Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-17 11:48:05 följande:
    Oj Sofy, då växer han bra! trodde inte de vägde så mycket redan Häftigt.
    Kul att du får göra så många UL m.m. Jag har inga fler inbokade och det lär det nog inte bli heller, man får väl lita på att allt är ok antar jag!
    Yes de gör han :) Kanon ju! Undrar bara vart denna nästan 2-kilos bebbe får plats, haha!

Kul o kul.. de är ju nödvändigt.. gör de ju inte för att de är kul, :P
  • needtobreathe
    Småland;

Känner igen de där me att en del på magen är bortdomnad.. undrar också varför? Obehagligt ju! ;D

Såg förresten Marius idag, fick honom inte tyvärr men såg o hörde iallafall ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 19:21:59 följande:
    Ja nu vet du vem han är iaf!

Har frågat min BM om magen, mitt område växer nämligen och hon har hört det innan sa hon. Kanske kan vara så att bebisen trycker på någon nerv eller något men hon bokade en läkartid till mig då hon ville att jag skulle ta upp det då, pluss lite av allt annat.
    Hm.. ditt område växer? Huh? Är jag bara allmänt seg i skallen nu? Tungan ute

Jaa jo.. logiskt me ngn nerv kanske.. hela min högersida är bortdomnad typ.. från revbenen o ner.. han har dock ryggen på vänster o fötterna på höger vid revbenen.. men jaja ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 19:19:12 följande:
    NI SOM BOR I/NÄRHETEN AV STOCKHOLM REKOMENDERAR JAG ATT ÅKA TILL BABYLAND BARKABY! 50-70% PÅ ALLT, DE SKA BYGGA OM. de hade massor kvar idag men vi har ju redan det mesta och höggravid och trångt är inte riktigt min melodi just nu så det blev bara 1 solskydd till vagnen.
    Hur länge har dom så? Låter ju gött! Om inte allt e urplockat när man kommer dit förstås ;)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-17 17:58:07 följande:
    Man känner sig lätt utstött i tråden, det är BF gänget som tagit över så jag håller mig lågt.
    .... Det där känns ganska onödigt faktiskt. Det här är ju en tråd för alla, nyplussade som personer nära BF. Vi har alla varit där i början och nojat och skrivit om det, samtidigt som de som då gått längre stöttat och peppat med sina erfarenheter. Hur kan man känna sig utstött då? Igår behövde du stöd och fick det av oss härinne, ska vi nära BF då känna oss utstötta för ni nyplussade skriver om er oro? Det går ju inte ihop? Den här är som sagt till för ALLA och alla är lika välkomna!

Man kan ju inte rikta fokus mot enbart ett ämne i en tråd som är såpass "bred".. här existerar oro för mf i början, för blödningar, senare för för liten bebis, för att man inte känner sparkar en dag.. osv..

Upp me hakan nu o visa lite go! {#emotions_dlg.flower} Vare sig vi är nyplussade eller nära BF finns vi här för VARANDRA! Genom all oro, frustration, ilska och uppgivenhet - och tillslut lycka! I med och motgång.
  • needtobreathe

Fyfan vilken jävla morgon. Hade massor av SD igår o idag vaknade jag o kaskadkräktes rakt ut. Puh!

Telgebo; Jag har varit sjukt varannan vecka sen i början me diverse skit, haft hög feber o grejer också (i början + senare) och som andra sagt, håll ba koll på tempen :) Drick mycket vätska o ta det lugnt.

• needtobreathe
    Marlyn;

Jag har haft både MF i dom veckorna och en lyckad grav (förhoppningsvis, v 32 imorn) med såna blödningar. Denna grav kom de i 4+4, 4+6 och 7+2. Det var enorma mängder och blodklumpar i massor, trodde de va kört men näerå. Han kämpade på därinne :) Dom vet inte va de berodde på men antagligen livmodertappen.

Hoppas de går bra.
  • needtobreathe

Haha, herregud va ni skriver! Orkar knappt läsa igenom allt ;)

Men ja, duracellkaninen (jag då som ni vet..) har städat heela dagen! Tvättar, diskar, skurar, torkar golv, rensar.. haha! De tar aldrig slut men ja har iafl något o göra! ;) Sitter i badet nu o ska strax steka falukorv i soja (mm så jäkla göött!). Min man har grabbdag så dom hänger i vardagsrummet, ska joina dom senare men först fixa klart så ja blir lugn igen ;D

Grabben i magen busade me mig imorse, han sträckte ut sin fot långt ut på sidan så ja kittlade honom o han drog undan den, o sen höll vi på så ett tag, hahaha! Han e så rolig!

• needtobreathe

Gomorron tjejer!

Har försökt läsa ikapp men de är så jäkla mycke.. puh!

Va inne på förlossningen igår igen pga jordens värsta huvudvärk ever, flimmer för ögonen o illamående. Ingen HF iallafall, gött de! Kan varit migränanfall men ja.. jag vet inte.. den hänger kvar fortfarande så knaprar citodon nu!

Idag blir de spec mvc kl 9 för fortsatt förlossningsplanering, spännande att se vad han säger nu! OM jag blir igångsatt när vi pratat om det är de ju bara 5 veckor kvar!! Herregud. Jaja, vi får se vad som sägs!

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-21 08:04:02 följande:
    Lycka till idag Sofy.

Låter inget vidare med den huvudvärken, men skönt att det inte är havandeskapsförgiftning.

Här fortsätter det onda långt ner i magen och tröttheten och ändå vaknar jag strax före 07.30, förstår inte varför. Det var samma sak under förra graviditeten också. Någon mer som vaknar tidigare och inte kan somna om förrän en bra stund efter?

Ska göra ett nytt försök att sova lite till.
    Tackar! :)

Näe, jag hatar huvudvärk, värsta jag vet. Hade de nåra veckor tidigare i graviditeten men då hade jag ju skitdåliga värden så låg inne för de (pga hyperemesis). Nu kräks jag iofs igen men får ändå i mig lite näring så.. jaja! :)

Känner igen de där från i början ;) Vaknade dock alltid runt 4-5 men sen däckade jag senare under dan för en powernap.. vaknar fortfarande så tidigt o bebis också så tror de är därför! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma