Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Marlyn: Hjärtat hur mår du? Ledsen att det inte såg så bra ut men det finns fortfarande hopp även om du kanske inte känner så. Men syntes gulesäcken? Eller vad menar du med kometsvans?

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Tjejer nu måste jag fråga er: Var och tränade idag och gjorde armhävningar, reste på mig och det kändes som hela huvudet skulle sprängas i 1000 bitar aldrig hjaft så skärande smärta i hividet i hela mitt liv. Var tvungen att avbryta träningen för varke liten rörelse bara skar i hela huvudet. Vad är detta? Ska jag lägga ner träningen?

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-22 18:15:55 följande:
    Hej, hur ser gulesäcken ut? Såg inget i den svarta bollen.
    Läkaren va helt förvirrad och förstod sig inte på maskinen, tyvärr ska jag till henne nästa gång också.

Va skönt att du fått ett VUL, även om det är långt fram, då har du något att se fram emot.
    Gulesäcken ser ut som en liten boll det är det som embryot livnär när sig på de första veckorna innan moderkakan tar över försörjningen runt v.12.
    Synd att bm var så förvirrad och inte så kunning, men var det inte en läkare som gjorde det VUL på dig för såvitt jag har fått förklarat för mig så är det alltid läkare som gör VUL.

Hoppas att allt ser bra ut nästa fredag den 4 mars. Ska hålla mina tummar för dig hårt då, det lovar jag. Förstår att det känns som en evighet dit just nu.

Jo det är långa nervösa 15 dagar till mitt VUL, jag vill bara att dagarna ska gå nu så jag får veta att jag verkligen är gravid och att allt ser bra ut Först då kan jag verkligen tro på det för jag har ju inte så mycket symtom även om jag känt mig skum idag med bland annat den exploderande huvudvärken jag aldrig känt av förut, värre än migrän var det.
    Sedan fryser jag som en tok och känt av stark hunger idag och ömhet i brösten och så min höga temp då på 37.3 som jag haft i flera dagar nu. Även trög i magen har jag blivit.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-22 18:31:38 följande:
    Du kan nog träna på som vanligt. Men gör det ont, så vila lite. Många får lågt blodtryck när man blir gravid, kanske hade det med det att göra?'
    telgebo skrev 2011-02-22 18:06:22 följande:
    Det känns ju inte så kul när andra inte ens kan unna mig ett ord när jag har gjort det, man får liksom ingen lust att kommentera era orosfrågoior och funderingar ovh framgångar när bni inte kan bjussa på er när det gäller miig.

Men ursäkta om jag ventilerar min oro här, jag får väl hålla inne med allt inom mig som jag brukar då.
    Sen minns jag att jag kommenterat och stöttat MASSOR när du skrivit. De första dagarna skrev jag för tusan hela tiden till dig!

Känns lite tråkigt när man lägger ner så mkt tid på ngn, som sedan i efterhand skriver här att bland annat jag inte ens kan "unna dig ett ord när du gjort det". Jag vill dig verkligen väl, men man får liksom ingen lust att fortsätta stötta och trösta, när man får sådana påhopp i efterhand, efter att ha gjort sitt bästa för din skull.

Och det här med att unna någon svar: Flera gånger har jag skrivit men du har inte "unnat" mig ett svar trots att jag skrivit direkt till dig.
    Kan jag skriva till dig i din inbox? Jag är tacksam för allt ditt stöd men det märks inte  då jag inte tar inte nåt när jag har mina värsta oro och neggo tankar, jag är extremt rädd och orolig  och kunde aldrig tro att jag skulle vara såhär neggo och rädd och orolig. Lätt det värsta oron och rädslan jag varuit med om, var inte i närjeten av detta under min förra graviditet, finns visste jag att man kunde få MA/MF och så men det fanns ändå inte i min värld ändå och så hände det i graviditeten efter och nu är jag fullt medveten om det och dessutom så är jag ju så mycket äldre nu och läkarens ord glömmer jag aldrig som sa ja vid din ålder är ju detta så vanligt så du kanske ska nöja dig med det du barn du har istället. Jag blev så jävla dålig bemött vid mitt MA så det finns inte.

Ang träningen så ska jag nog ta det lugnt, vet inte vad det berodde på, kände mig helt OK när jag påbörjade passet och druckit ordentligt och var bara i uppvärmingstarten och så skulle jag göra armhävningar och allt kändes så bra men efter repetion fick jag väldigt mjölksyra och kände mig helt färdig och jag fattade inte hur jag plötsligt kan känna mig i sån oform, reste på mig och pang hela huvudet bara exploderade värke och det kändes allvarligt så jag hade fått hjärnblödning eller nåt.Skar från tinning till tinning och längs med hårfästet och mådde skitdåligt och folk tittade på mig och undrade nig hur det var fatt
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-22 18:34:42 följande:
    Inga symptom? Du har ju massor hela tiden =)

Jag tycker inte att det känns som en evighet dit.... jag har väl redan förberett mig på att det inte blir något.
    Jag såg inget i säcken, men jag vet ju inte hur det ska se ut. Jag skrev fel innan, hon är ju läkare och inte BM.
    Jag har tom förberett mig för mf på söndag, då är det exakt 2 år sen jag fick förra.

Värre är det med sambon, han är ju jätteledsen.
    Jag tycker inte jag har så mycket symtom för såhär har jag ju mått innan jag blev gravid också. Frusit fast nu är det värre än någonsin når enormt mycket så att jag spänner hela kroppen och fryser tom med filt på mig fullt påklädd med 4 tröjor och tjock tröja och så pläd och ett gäng tända värmeljus och så.. trött har jag varit sedan jagföddes typ.
    Trög i magen brukar jag vara också och ömma bröst..ja det är väl det då...kan ha det vid ÄL ibland.

Fy vad himla jobbigt Marlyn och att du ställt in dig på mf just på söndag . Jag hoppas du har fel vännen, jag hoppas du kommer få se en litet levande embryo och få höra positiva nyheter på fredag nästa vecka och att hjärtat slår.
    Kram till dig och din kille.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-22 18:46:08 följande:
    Du kan inte få ett nej från en privat mottagning, möjligen att sjukhusen säger nej men aldrig privat om du betalar själv. Jag tar inte åt mig om ingen "svarar" på ngt jag skriver, inte alltid det är ngt som nån lägger märke till, man är så inne i ngt annat eller ja.. allt va de nu kan va. Ja visst, grattis till bokad tid för VUL.
    Jag visste inte det jag trodde dom kunde neka, kunde Gynekologerna i Gamla stan som är privat som hör till Barnmorskorna Gamla stan så tänkte jag att jag måste väl köra med mina argument nu varför jag vill göra ett VUL och berätta om min stora oro och rädsla. Fick ju nästan tårar i ögonen bara av att höra låten i telefonkön för det påminner mig så mycket om våren 2010 då jag genomgick mitt MA och skulle boka tid för ett VUL i samband med det för att se att allt kommit ut så det inte behövde en skrapning.

Tack, känns så skönt att jag har en tid men jobbig väntan innan man vet.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 18:47:19 följande:
    telgebo:
    Varför ska du tycka synd om dig vi pratar med varandra och ingen är utanför här alls.
    Men kan kan likom inte vara hel tiden likom.
    Sen har vi hängt här ihop längre tide och vet vilka vi är.
    Din fråga träning helt OKJE du kan till och med springa om du skulle orka.

Marlyn:
    *lessen mun*
    Du får ro om din sambo och bi får se vad som vissar er om 10 dagar.
    Sen om det skulle vara mf så får ni bara göra sängen beräddHjärta
    Jag har det jobbigt bara, jag har skrivcit om det i andra tråden och en hel del här. Vad menar du med att vi hängt här l'nge och vet vilka vi är? Så om man är ny så kan man inte förvänta sig svar då eller vad?

Träningen ska jag ta det lugnare med, trappat ned med ett pass mindre i veckan, springa är inte aktuellt, jag tränar pilates och så styrka och kondition och så sysslar jag med mindfulness under hela träningen, vara i nuet som är väldigt svårt speciellt nu.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-22 18:52:25 följande:
    Jag har haft mens nu i 7 dagar, den är på väg bort.
    Jag har fortfarande bebisen i magen, men tydligen såg det underligt ut och skulle förmodligen sluta i mf.
    Så snart börjar jag väl blöda igen och får ut min lille och får hålla den (igen)... många kan tycka att det är äckligt att hålla säcken/fostret vid mf... men för mig är det att säga hejdå till ännu en familjemedlem som vi inte fick behålla...

Vi får helt enkelt se vad som händer.
    Jag tycker inte det är ett dugg äckligt, jag gjorde det vid mitt MA, den låg i trosan och jag tom visade den för pappan till barnet som också tittade och han tyckte inte det var nåt äckligt alls. Jag hade världens ångest att slänga det men jag kunde ju inte behålla det.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 18:52:45 följande:

telgebo:

Varför ska du ta illa upp om ingen svarar dig ?
    Snälla ibland har man inte tid likom.
    Mna gör det bästa man kan.
    När jag kommer in här läser jag några sidor och svara det jag kan själv.
    Jag känner mig aldrig utanför i denna härliga flick gäng för alla dessa söta kvinnor är mina vänner och vi har hängt ihop här länge.

Nej kag kände det konstigt att det skrevs 1-1,5 sida här efter jag hade skrivit om det utan att få nån respons, du hade nog känt samma sak om du hade skrivit nåt glädjande som du hade oroat dig över och fixat, tro mig.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-22 19:10:10 följande:
    telgebo, ta inte illa upp för att alla nte hinner kommentera alla dina inlägg.

Jag skrev för nån timme men men utan svar, men så är det... däremot ställer jag nu frågan igen när många är inne här.

jag har yrsel och har lite ont i huvudet, samt att det trycker lite i bröstet och jag är TRÖTT. Ska jag gå och lägga mig eller vad gör man?
    Tycker du ska vila och ta det lugnt. Lägg dig i soffan framför TV:n eller lägg dig och sov om du känner för det.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma