• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis

Jag var tvungen att testa viktökningsgrejen jag också. Stod att jag skulle gå upp 6,8 kg. Tog från vikten vid plusset. Då har jag nästan 8 kg att gå upp nu på 18 v så det känns rätt vettigt. Vore gött om det kunde stanna vid det!

Har känt av kotten nu ett par dar. Så att jag vet att det är den jag känner liksom! Myyys. Älskar när jag sätter mig ner efter massa rännande på jobbet och så kickar den till.

• toksnippa

Ser att jag inte ändrat ändringen från RUL. Så från 9/1-11 blev det 8/1-11. Ingen större ändring då

September 2010
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

Januari 2011
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

Mars 2011
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 27 mars (2:a försöket e MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.) andra barnet
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

April 2011

Längtan efter liten - 4 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet

EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)

• Cat79
    EricaN81 skrev 2010-08-12 11:15:58 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får....fick mf i januari i år...och fick idag ett efterlängtat plus! kan knappt tro att det är sant...=)
    Välkommen till en kanontråd! Här händer det bara positiva saker så du har mycket att se framemot. KRAM
  • fröken SJ
    EricaN81 skrev 2010-08-12 11:15:58 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får....fick mf i januari i år...och fick idag ett efterlängtat plus! kan knappt tro att det är sant...=)
    Välkommen hit!! =)
  • Lallan

Börjat jobba igen så nu blir det mest jobb och sova. Kollade in länken med vikten och fick fram att jag skulle öka mellan 16-20kg. Ökade 15 med första och 20 med andra så det lär bli mer den här gången

• Mabaja

Gjorde den där nu. 6.8 kg var mitt riktmärke. Då får jag det kämpigt mina sista 7 veckor då jag har 0.8 kg kvar innan jag uppfyllt deras mål. Kanske ska börja med att få igång magen så jag kan gå på toa. Är väl 1.5 vecka sen sist. Sen ställa mig på vågen.. Lördagen för två veckor sen var det +5 kg lite drygt. Men eftersom det är kritiskt med toabesök för min del så vill jag inte ställa mig på vågen igen.

• toksnippa

Jag skulle gå upp till 18 kg! Har iofs inte vägt mig och kan inte ha mina jeans och åtsittande toppar längre för man växt överallt. Vet att ett kilo har jag gått upp, blir väl att väga sig på mvc om en vecka men tror föga att jag går upp hela 18 kg - inte ens mamma gjorde det.

• EricaN81

Tackar alla! Känner mig varmt välkommen hit...hur upplevde ni det när ni blev gravida igen...tyckte ni det kändes som första gången? eller kände ni er mer oroliga? eller lugna att denna gången går det vägen? Jag har lite blandade känslor...=)

• Mabaja
    EricaN81 skrev 2010-08-13 09:16:04 följande:
    Tackar alla! Känner mig varmt välkommen hit...hur upplevde ni det när ni blev gravida igen...tyckte ni det kändes som första gången? eller kände ni er mer oroliga? eller lugna att denna gången går det vägen? Jag har lite blandade känslor...=)
    GRATTIS till ditt plus och välkommen hit!

Jag blev mest skeptisk till mitt plus! Sen blev jag livrädd då jag började blöda på bim+3 och blödde till och från under fyra veckor. Jag krävde ett vul, blev många arga och argumenterade samtal till gyn i Uppsala innan jag äntligen fick en tid. När det visade sig att hjärtat slog så blev jag lättad.. I en sådär 3 veckor ca. Sen började det igen "har det hänt nåt". I vecka 13 fick jag göra ett ul där det visade sig vara en vinkande krabat och det började bli kul att vara gravid. Sen i vecka 14 började jag blöda igen och vi åkte in till gyn, nu i Enköping, och där var det en sprattlande och livlig krabat. Sen dess har det varit ganska roligt! Hade dock massa bruna flytningar på vår bröllopsdag så var lite nojjig under vår bröllopsnatt, men efter det har det varit komplikationsfritt.

nu vill jag bara att ungen ska komma ut så jag kan få slippa ha så förbannat ont i höften! Har haft foglossning i vänster sida sen vecka 12 och nu sista veckorna har det smygit sig på även på höger så nu är jag "agda 85". Uppförsbackar är en plåga, komma upp från soffa och säng likaså och att typ luta sig framåt är en skräckupplevelse, gör ju så förbannat ont! Men är i vecka 34 nu, så går sakta men säkert framåt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma