Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-02-21 17:50:21 följande:
    Heter människan så????
    Hahaha jaa.. brukar kalla henne "filosofen" me tanke på hennes efternamn.. men nä hon e hemsk.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-21 18:25:06 följande:
    Varför har du inte bytt BM?

jag hadeen hemsk BM under min graviditet som bara var helt fascinerad i att ta prover på mig och skriva remisser och ville inte prata nåt, helt totslt värdelös, böt till en annat ställe och fick en urgullig BM.

När jag blev gravid nu igen i våras så bokade jag hälsosamtalet hos henne men hon var inte alls lika gullig längre så jag funderar på att inte gå på denna MVC nu denna gång, men får se om det blir den ändå fast hos en annan BM då.
    De är inte min BM, de är en vidrig läkare som cirkulerar runt på MVC här i söderort.
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-21 19:10:52 följande:
    Nu har jag pratat med försäkringskassan ang förädraledighet och mammapenning....

De förklarade att jag skulle fått ett moderskapsintyg redan i 5:e månaden. Har ni andra fått erat? Hon sa att min BM har gjort fel som inte gett mig det. Ärendet kan tydligen ta en stund att handlägga och för att det inte ska bli något glapp så ska man skicka in det i god tid.

BM-misstag # 210. Haha!
    Jag fick mitt i v 26 eller så, men skickade in de förra veckan först.. v 31 ;) Haha.. härlig BM!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 19:38:44 följande:
    vad heter hon på riktigt ?
    Det har jag ju skrivit redan... Mina Filsoof.
  • needtobreathe

Ni som har barn sen innan..

Den här mensvärken som vi pratar om hela tiden, haha.. den har dykt upp på mig nu idag, har så satans ont i mage + rygg alltså.. går inte över efter ett varmt bad ;) Har suttit där i 1,5 timme nu o de fungerade inte alls! De är ju inte som SD direkt där magen är som en boll.. så, why is that? :) V 32..

• needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-21 21:41:09 följande:
    Du har fått förvärkar! :)
    sugarrush skrev 2011-02-21 21:24:33 följande:
    Åh vad mycket roligt det är att läsa i tråden! Härlig positiv stämning!

Ja, jag fick mf efter att läkaren sett hjärtaktivitet. Men jag hade känt på mig att ngt var fel, för clearblue digital visade för få veckor när jag testade mig på 6+3. Det borde ju visat 3+, med råge.

Jag tror det är ovanligt med mf efter att hjärtat börjat slå. Men det händer tyvärr. Dock har man nog kommit en bra bit på vägen om hjärtat slår och fostret har rätt storlek på VUL.

Har träffat en 7-månaders bebis ikväll. Han skrek precis HELA tiden....! Shit, vad har man gett sig in på?
    Haha äre de som är förvärkar? Jag trodde (för)värkar va typ som onda SD.. när magen är en boll o de gör oont.. Men så äre inte alltså? :p
  • needtobreathe
    Elida87 skrev 2011-02-21 21:50:17 följande:
    förvärkar å sammandragningar e typ samma sak
    Om de här e förvärkar känns de inte alls som SD.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-22 00:09:41 följande:
    Ingen som vet?
    Folk har skrivit flera ggr när dom sett pickande hjärtan, det varierar helt beroende på hur det utvecklas därinne. 5+0 såg vi hinnsäck på 3 mm, 5+6 såg vi hinnsäck + gulesäck, 7+2 såg vi hinnsäck, gulesäck, foster + hjärta, åkte in då pga störtblödning. Andra har sett det innan, i 6+ :)
  • needtobreathe

Fiiiifan vilken jäkla "mensvärk" jag har!! Blä! Men nu blir de storrensning av klädkammaren, puh.. lär ta heeeela dagen! Here we go..

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-22 08:11:17 följande:
    Sofy, du ska inte ta det lite lugnt? Tänk om han kommer ut för tidigt!
    I går shoppade vi nya sängar till oss, madrasser och saker till bebis. Kul
    Haha du känner väl mig? ;) Ta de lugnt.. är de någe man kan äta? Hahaha! Nerå här röjs de för fullt.. han borrar ner huvudet som fasen bara, jävlas me sin mamma kan han..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma