Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 12:49:48 följande:
nej tyvärr va jag inte på specen, utan vanliga MVC, dock så kommer läkaren från huddinge, Minna eller nått sånnt, utlänskt efternamn, är tydligen överläkare...... jo över patienterna iaf!
du verkar ha en helt underbar läkare! Blir så avundsjuk när jag hör om hur bra du har det! men iof så har jag ingen sjukdom att skylla på, dock så räcker det nu känner jag! vill inte föda en bauta stor bebis och vill inte att det slutar med snitt, vilket är stor chans isf.....
ska försöka formulera något inför BM besöket imorgon så att jag kan få fram hur jag tänker och vad jag är rädd för. Hon lyssnar ju någorlunda på mig iaf.... Sambon tycker jag ska ringa huddinge och få någon tid där, men det brukar väl alltid gå via BM? menar nu för att få prata med någon vettig läkare om ev igångsättning.
UNGE SE TILL ATT KOMMA UT NU!!
Hahaha, förlåt.. men den där jävla nollan! Jag avskyr henne rakt igenom. Hemsk är hon! Fiiiiifan! Träffade henne första gången i början när jag blödde, tog ett gravtest då o de va hon som sa "De här ser svagt ut, jag tror de är missfall" .. och jag får panik och hon går ut till barnmorskorna o frågar, kommer tillbaka o säger "De ska visst se ut såhär nu, så de är kanske ingen fara. Jag kan inte de här me gravtester" Herregud! Idiot är bara förnamnet. Drar mig för att träffa henne kan jag säga, usch o fy o blä!!
Din BM kan ju skicka en remiss till specen för snack ang igångsättning, eller förlossningsplanering, dom har ganska mycke tider där så de borde inte va några problem alls att få, annars kan du ju prova ringa dom ändå för att se om dom är villiga att ta emot dig iallafall..
Hoppas på de bästa! Ring idag o kolla runt..