Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 09:40:22 följande:
    Hoppas du blir bättre låter ju allvarligt men är du yr i huvet ?
    Drick vännen min drick du måste ha vatten och en bebis som måste ha mat.
    Åh gud så spännade en bebis i tråden snart woohooo
    Ibland, kommer yrselattacker som är skitläskiga, men de går över ganska fort. Såg att dom skrivit i journalen att mina reflexer va dåliga, ingen reaktion när dom testade knä + arm, hm! Men jaja.

Jag dricker vatten heeela tiden ;)
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 11:23:00 följande:
    Då måste du kolla upp gumman.
    Har du haft så innan ?
    Ja yrssel jag vart ju sjukskriven på grund av det under graviditeten läskigt att bara rammla till och slå bakhuvudet på golvet och så.
    Så dricka massa och äta massa och kanske måste man ta en sockerdriv ibland.
    Va inne på förlossningen igår ju.. alla mina värden va perfekta o lillgrabben mådde perfekt. Så blev hemskickad igen, men vi får se.. om de inte blir bättre inom nåra dar åker ja till vanliga akuten istället så får dom röntga skallen!
  • needtobreathe

Förlossningsplaneringen gick kanon! :) Vi gick igenom mitt TUL + flöde och allt såg "ovanligt bra ut" enligt överläkaren, skönt att höra! :D Han ville boka in ett nytt TUL i v 36 för att se så de ser bra ut då också, sen kör vi CTG kurva o sånt i samma veva. I v 38+0 (om 48 dgr) kör vi hinnsvep (möjligen från 37+0, det bestäms 36+0) och om de då inte startar av sig själv kör vi igångsättning nån dag eller två senare! :) Känns riktigt bra! Så.. countdown då - 48 dgr.. yiho!

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-21 12:01:22 följande:
    Härligt Sofy...nu är det bara nedräkning som gäller. Perfekt att få veta exakt istället för att gå och undra. Nu vet du....Ordning och reda
    Hahaha jaa, så jäkla skönt. Då kan jag få lite lugn i min kaos-skalle och duracell-kropp! Måste ha något att fokusera på, ett mål, och det haaar jag ju nu! :D 48 dgr känns inte alls långt bort.. är ju bara 1v kvar av februari, sen ska jag bara ta mig igenom mars vilket jag hoppas går relativt fort.. o sen äre nästan dags!

Hur långt är de kvar för dig nu? Kan inte va länge? :D Mys me massa nya bebisar i tråden snart!
  • needtobreathe
    Smålands;

Ja alltså.. vem träffade du? Anna-karin eller? Hahaha.. riktig jävla nöt den där! Eller nått annat stolpskott? Per Lindkvist heter min, riiiiiiktigt bra! Hans idé om ett nytt TUL v 36, HANS idé om hinnsvep innan för att jag ska mogna, o hans idé om igångsättning 38+0.. han e fantastisk!! Och.. hinnsvep gör dom DÄR enligt honom.. där jag ska göra mina iallafall? Verkar ju helskumt.. för visst va du på specen på Huddinge? :/

Fiiifan vilket jäkla besök annars.. lät inge vidare alls!! :( Jag hade ringt o bett om en second opinion..
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-21 12:31:03 följande:
    Så härligt att det gick bra!!! Vad hade du för siffra på flödesultraljudet? *nyfiken, vill ha ngt att relatera till!*

Pratade ni om vad som krävdes för att kunna göra en igångsättning? Mognad och sådär? och vad som händer om det inte fungerar?

Jag är väldigt nyfiken på vad andra läkare säger om den här biten, iom att det faktiskt bara är 15 dagar till min egen igångsättningsbedömning... Är så nervös att inte vara tillräckligt mogen då... Får jag bara ihop en 3:a-4:a så kan de sätta igång 2 dagar senare men tänk om det inte är så...
    Ingen aning.. jag frågade inte.. stod så mycket siffror överallt.. kan de varit 1.06 något sånt? De va någe jag såg i all hast iallafall.. tror det stod så.. ska till BM imorn så ska be henne ta fram de o kolla då!

Jupp, men han sa att därför gör vi hinnsvep nåra ggr innan för att reta o trigga igång det, om det inte startar av sig själv då sätts jag igång för de borde göra nånting me tappen iallafall. Annars kör dom såna där grejer som ska mjuka upp tappen, hormongel eller va de va o ballong osv.. han e så lugn så ja frågar inte så mycke, litar på honom ;)

Hoppas de går bra för dig då! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 12:49:48 följande:
    nej tyvärr va jag inte på specen, utan vanliga MVC, dock så kommer läkaren från huddinge, Minna eller nått sånnt, utlänskt efternamn, är tydligen överläkare...... jo över patienterna iaf!

du verkar ha en helt underbar läkare! Blir så avundsjuk när jag hör om hur bra du har det! men iof så har jag ingen sjukdom att skylla på, dock så räcker det nu känner jag! vill inte föda en bauta stor bebis och vill inte att det slutar med snitt, vilket är stor chans isf.....

ska försöka formulera något inför BM besöket imorgon så att jag kan få fram hur jag tänker och vad jag är rädd för. Hon lyssnar ju någorlunda på mig iaf.... Sambon tycker jag ska ringa huddinge och få någon tid där, men det brukar väl alltid gå via BM? menar nu för att få prata med någon vettig läkare om ev igångsättning.

UNGE SE TILL ATT KOMMA UT NU!!
    Hahaha, förlåt.. men den där jävla nollan! Jag avskyr henne rakt igenom. Hemsk är hon! Fiiiiifan! Träffade henne första gången i början när jag blödde, tog ett gravtest då o de va hon som sa "De här ser svagt ut, jag tror de är missfall" .. och jag får panik och hon går ut till barnmorskorna o frågar, kommer tillbaka o säger "De ska visst se ut såhär nu, så de är kanske ingen fara. Jag kan inte de här me gravtester" Herregud! Idiot är bara förnamnet. Drar mig för att träffa henne kan jag säga, usch o fy o blä!!

Din BM kan ju skicka en remiss till specen för snack ang igångsättning, eller förlossningsplanering, dom har ganska mycke tider där så de borde inte va några problem alls att få, annars kan du ju prova ringa dom ändå för att se om dom är villiga att ta emot dig iallafall..

Hoppas på de bästa! Ring idag o kolla runt..
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:09:13 följande:
    TACK!!! (hormonsint lipande gris idag)

Så härligt att du vet vem j ag menar och delar min uppfattning om henne! det gör mig gott just idag,

Ska kolla men min BM imorhon annars ringer jag nog specen. även om jag vill ha en tid för igångsättning hoppas jag på att det startar av sig själv ju!

KRAM till fina SOFY!
    No problems! ;) Har kallat henne idiot ett par gånger innan i den här tråden.. haha! Hon jobbar tydligen på Ultraljudsbarnmorskorna som gyn ibland också har ja förstått.. o på specen då, men jag är GLAD att jag inte träffat henne där, då hade jag bytt rakt av! Hon har ingen förståelse för hur man mår utan är bara.. nonchalant! Hon satt mest o snacka om hur kallt de va o hur hon frös första gången vi sågs.. som om de intresserade mig?

Går du på MVC i älvsjö? Hon har ju både Huddinge + Älvsjö så därför träffar jag henne också om de behövs, vilket de tack o lov inte gör mer!

Jaaa, vilken vecka är du nu? Håller tummen för han kikar ut snart!!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 17:19:11 följande:
    ååååh vem heter hon ni har i Älvsjö ?
    Mina Filsoof.. helt värdelös!
  • needtobreathe
    Telge;

Ja de är ju privat, så du kan ju boka hur många du vill. Du betalar som vanligt läkarbesök och efter 900 kr har du frikort. Dvs 2,5-3 besök ungefär  :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma