• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Välkommen hem 2barnsmamma! Hoppas ni har haft det riktigt härligt!
    Kan det inte vara några mellanblödningar som har dykt upp? Sådana kan ju vara sjukt irriterande... Jag har fått sånt ibland ett par dagar innan den riktiga mensen drar igång....

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-05-04 08:51:18 följande:
    Välkommen hem 2barnsmamma! Hoppas ni har haft det riktigt härligt!
    Kan det inte vara några mellanblödningar som har dykt upp? Sådana kan ju vara sjukt irriterande... Jag har fått sånt ibland ett par dagar innan den riktiga mensen drar igång....
    Tack gumman
    Underbar sverige resa GUD så skönt.
    Vi var hos mamma 5 dagar vi skulle vara hos sambons pappa med men han kunde inte men haha jag var lika nöjd fick va hos min mammaHjärtaså jag har sugit i mig 1½år med henne med bara 5 dagar
    I sommar åker vi igen någon gång i juli månad
    Men längre tid då

Vi var nära att hamna på sjukhuset hmm ja det var så att sambon var trött och vi skulle till mamma det var precis i älvsjö så korsningen så kommer en buss och sambon missade rött och åkte så kommer bussen och det var bara milimeter från att bussen skulle köra in oss på sambons dörr på bilen på sidan och jag har aldrig varit så rädd men vi hade ängla vaktHjärta
    Men allt gick bra sambon var chockad o han i bussen men kan jag tänka mig

Ja mellanblödningar men det kom ju blöd när jag kissade + bindan men nu ingenting.
    Få se om det kommer igen.
    Kanske stress hmm men jag e så lugn o glad likom men,men vi få se.
    Mensen skulle oxå komma ca 8 maj och inte nu :-s
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Safireee

Välkommen hem 2barnsmamma! Kul att höra att ni haft det bra, men läskigt det där med nästan-krocken! Förvånad

Ego: Jag hade så jäkla ont i bäckenet i natt! Det kändes som att det skulle gå sönder. Det värkte oavbrutet i flera timmar. Är det detta som är foglossning? Det gjorde ont ut mot höftkammarna, i korsryggen och fram ner. Det spelade ingen roll hur jag låg.
    Eller var det någon slags kombo av foglossning och ligamentsmärtor? Jag har aldrig haft ihållande ligamentsmärtor innan och aldrig riktig foglossning. Fick ligga kvar i sängen en extra timme (fick skicka maken att lämna på förskolan på min dag) och nu jobbar jag hemifrån. Vågar knappt röra mig (men nu känns det okej).  

När jag googlar så ser jag att man har ont i korsryggen och fram över venusberget samt att det ilar ner till benen. Men har man ont ut mot höfterna på framsidan?? För det hade jag också.

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v15+5)
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-05-04 09:28:50 följande:
    Välkommen hem 2barnsmamma! Kul att höra att ni haft det bra, men läskigt det där med nästan-krocken! Förvånad

Ego: Jag hade så jäkla ont i bäckenet i natt! Det kändes som att det skulle gå sönder. Det värkte oavbrutet i flera timmar. Är det detta som är foglossning? Det gjorde ont ut mot höftkammarna, i korsryggen och fram ner. Det spelade ingen roll hur jag låg.
    Eller var det någon slags kombo av foglossning och ligamentsmärtor? Jag har aldrig haft ihållande ligamentsmärtor innan och aldrig riktig foglossning. Fick ligga kvar i sängen en extra timme (fick skicka maken att lämna på förskolan på min dag) och nu jobbar jag hemifrån. Vågar knappt röra mig (men nu känns det okej).  

När jag googlar så ser jag att man har ont i korsryggen och fram över venusberget samt att det ilar ner till benen. Men har man ont ut mot höfterna på framsidan?? För det hade jag också.
    Tack

Ja låter som foggisar men du ska nog bara ta det lugnt.
    Det kan sitta i men ta ett varmt bad om du har möjlighet det kan bli bättre då.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2011-05-03 14:41:34 följande:
    MelikaH, vad jag hört är Omega 3 tabletter inte ens i närheten av så effektiva som att få omega 3 naturligt via kosten. Men äter du inte fisk blir det ju svårt. Jag frågade barnmorskan om omega 3-tabletter men hon sa bara att jag skulle strunta i dem och äta Omega 3-ägg som finns i affären och valnötter (och fisk då förstår men det är ju inte aktuellt i ditt fall) Vet att det finns andra nötter med Omega 3 men minns inte vilka sorter som innehåller mest. Kolla på livsmedelsverkets hemsida.
    Tack för ditt svar. Jag vet inte vad jag ska göra. Kanske ska strunta i omega 3 tabletter och försöka äta omega 3
    ägg och annat istället. Tror du att det räcker då för min del? Som sagt jag stoppar inte alls fisk i munnen, går inte.
    Min BM visste inte så mycket om omega 3 tabletter och sa att det nyligen har blivit så nytt med det.
    Så jag lyssnar nog på er och får hoppas på det bästa :) 
  • Safireee

MelikaH: jag är vegetarian och äter inte fisk. Försökte med nån omega3-kapsel ändå (även fast det är fiskleverolja, gjorde det för bebisens skull), men jag fick såna hemska sura uppstötningar så att jag nästan kräktes. Försöker äta omega3-rik vegetarisk mat istället, typ linfrön, nötter, rapsolja osv.

När jag var gravid förra gången (2007) så var det typ inget snack om detta, då åt jag knappt fisk och inga direkt tillskott heller.
    Men det är ju jättebra och viktigt med Omega3, detta är mitt dåliga samvete. Skäms 

• Sir Bubbalots mamma

välkommen hem 2barns..

Ego:

I natt har jag haft party i magen.. pyret har väckt mig hur många gånger som helst genom att sparka å ha sig där inne.. hela dagen igår va de lugnt men på kvällen börja de.. maken kunde känna de lite defust utan på magen så nu e de väl bara att hålla i hatten. :)
  • sugarrush

Safireee: det låter jättejobbigt! Kan du ringa BM och fråga, eller kanske få komma in och få en bedömning? Kanske kan du få hjälp med foglossningsbälte om det är det som är problemet...?

Shit, idag när jag berättade för en kollega att min moderkaka ligger i framvägg frågade hon mig om det var beslutat att jag skulle få KS då... Det har jag inte ens tänkt på! Jag har ju en bekant som fick KS just för att moderkakan låg i framvägg/framför öppningen... Hoppas den drar sig uppåt efter hand så att man kan få en vanlig förlossning.

Igår blev jag lite ledsen på sambon, jag ville att han skulle ta kort på min mage. Men det tyckte han var onödigt, vi hade ju kort på bebisen från ultraljudet, det var ju det som var intressant, tyckte han. Jag blev jätteledsen och det kändes som om han ratade mig, att han inte ville se på min "nya" kropp....
    Egentligen känner jag mig inte ful eller så alls, men det är SÅ tydligt att min sambo inte tycker det är snyggt alls med de här nya stora hängpattarna. Och nej, det ÄR ju inte snyggt, men det är ju kvinnligt och moderligt och det är ändå lite spännande att kroppen förändras... Och det vill jag ju dokumentera, minnas och spara!
    Jag grinade en stund och han lovade att ta kort på magen idag men nu känns det ju inte alls kul, han VILL ju inte, det blir ju som om jag tvingar honom... usch, tänk om han tycker mina bröst är fula och äckliga!

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-04 10:29:23 följande:
    Safireee: det låter jättejobbigt! Kan du ringa BM och fråga, eller kanske få komma in och få en bedömning? Kanske kan du få hjälp med foglossningsbälte om det är det som är problemet...?

Shit, idag när jag berättade för en kollega att min moderkaka ligger i framvägg frågade hon mig om det var beslutat att jag skulle få KS då... Det har jag inte ens tänkt på! Jag har ju en bekant som fick KS just för att moderkakan låg i framvägg/framför öppningen... Hoppas den drar sig uppåt efter hand så att man kan få en vanlig förlossning.

Igår blev jag lite ledsen på sambon, jag ville att han skulle ta kort på min mage. Men det tyckte han var onödigt, vi hade ju kort på bebisen från ultraljudet, det var ju det som var intressant, tyckte han. Jag blev jätteledsen och det kändes som om han ratade mig, att han inte ville se på min "nya" kropp....
    Egentligen känner jag mig inte ful eller så alls, men det är SÅ tydligt att min sambo inte tycker det är snyggt alls med de här nya stora hängpattarna. Och nej, det ÄR ju inte snyggt, men det är ju kvinnligt och moderligt och det är ändå lite spännande att kroppen förändras... Och det vill jag ju dokumentera, minnas och spara!
    Jag grinade en stund och han lovade att ta kort på magen idag men nu känns det ju inte alls kul, han VILL ju inte, det blir ju som om jag tvingar honom... usch, tänk om han tycker mina bröst är fula och äckliga!
    nä inte blir de ett ks o den liggger över tappen.. annars e de inget hinder för vanlig förlossning.. så hon har nog yrat till de!!

kan bara säga Karlar.. dom e inte dom smidigaste! han tycker säkert du e fin. men dom förstår inte de där med att man vill dokumentera saker så man minns dom..
  • MelikaH
    Safireee skrev 2011-05-04 10:04:44 följande:
    MelikaH: jag är vegetarian och äter inte fisk. Försökte med nån omega3-kapsel ändå (även fast det är fiskleverolja, gjorde det för bebisens skull), men jag fick såna hemska sura uppstötningar så att jag nästan kräktes. Försöker äta omega3-rik vegetarisk mat istället, typ linfrön, nötter, rapsolja osv.

När jag var gravid förra gången (2007) så var det typ inget snack om detta, då åt jag knappt fisk och inga direkt tillskott heller.
    Men det är ju jättebra och viktigt med Omega3, detta är mitt dåliga samvete. Skäms 
    Jag ska nog försöka att äta lite annorlunda nu så jag inte behöver omega 3 tablett.
    Men du har ju en frisk liten dotter så det spelar nog ingen roll, du behöver inte ha dåligt samvete för det Glad 
    Jag tänker på kvinnor förr, de visste inte lika mycket som vi vet idag men ändå så gick allt så bra för dem.

Tack för ditt svar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma