• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Hoppaspåfler
    Evve81 skrev 2011-05-04 20:11:51 följande:
    MUMS!

Jag köpte 2 liter juice igår och nu är den slut!
    Lite intressant att se vad det blir, jag levde på apelsiner när jag väntade ena tösen o annanas med en andra.
  • MelikaH

Så spännande att höra hur ni alla har det och har haft det :)

Det verkar som att de flesta här inne dras till det salta och sura, intressant hehe.

Tror ni vi alla får flickor? (girlpower) hehe. Men min man känner sig säker på en kille.
    Jag hoppas att jag kommer kunna se på RUL.

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-05-04 23:34:16 följande:
    Jag är väldigt sugen på kryddstarka saker, typ stark tacosås, jalapenos och chili. Vad betyder det tror ni?
    Hmm, har inte hört något om det :)

Känner du dig säker på en flicka?

Jag har inte fått någon känsla alls om vad det kan vara för en inne i min mage :)
    Men jag har alltid trott att mitt första barn kommer vara en pojke, fråga mig inte varför hehe. 
  • Evve81

Jag hade ju en väldigt stark känsla av att dottern var en pojke så döm om min förvåning när det kommer ut en tjej. Efter det har jag inte haft någon känsla alla

• Pancakes

Hej på er!
    Tack för era svar om det här med kejsarsnitt och säte och sånt. Ska gå på TUL och se hur stor den är bara för att kunna ha ytterligare beslutsunderlag men det lutar åt kejsarsnitt. Vågar inte riktigt föda i säte.. På föräldrarutbildningen igår rekommenderade barnmorskan att föda i säte. Man blir grymt förvirrad.

Kul att läsa era analyser om surt och salt och sånt. Jag tror också på pojke och har varit sugen på både surt och salt :) Pulsen är dessutom låg men det hade å andra sidan Sötfilurs bebis också och det var en tjej så man vet aldrig. Hoppas man inte råkar skymta nåt på TUL nästa vecka nu när man ställt in sig på att inte kolla kön.

Sugarrush, jag känner igen det där med klantiga karlar. De är klantiga och vi är extra känsliga och det blir ingen bra kombo. Hoppas det känns bättre nu!

• Muffe

Jag var sugen på salt och ut kom som sagt en flicka.

Det där ang. hjärtljud, när man lyssnar hos bm är det ju endast bara en kort kort stund. När vi var på förlossningen ngra gånger så låg jag rätt länge med CTG och då ser man ju att hjärtslagen inte bara ligger på det som de brukar, det beror helt på om bebis rör sig, sover eller inte..
    Så jag tror inte på att hjärtljud kan säga om det är pojke eller flicka våra var allt från 120 till 170

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-05-05 09:52:34 följande:
    Jag var sugen på salt och ut kom som sagt en flicka.

Det där ang. hjärtljud, när man lyssnar hos bm är det ju endast bara en kort kort stund. När vi var på förlossningen ngra gånger så låg jag rätt länge med CTG och då ser man ju att hjärtslagen inte bara ligger på det som de brukar, det beror helt på om bebis rör sig, sover eller inte..
    Så jag tror inte på att hjärtljud kan säga om det är pojke eller flicka våra var allt från 120 till 170
    Samma här! Hos BM har det alltid varit 125-135 men på CTG på vändningsförsöket häromdagen pendlade de som sjutton.
  • Pancakes

Bör vi blunda på TUL tror ni? Är det väldigt tydligt om det är tjej eller kille nu när den är så stor? Vill verkligen inte veta nu när vi hållt ut så länge.

• Evve81
    Pancakes skrev 2011-05-05 09:58:42 följande:
    Bör vi blunda på TUL tror ni? Är det väldigt tydligt om det är tjej eller kille nu när den är så stor? Vill verkligen inte veta nu när vi hållt ut så länge.
    Tror jag inte. De måste zooma ordentligt för att man ska se.... Men fråga innan om ni absolut inte vill veta. Det syns ju ganska dåligt så sent.

Nästa vecka tänkte vi bli stammisar på sjukhuset På måndag ska jag på TUL kl 15 och på onsdag ska jag med sonen till en allergidoktor. De hade en tid på barn kl 15.30 alltså direkt efter mitt UL men jag blev lite tveksam ifall de är sena eller nåt för jag vill gärna att maken är med mig på TUL..
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2011-05-05 09:58:42 följande:
    När man gör Tul är det svårt att se vad det blir då dom är så pass stora då men om ni säger att ni inte vill se så visar dom inte häller
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma