Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-08 19:31:32 följande:
    Vad jobbigt att du fortfarande mår så dåligt Sofy!
    Men skönt att det inte är så många veckor kvar till killen kommer ut.

Ni som är lite längre gångna, jag undrar, blir det bättre med nattsömnen efter första trimestern?
    Känns som jag inte får en blund alls på nätterna, antingen ska man upp och kissa eller så ska man upp och stoppa in progesteron. Och varje gång vaknar jag till och kan inte somna om på en timme. SUCK! Idag fick jag sjukskriva jag mig på eftermiddagen för att jag var så förskräckligt trött...
    Ja, eller igen snarare - blä! Klagosång men de har inte varit roligt senaste veckan. Mycke i huvudet o jag vill fixa ALLT NU men får ju inte fixa för mycke för alla SD så då måste ja vänta på mannen som kommer hem men då vi har inneboende mån-tors varje vecka nu (hans syrra + dotter) så är de trångt o fullt hus här o vi har ingen lust o fixa iordning för vår kommande grabb. Men förhoppningsvis bara en vecka till o sen ska dom va härifrån! Puh. Och så har mina föräldrar separerat för tillfället, kom som en käftsmäll o de är inge kul alls. Dom som hållt ihop sen dom va 17, i 30 år. Men hoppas de löser sig.

Och hahaha, vill du ha ärligt svar? Nej fyfan sömnen suger nu senare i grav! Han ligger ju med huvudet långt ner o bökar, de gör ont. Kissar hela tiden. Eller så sparkar han precis överallt o tycker jag ska vara vaken så då vaknar jag av det, ont i lungorna om ja ligger på rygg o jobbigt o andas, då ligger ja på högersidan/halvt på magen men då blir han galen o sparkar loss o borrar ner huvudet mer, så nä.. de blir många powernaps på dagtid kan jag lova!

{#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-08 19:46:25 följande:
    Aj då, vad tråkigt med dina föräldrar! Jättetrist verkligen.
    Och jag förstår att det är len liten påfrestning att ha inneboende i så stor omfattning nu.. hoppas de flyttar snart!

Jäklar alltså med sömnen, jag känner mig helt groggy idag och har sovit halva eftermiddagen.
    Jag var lite rädd för influensa idag eftersom jag kände mig helt matt och frusen, dessutom hade jag av ngn oförklarlig anledning fått ont i ett knä så att jag knappt kunde gå... Nu när jag sovit är tröttheten bättre men knät är fortfarande skit, och jag fattar inte varför, har inte ansträngt det alls på länge.... Tror jag stannar hemma imorrn igen och vilar upp mig faktiskt. 
    Jaa, de är skittrist! Men hoppas på en lösning till det bästa, vare sig det blir tillsammans eller på skilda håll. Men tungt är det ändå! :( Och ang inneboende - det suger! Fyfan. Grejer överallt, disk överallt. Och JAG får springa o plocka o städa. Igår hade jag SD HELA kvällen, de tog aldrig slut. Puh! Sov kasst inatt, gick upp strax före 11, somnade igen 13.30 o vaknade 15.45 o mådde skit. Usch!

Men usch, de låter inge vidare. Men vet hur de känns :( Känner mig nästan alltid "bakis" när jag vaknar. Låter dock bra att vara hemma imorn, lyssna på kroppen! Det är viktigt. (Ska jag säga som inte gör det.. men då är jag ju bara dum!)

När är nästa VUL? :D
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-08 20:52:51 följande:
    Ja, hoppas det fortfarande finns en chans att de hittar tillbaks till varandra!
    Förstår dig, skulle själv fått panik på andras stök överallt! Speciellt när man, som du, inte får anstränga sig. Och oro och stress är ju det sista du behöver nu, liksom.

Nästa VUL är nästa onsdag, om en dryg vecka alltså. Shit vad jag längtar! Dagen efter är de inskrivning.
    Just nu känner jag mig rätt säker på att VUL:et kommer gå bra. Så illa som jag mår dagligen så bara VET jag att det går som det ska. Det känns faktiskt helt annorlunda än tidigare graviditeter.

Kram!
    Jaa, o stressen över att inte kunna/orka fixa när JAG vill gör de ännu mer kaos i min skalle. Psykisk stress! Blä.

Åh, 16e alltså? Då ska jag tänka på dig! :D Jag har TUL + flöde den 17e, LÄNGTAR!

Och din känsla.. exakt den hade jag också den här gången, jag bara visste liksom.. går inte sätta ord på men magkänslan brukar stämma! Sa ju från scratch att det var en grabb också, o ja hade ju så rätt så ;) Mammakänslan! :D

Kraaam!
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-08 21:24:19 följande:
    Åh vad spännande! Då har vi ultraljud dagarna efter varandra!
    Haha, vad skoj att du redan då var säker på att det var en kille! Själv har jag inte den blekaste vad det kan vara,

Förresten, har du kollat om den kinesiska befruktningskalendern stämde för dig? Den finns som ett verktyg här på FL.. som ett "skoj-verktyg" för att få veta om det är en kille eller tjej.
    För OM den stämmer så väntar jag en tjej...
    Jaaa! :D Och båda kommer gå lika bra! ;) Egentligen ganska konstigt men jag var bombsäker, INGEN kunde rubba min känsla. Jag bara visste. Och 13+3 när dom såg första gången va de bara mer "Jaha.." inte "Va? Är de en kille?" Haha. Ballt ändå!

Jepp, jag fick tjej.. o de stämmer garanterat inte ;) Har ju sett snoppen i 3D också haha! Har alltid fått tjej på den där.. vid alla MF o så innan.. verkade aldrig kunna bli pojke där ;D
  • needtobreathe

Ny magbild i den andra tråden förresten! :)

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-08 21:47:20 följande:
    Härligt att du mår illa Sugar. angående sömnen blev det bättre för mig senare, efter mitt illamående. Nu sover jag hur bra som helst och somnar lätt om på natten efter toabesök (ca 2 per natt).

Sofy, fan så trist med dina föräldrar. Hoppas det löser sig.

Nästa besök för oss hos BM är den 15/2, blir kul att se om magen växt ngt eftersom den är så liiiiiiten

Nyss lade sig bebis rakt över magen, det var coolt att se, som en stock som stack upp ur min mage

Just det Sugar, har läst nånstans att om man väntar kille så får mamman feber i v 8-9 ungefär. Jag hade feber då,och även Sofy tror jag?
    Tack för omtanken Muff! (Ja, du är de för mig fortfarande, hah!) Som sagt, de är väl aldrig roligt me separationer men jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro de om mina föräldrar. Men vi får se, hoppas på att de löser sig!

Hahaha, min mage är ju också liiiten men ja har ändå relativt stort SF mått, ligger på medelkurvan exakt men en kompis till mig som är i v 32 har mindre SF mått än mig, o hon har STOR mage! ;)

Jag hade feber mest hela tiden i början tycker jag, eller haft till o från hela tiden.. sjuk varannan vecka! ;) Men ja, de hade ja nog v 8-9 då också.. :D
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-02-09 15:16:54 följande:
    Men jag förstår tankarna. Jag kan också tänka "hjälp, hur ska detta gå???" Jag är inte särskilt barnkär och har aldrig ens tagit hand om andras barn och har inga småsyskon och har aldrig bytt blöjor eller såna saker. Är lite allmänt obekväm med små bebisar och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem liksom, även om jag tycker de är jättesöta såklart. Men det får helt enkelt lösa sig! Jag antar att man kommer gilla sin egen i alla fall :)
    Hahaha!! Vad fantastiskt roligt det där lät ;) "Jag vet inte riktigt vad man ska göra med dom liksom, även om dom är jättesöta.." Hahaha! :D

Min man är ooootroligt barnkär, han e klockren med dom och har massa syskon + syskonbarn. Det enda som oroar mig är väl mitt tålamod, jag har inget. Och jag tröttnar lätt på "saker" - nu tror jag dock inte jag kan tröttna på min egna bebis men ja, ändå.. äeh, de blir bra!
  • needtobreathe

Men vänta.. TELGEBO - äre DU? Som jag tror det är? Ååååååh vad GLAAAAAAD jag blir då!!! GRATTIS som fan!!

Jag var på en privat mottagning i Södertälje.. ska bara komma på vad den heter.. Oxbackskliniken! Ligger ju nästan vid sjukhuset, och dom va KANON! Ring dit och försök få en tid, dom har MVC också om man vill gå där. Kostar som vanligt läkarbesök och frikort gäller. :)

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-13 21:15:12 följande:
    Japp det är jag som hade BF den 6 januari som fick MA i maj ja. Jag kan skicka inbox om mitt gamla nick om du vill vara säker, men vi snackades vid ganska mycket.

Japp nu är jag gravid igen, men jag är så jädra deppig nu. Känner nada symtom nu och har bälgat i mig fler än 5 koppor svart te om dagen helt ovetandes om at det är skadligt för bebisen och kommer säkert gå samma öde till mötes igen. Förlåt förlåt för satt jag är en sur jädra pessimistisk idiot som drar ner stämningen här i tråden, men jag är ett nervvrak och vågar inte göra nåt känner jag. Fy, varför utsätter jag mig för detta, stressar upp kroppen frivilligt med denna extrema oro och rädsla.

Oxbackskliniken känner jag till. Gick där under mina månader när jag försökte bli gravid, men var där sista gången i juni i samband med mitt MA och då sa gyn att innan november är du garanterad gravid igen..så fel hon hade men jag är lika glad att det blev nu. Äntligen 19 månader totalt tog det och det vore katastrof om jag ska förlora det här.

Har inte riktigt bestämt var jag ska gå, lutar nog åt MVC nere på stan, men jag får se.
    Jag är säker!! ;) Har tänkt på dig massor och undrat vart du tog vägen, men förstår att du behövde en paus! Kul dock att du är tillbaka! :D

Och.. oroa dig inte över att du inte har symptom - ÄN! För det kommer tids nog. Men det är så tidigt än, mina dök upp (förutom växtvärk) i v 6-7 trorjag, sen höll de i sig lääääänge! Och ang de svarta teet så är de nog som me allt annat innan man VET, no worries! De kommer gå bra! :)

Men jag lägger till dig i min adressbok, så inboxa gärna ändå och berätta hur livet är nu, och ja - allt.

Massa kram!!
  • needtobreathe
    Telgebo;

KUB är blodprov på dig + ett vanligt UL på magen v 11-13 för att mäta nackspalt osv, + lite frågor till dig då :) No worries at all! :)

Småland;

HAHAHA vilken jäkla stjärna!! Vad hette hon? Minns du? Skönt dock att de bara va en.. liiten omställning annars ;)

Mabaja;

Herrgud va tiden går fort.. va stor hon är nu! Och så söt! Vem liknar hon mest? :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma