helst genom att sparka å ha sig där inne.. hela dagen igår va de lugnt men på kvällen börja de.. maken kunde känna de lite defust utan på magen så nu e de väl bara att hålla i hatten. :)
    Härligt! Igår låg jag och försökte känna på utsidan och se om jag kunde få lite kontakt med bebisen. Kände ju hur hen sprattlade då och då, men så fort jag lade handen på så slutade hen... Tungan ute
    Längtar tills de riktiga sparkarna kommer! Har känt av något som skulle kunna vara sparkar, men är inte säker än, för min mage är samtidigt jäkligt bubblig.
  • Evve81

Saifree: Så har jag haft någon gång med mina fogar. Foglossningsbälte funkade inte för mig. Fick jättemycket mens värk av det. Jag har haft ont i höfter och fogar både fram och bak nu. Det går över. På sistaapril fick jag ta en alvedon för att det skulle ge med sig men nu är det bättre.

• l y c k e n

Jag är bara sugen på mat (salt) och syrliga saker som juice, mandariner, citronvatten, gröna äpplen mm. Jag vet att jag väntar en flicka, så jag bekräftar teorin!

• Sir Bubbalots mamma

min mormor ska komma hit imån å laga rabarber paj! mmmmmm

• Evve81
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-04 18:32:04 följande:
    min mormor ska komma hit imån å laga rabarber paj! mmmmmm
    MUMS!

Jag köpte 2 liter juice igår och nu är den slut!
  • sugarrush

Jag är väldigt sugen på kryddstarka saker, typ stark tacosås, jalapenos och chili. Vad betyder det tror ni?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma