Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-14 18:10:32 följande:
    needtobreathe skrev 2011-02-14 18:02:23 följande:
    Telgebo;

KUB är blodprov på dig + ett vanligt UL på magen v 11-13 för att mäta nackspalt osv, + lite frågor till dig då :) No worries at all! :)

Småland;

HAHAHA vilken jäkla stjärna!! Vad hette hon? Minns du? Skönt dock att de bara va en.. liiten omställning annars ;)

Mabaja;

Herrgud va tiden går fort.. va stor hon är nu! Och så söt! Vem liknar hon mest? :D
    Okej, känns som man måste be om det rätt snart då om man ska hinna få en tid för det inom rätt tid. Kommer vara skitb´nervös som vanligt inför det då, fy vadhar jag gett mig in på
    Ja, fast dom brukar va snabba med att boka in det så de är ingen mega-stress! :) Blodprovet ska tas efter v 9+0 och sen får du en UL tid också :)

Förstår din oro, men de kommer gå så bra så! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe

Nu ska jag passa på o gnälla lite...

Fyfaaaaaan vad jag har ont i mitt högra revben + lunga! Ingenting annat än TOTALT ryggläge fungerar, då kan jag inte andas. Det hugger fan värre än knivar! Blä!

Så, slutgnällt! :)

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-14 19:28:40 följande:
    Stackare, är det bebisen som trycker så så det inte är gallsten eller så? Jag har haft gallsten så jag vet hur jädra ont det gör.
    Jag vet faktiskt inte just nu.. jag tror inte han ligger där o trycker för tillfället, känns inte så. Gallsten, hur känns de o vart sätter de sig? :/

Och.. vaaaad har hänt?!?! :(
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 21:10:47 följande:
    Röntgen: härligt att se dig här! Hur är det med er? Hur går allt? Hur mår Ines? Tänkt på dig massor och hoppas att du och Ines har det bra!

Sofy: tyvärr tänkte jag inte på namnet, var så orolig för bebisen så jag tänkte inte på annat.. 30-35, kastanjefärgat långt hår, 165 lång kanske om inte kortare. Räddande ängeln hette sverker iaf!
    Känner igen kännslan vid höger revben men för mig går det bara att ligga på höger och trycka till fötterna på honom, men har blivit bättre de senaste veckorna. Testa med att trycka till med kuddar? Livliga Devin vill retas med sin mamma
    Hahaha, sverker! De va ju den stressade token jag hade när jag va inne som jag inte gillade ;) Men han är tydligen tvilling-expert o en av dom bättre i sverige, så de va väl därför, eftersom du väntade två där ett tag ;) Hoho! :D

Ja nej ja har provat allt.. ingenting fungerar :( Sjukt irriterande för de gör ju ont! :p
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-15 08:18:20 följande:
    Sofy: sverker verkade ju toppen! Han kanske bara var super stressad när du träffade honom? Iaf så kunde han se rätt! Har legat halva natten och tänkt på första läkaren, vilket stolpskott! Hade jag varit hon hade jag skämts ihjäl!
    Jaa han kanske är jättebra, men jag gillade inte hans stil då när jag va inne, stressad, nochalant och nä, usch. Men under lugnare omständigheter så ja, kanske ;)

Hahahaha ja henne hade jag nog aldrig velat träffa.. hur kan man se/göra så fel?!

TUL idag va? Lycka till! Jag har mitt på tors! :D
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-15 10:32:15 följande:
    Hemma igen!

Började bra med att SL kör sin jävla buss 5 min tidigare, dvs den kör förbi mig när jag går mot hållplatsen! Går raskt 1,5 km till tunnelbanan, hinner precis!

Bebisen:
    Han beräknas nu väga 3423g, ligger +12,2%. mycket fostervatten i kombo med större bebis gör att min mage vuxit massor. Men nu tycker jag att det räcker! Vill ha min bebis nuuuuu!!!! Kanske promenaden gör att det startar?

Inte nog med att jag missade bussen på vägen dit, missade den med 30sek på vägen hem oxå, fick åter igen knata hem! Ont som bara den i fogarna nu och fattar inte hur jag ska orka ta mig in till stan till 13!

Sofy: ska du göra TUL i liljeholmen? Hos vem isf? Var hos Agneta idag, superbra var hon!
    Härligt! :D Stor kille! ;) Han kanske är startklar nu då... kan man ju tycka ;) Hoppas han tittar ut snart iallafall!

Nej, blir tyvärr (?) på CFM.. läkaren från specen bokade in mig där så de är väl bara gilla läget, får hoppas dom är lika bra där..
  • needtobreathe
    Muffe;

Jag började med Fexim förra veckan :) Himla bra! I brusform dessutom, jag kan inte svälja tabletter - tuggar sönder dom istället, haha. Så de blev brus, och så innehåller dom C-vitamin också så de tas upp bättre. Kanon! Inga problem med magen men det brukar jag aldrig ha, den reagerar typ aldrig på något.. *peppar peppar*

Jag har haft halsbränna nu sen en månad, hatar det. Men knaprar Novalucol som inte hjälper ett skit så ska prova något annat, om jag orkar..
  • needtobreathe
    Smålands;

Du hann svara före mig ang CFM, tack! ;) Kom nyss hem. Varit iväg o storhandlat o herrejävlar va min mage protesterar nu. Stenhård + SD. Men jaja :) Mannen får bära upp kassarna sen när vi kommer hem o jag tar mig ett baaaad, o så fixar han maten också. Wonderful! Vill mest bara dö just nu känns de som, undrar verkligen hur min unge ligger.. ska bli kul o se på tors.. men han har ju legat med huvudet ner hela tiden sen v 26 typ, o så ryggen på vänstersidan (mitt håll sett) o så ben + rumpa o de vid revbenen o ut mot höger.. så han har väl borrat in en fot eller tre där för o jävlas lite. För satan va ont de gör! Och min lunga på högersidan värker så in i... också! Men de går ju inte bara ligga ner hela tiden.. Suck suck!

Verkar ju som din lilla grabb håller på me ungefär samma sak, hahaha ;) Jadu.. dom e ju för underbara redan i magen..

Jaa, jag ville ju helst göra i Liljeholmen också, dom är verkligen heeeelt underbara där! Gillar inte CFM alltför mycket och känner mer tillit till Liljeholmen, och så är dom inte lika stressade där vilket jag tycker känns skönt. Men men.. får väl se om jag kan få göra mina andra TUL där kanske? Ska iafl hålla utkik efter Marius om jag inte får honom själv, fast vore kul o träffa honom nu när jag hört så mycke om honom ;)
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-15 15:20:34 följande:
    Jag blev rekommenderad hemofer av bm,som man ska ta 4 gånger per dag. tydligen som blodpudding och lite mjuka. Jag har också jättesvårt att svälja och hulkar mest, kanske skulle prova Fexim istället då! Det sa hon inget om!  
    Hemofer är SKITÄCKLIGA! Urk! Fyfan. Skulle aldrig i hela mitt liv ta dom igen. Torra o smakar grus. (Smaken e som baken förvisso.. men nä, blä!) Jag vägrade först ta järntabletter just pga att jag inte kan svälja dom, men då sa hon att Fexim fanns.. och dom är faktiskt GODA också! Så de går lätt ner. Tar 1 om dan just nu, hade Hb på 116 förra veckan så får se om de hjälper. Blutsaften är god men den innehåller inte tillräckligt för att få upp depåerna tyvärr :( De va mitt förslag men de va big nono nu när värdena sjunkit så drastiskt..
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-15 16:57:46 följande:
    Det är så skumt, ringde ett ställe och dom sa att dom inte gör vul förräns tidigast i .10 för man kan inte se nåt före dess. Tycker det låter sent så jag bokade ingen tid. Vet inte vad jag ska ringa och boka tid, känner bara att jag måste ha en tid så snart som möjligt.
    Ring oxbackskliniken :) Jag va där 7+5!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma