• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Haha jag måste skratta lite...jag skriver om kalorier och sitter härborta och fettar till ordentligt. Medans Mabaja skriver i inlägget före hur hon går och bodypumar och fittar till sig. Tänk så olika man kan vara. Skillnaden blir nog att jag kommer väga typ 30 kilo mer när denna resan är slut och får ångra mig alla mikshakes bittert.

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-23 20:49:17 följande:
    Jag blödde färskt. Klarrött och sen rosa när det började avta....

Sen var det rött och rosa fram till vecka 9... och sen fick jag byta papper vid ett toabesök 5 ggr innan det var rent på pappret i vecka 14. Sen efter undersökningen jag var på sa hon att jag skulle blöda mera då det fanns en ficka med blod som behövde komma ut.. i vecka 21, på vår bröllopsdag, var det mörkrött och brunt...
    Aaaah, och de va precis i början alltså.. i typ 4+3 som de började? Me färskt.. o sen fortsatte de?

Va skönt, jag fick ju som sagt igår på 4+4 så de kanske inte e så konstigt då.. Hoppas verkligen att det går vägen som de gjorde för dig! Antar att du inte hade ngn smärta i samband?

Jag blir så glad av såna här historier! Inte för att du blödde, men för att det kanske "bara är så" för vissa..

Du är ju snart i mål också, avis!! :)
  • färnik

Fast milkshakes på mjölk och frukt/bär tycker jag är ett rätt sunt frossande iaf!!

• Happiness
    färnik skrev 2010-08-23 20:54:13 följande:
    Fast milkshakes på mjölk och frukt/bär tycker jag är ett rätt sunt frossande iaf!!
    Haha du har inte sett min våg och BM:s bekymrade veck i pannan ....men gott är det. Sen känns illamåendet lite bättre(brukar skylla på det)
  • kajsalisa

Ja, tänkte precis på det Happy. Mår du bättre nu, eller fortfarande lika illamående? Jag är totalt inaktiv också, men ska väl ta tag i det snart antar jag. Ska till BM imorgon. Ska bli spännande att se vad hon (och vågen) säger...

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-08-23 21:04:06 följande:
    Ja, tänkte precis på det Happy. Mår du bättre nu, eller fortfarande lika illamående? Jag är totalt inaktiv också, men ska väl ta tag i det snart antar jag. Ska till BM imorgon. Ska bli spännande att se vad hon (och vågen) säger...
    Heeeej kära kajsa-lisa! Hjärta Jag mår faktiskt lite bättre nu. Tar fortfarande en Lergigane om dagen och massor av mat. Finns hopp om livet igen! Idag har jag to m skrattat. Det är faktiskt väldigt psykiskt tärande att vara så illamående.

Vad roligt att du ska till BM imorgon. Tycker alltid det är lite mysigt och spännande. Går du fortfarande på Barnmorskegruppen. Dom är verkligen superduktiga där. Så himla fräscht och fint också. Deras ultraljudsmaskiner är inte att jämföra med landstingets. Ser framemot att läsa om ditt besök imorgon. Hoppas du mår bra vännen!.
  • kajsalisa

Jag mår oförskämt bra Happiness. Oron har lagt sig, nu när magen växer och jag dagligen känner sparkar och fysiskt sett så känner jag mig som vanligt. Nästan... ;) Bor på femte våningen, utan hiss, och det börjar bli vansinnigt flåsigt att ta sig upp dit. Bra bekymmer antar jag... Är fortfarande på BMG, och stortrivs. Skönt att höra att du mår bättre. Förstår att det måste varit jobbigt. Du är en riktig kämpe. Stooor kram!!

• sugarrush

Regnet öser ner utanför och jag är alldeles ensam hemma, sambon är bortrest på jobb.
    Jag ska strax krypa ner i ett varmt bad... har firat att jag klarat BIM-helgen utan blod genom att köpa denna graviditets första gravid-tidning! Ska läsa den i badet....mmmm *njuter*

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-08-23 20:52:43 följande:
    Haha jag måste skratta lite...jag skriver om kalorier och sitter härborta och fettar till ordentligt. Medans Mabaja skriver i inlägget före hur hon går och bodypumar och fittar till sig. Tänk så olika man kan vara. Skillnaden blir nog att jag kommer väga typ 30 kilo mer när denna resan är slut och får ångra mig alla mikshakes bittert.
    fittar till sig.. nja! Jag går ju med min jättemage! Flört och jag är inte jättebra jag heller. Kom hem och min man har köpt choklad. och det måste ju ätas upp, på en gång! haha. Men ska jobba imorgon och då blir det massa promenerande.. sen lite spinning på onsdag! Perfekt vecka! Skrattande
    sofy skrev 2010-08-23 20:52:53 följande:
    Aaaah, och de va precis i början alltså.. i typ 4+3 som de började? Me färskt.. o sen fortsatte de?

Va skönt, jag fick ju som sagt igår på 4+4 så de kanske inte e så konstigt då.. Hoppas verkligen att det går vägen som de gjorde för dig! Antar att du inte hade ngn smärta i samband?

Jag blir så glad av såna här historier! Inte för att du blödde, men för att det kanske "bara är så" för vissa..

Du är ju snart i mål också, avis!! :)
    Det var bim+3 för mig, dvs dag 28 och då blir det ju 4+0! Alla har ju inte standard 28 dagars cykel. 

Nej jag har inte haft någon smärta, inte mer än "molvärk" som man brukar ha!

Ja snart i mål så jag är väl det stora typexemplet i tråden att det kan gå bra trots en hel del blödningar! :)
  • En Elva
    Happiness skrev 2010-08-23 20:41:04 följande:
    I KUB ingår NUPP. NUPP står förnackuppklaring som är en del av KUB. Den andra delen av KUB är blodprovet som mäter Papp-A och Hcg.
    Alltså kan Längtan ta blodprovet innan hon åker och NACKUPPKLARNINGEN-NUPPEN när hon kommit hem. (KUB är inte = nackupppklarning enbart) . Hoppas du förstår.
    Jo, jag förstår. Skrev bara att NUPP är enbart UL medans KUB är blodprov+UL. Jag gjorde NUPP med första barnet då KUB inte fanns då. Med dom andra två barnen gjorde jag KUB.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma