• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-08-23 20:19:34 följande:
    Håller tummarna för dig Sofy. Den här gången ska det väl ändå vara din tur?! Den första tiden var fruktansvärt jobbig tyckte jag. Konstant oro i 12-13 veckor. Förstår dig precis. Kram
    Tack! Jaa, jag tycker väl också att de ska va de.. inga blödningar alls förrän igår, och de har ja alltid haft innan i andra graviditeter mer eller mindre. Den här gången kom de så oväntat, de bara va där o så försvann de.. Fattar fortfarande ingenting. Men hoppas för mitt liv på att allt e ok o att de va en "mensblödning" som många tydligen får. 4+5 idag ju. Brösten är tokömma, blodtrycket e vajkalle fortfarande o molvärken hänger i, om än lite svagare just nu.
  • Mabaja

Sofy: Bli inte ledsen om det inte syns så mycket på vul på onsdag eftersom du är så tidigt gången! 5+0 så ser man ju inte så mycket. Men skönt att de håller koll på dig!

Själv har jag varit iväg och tränat ikväll. Körde bodypump! Så himla härligt! och då går jag in i vecka 36 på torsdag!

• Happiness
    En Elva skrev 2010-08-23 17:50:43 följande:
    Men NUPP är inget blodprov, då är det KUB.
    I KUB ingår NUPP. NUPP står förnackuppklaring som är en del av KUB. Den andra delen av KUB är blodprovet som mäter Papp-A och Hcg.
    Alltså kan Längtan ta blodprovet innan hon åker och NACKUPPKLARNINGEN-NUPPEN när hon kommit hem. (KUB är inte = nackupppklarning enbart) . Hoppas du förstår.
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-23 20:38:39 följande:
    Sofy: Bli inte ledsen om det inte syns så mycket på vul på onsdag eftersom du är så tidigt gången! 5+0 så ser man ju inte så mycket. Men skönt att de håller koll på dig!

Själv har jag varit iväg och tränat ikväll. Körde bodypump! Så himla härligt! och då går jag in i vecka 36 på torsdag!
    Nejrå.. förväntar mig ingenting nu, men hoppas dock dom ser någonting, vadsomhelst.. Blödde du färskt när du blödde på BIM + 3, eller hur va de? Ont?

Hahahaha, herregud! Helt otroligt kvinna, att du orkar!! Jag e imponerad! :D
  • Cat79

Nu har jag äntligen kännt liten i magen, små kickar några kvällar i rad - överlycklig och så mysigt!

Längtan efter liten: Underbart för dig att se att allt är bra. Kram

Sofy: Håller tummarna att det är falskt alarm. Kram till dig med.

• Happiness

Oj såg inte att hon kommit fel och lämnat oss. Sorry for that

Alltså nu är jag så himla sugen på något ingen...hmmm. Japp det får bli en smoothie innehållande: banan, mjölj och frysta hallon och blåbär. Allt stavmixas till en härlig coctail-milkshake. Yammi!

Idag har vi haft 7-åringen som började 1:an. En stolt mamma! Sen min mans två som börjat 4:an och 2:an. Dom var så fina! Alla var helvita! Haha iallafall i några minuter . Nä nu är det milkytime. Puss!

• färnik

En bekant skulle göra sig av med ett skötbord idag, och jag sa att jag ville ha det.  Läskigt att skaffa en sak till ett pyttefoster som man inte ens vet om det tänker stanna, men vi äger inget skötbord, och det här var gratis, praktiskt och nära... Och det kommer behövas sedan om det nu blir ngn bebis... Med dottern bytte vi på säng/golv etc, men med mina bäckenproblem behöver jag ngt högt om det nu blir en nästa gång...

Men jag kan inte komma ifrån att det känns lite dumt och risky ur skorcksynpunkt, att skaffa ngt så här tidigt. Trots att jag egentligen vet, att riskerna för bebis inte på några vilkor ökar oavsett vad man köper till den i förskott. Oskyldig

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-23 20:43:02 följande:
    Nejrå.. förväntar mig ingenting nu, men hoppas dock dom ser någonting, vadsomhelst.. Blödde du färskt när du blödde på BIM + 3, eller hur va de? Ont?

Hahahaha, herregud! Helt otroligt kvinna, att du orkar!! Jag e imponerad! :D
    Jag blödde färskt. Klarrött och sen rosa när det började avta....

Sen var det rött och rosa fram till vecka 9... och sen fick jag byta papper vid ett toabesök 5 ggr innan det var rent på pappret i vecka 14. Sen efter undersökningen jag var på sa hon att jag skulle blöda mera då det fanns en ficka med blod som behövde komma ut.. i vecka 21, på vår bröllopsdag, var det mörkrött och brunt...
  • kajsalisa

Visst är det härligt Cat?! Önskar verkligen att alla i den här tråden kommer få uppleva det.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma