Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-02-23 21:55:20 följande:
    Så Sofy, vad har förlossningen sagt?
    Hahahahaha Skäms Jag ska ringa... nu....
  • needtobreathe

NU har jag ringt, hah! Tji fick ni ;) Jag sa att de rann till som sjutton för en timme sen o va varmt, sen dess lite småsipprande inte mycke alls nu.. hon sa "Nu kommer du in o packar me dig lite saker så ses vi snart" HALLÅ! Jag ska inte föda barn ikväll, va äre folk inte förstår? Jaja, ja åker in.. men jag är tillbaka här senare o säger att jag är hemma igen ;)

• needtobreathe
    Mabaja, 2barns, Odd och Mallanis;

Hahaha ni är för sööööta! PUSS på er! Men jag LOVAR er att de inte blir ngn bebis än ;) Kommer gå till igångsättningen som misslyckas o så blir de akutsnitt, jag bara veeeet! ;D Men ja, ja åker in.. o nej han kommer inte i februari! Har INGA värkar, INGA SD så nä, då kan de inte bli bebis! Endast mensvärk, men de är ingenting!

Hjärta

Ps. Jaa, jag kommer hem sen 2barns, UTAN bebis! Tro mig! :)
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 22:20:37 följande:
    ps gumman lilla hjärtat mensvärk är värkar hahaha där fick jag dig puss på dig
    Nej värkar är såna när man inte kan andas, de gör ont o man skriker! ;) Mensvärk är när man bara vill krypa upp i soffan ;) HAH!
  • needtobreathe

Hemma igen! PUH! UTAN BEBIS! Blev ett jäkla ståhej först, vatten konstaterades på trosskyddet, "åk hem och invänta värkar.." för att nästa sekund säga "Du kommer få tid för igångsättning om 3 dagar" Nej nej neeeej! April ska jag ha barn! Sen kom läkaren in o sa "Ja de va ju lite vatten har vi sett men det är ingen fara om det inte kommer ännu mer nu, så åk hem du" Hahaha! Hundra bud! Ska på TUL igen på tisdag dock för att kolla mängden om inget händer innan dess, hoppas inte!

Nu ska jag ta igen x antal timmars sömn.. tillbaka runt lunch! Skriver mer då, nu går ögonen i kors!

Ni är underbara tjejer! Hjärta

• needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-24 07:16:17 följande:
    Vad skönt att det inte var någon fara Sofy! Oj vad orolig jag hann bli! Vad bra att du har TUL redan på tisdag så det blir lite uppföljning på detta.
    Kram!

P.S Devin verkar ha smak för dramatik!
    Jaa, nu hoppas jag bara de stannar såhär också - inge mer vatten och INGA värkar! Nejtack. Sängläge gäller så de är bara gilla läget. Nåra veckor till vore ju skönt om han stannade. Envisa unge!

Haha, jotack det gör han ;) Busunge!

Tack för omtanken finaste! {#emotions_dlg.flower}

Massa kramar till dig OCH alla andra tjejer, nu har ja fått i mig en macka iallafall men är sjukt illamående och har ont så nu blir de sova!
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-24 11:40:41 följande:
    Sofy: Skönt att Devin inte verkar bli ett februaribarn i alla fall då... Men jag tycker det låter lite konstigt, vad jag "fått lära mig" så är det infektionsrisk med minsta lilla hål på fosterhinnan, och då ska det inte gå mer än max några dagar tills barnet är ute?
    Haha ja, han bråkar på därinne, envisa unge. Dom skrattade gott åt mig igår på förlossningen iallafall, jag va så bestämd att jag skulle därifrån utan bebis, haha. Jag trodde också de va så ang vattenavgång, men tydligen inte? Om det inte kom mer nu så va de ingen fara.. men vid UL förra veckan fanns de ju inte mycke vatten mellan huvudet och utgången sas, undrar om de "bara" var det som rann ut o nu "kan" det inte komma mer? Vad jag förstått (rätta mig om jag har fel) så behöver inte vattnet gå helt innan man föder, utan kan starta me värkar osv istället? Dom sa ju flertalet ggr att jag skulle åka hem och invänta värkar, att vi lär ses snart igen osv.. läkaren va samma som jag träffade en gång innan, nochalant typ. Ingen undersökning om hur öppen jag var, dom ville inte pilla därinne eftersom de varit vatten som kom i trosskydd + binda?

Ligger iallafall i sängen nu.. med jordens mensvärk.
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-24 10:33:20 följande:
    Sofy: Du får nog räkna med att Lilleman kommer snart! och inte april... Du får lyssna på oss i fortsättningen istället för att förneka! ;) Men skönt att ni ändå fick åka hem. Kollade de om hur mycket du var öppen? Hur går det med din kraftiga mensvärk? Eller är det riktiga värkar du har nu?

Ta hand om dig och lilleman! och självklart din make!
    Haha ne de kanske blir en liten mars-bebis då ;) De är helt ok! Men INGEN februari bebis, de är inte ok! Jadå jag ska lyssna på er sen, haha.. men jag är lika envis som han i magen kan jag säga! ;D 

Nu blir de upprepning här skrev nyss till Färnevik men nä ingen undersökning, dom ville inte pilla där i onödan när de varit vatten som kommit på trosskydd + binda (?) Jag har fortfarande mensvärk, ibland mer - ibland mindre men riktiga värkar? Nä de trorja inte! :D Dom sparar jag tills senare.. haha!

Tack för omtanken! {#emotions_dlg.flower} Haha min man har ringt 4-5 ggr idag redan för att se hur jag mår, om de hänt något osv.. han blev så orolig igår, gulle!
  • needtobreathe

HERREGUD vad ni skriver (!) Nu har jag läst igenom allt efter att ha halvsovit mest hela dagen, i SÄNGEN! ;)

Öööh.. ska försöka svara på allt men har glömt typ mer än hälften, men vill börja med att säga TACK alla fina tjejer för pepp/stöd! Nämner inga namn, utan ta åt er allihop för annars glömmer jag väl någon. Hjärta 

Telgebo; Min temp har varierat hela min grav har jag sett, var ju inneboende på sjukan en del i början pga illamående och den låg olika varje gång, 36,9, 37,3, 36,6 osv.. diffade väldigt mycket på samma tider på dygnet. No worries! Kom även ihåg att du tidigare dagar också tyckt att symptom minskat men så står du där dagen efter med dom igen, så ingen anledning att hetsa upp sig! Håll ut till VUL! Och tack för input om hur du hade det i din grav, läsvärt!

Cat & Kajsalisa; Tack för era ord! Ni e så söta! :) Vad jag förstått nu (återigen, rätta mig om jag har fel..) så är förvärkar den här "mensvärken" man har? Eller "ska" man ha massa SD också?

Havsklippan; Åh jag läste ditt inlägg igår vännen när du gästspelade här! Vad skönt ändå att ni fått "bekräftelse" på att NI tog rätt beslut, även om det är det värsta som kan drabba en. Men som alla andra sagt, ni verkar oerhört starka tillsammans och jag längtar också tills du är tillbaka här! Tråkigt att du var sjuk runt ÄL, men då håller vi tummarna för nästa istället! Sen har jag självklart glömt bort vad du skrev till mig.. jag återkommer, ska läsa igen ;)

Safiree; VÄLKOMMEN HIT! Jag hade 3 MF på rad innan detta lilla busfrö flyttade in, nu går det vägen! Så är det bara! Håller alla tummar härifrån!

Pancakes; Jadu, bra fråga de här alltså.. igår rann de ju liksom till en hel del, och de blev varmt mellan benen. Mina vattniga flytningar som jag också har känns inte alls så, de är väl skillnaden.. dom är mest bara där.. men igår när vattnet rann så va de som sagt varmt, det jag reagerade på. Tror inte de är ngn fara alls! :)

Sugar; HÄRLIGT med läkarbesöket imorn! Tror alldeles säkert dom gör VUL då för att kolla hur det ser ut innan dom ev skriver ut Innohep till dig! :) Hoppas för din skull! ;) Och du kommer fixa det galant!

Har jag fått med allt nu? Ska läsa igenom än en gång för att se om jag missat ngt!

• needtobreathe
    Happi, Sötfilur, MCT;

Haha, jag har vilat idag! ;) Imorn ska jag dock förbi IKEA och inhandla de sista därifrån, sen Babyland för att hämta ut vagnen, o sen fika me svärmor! Men jag ska inte springa någe maraton i promise! ;) Och inge mer rensningar av garderober, hahaha! Blir kul att se på tisdag iallafall hur det ser ut om inget händer innan (vilket det inte gör, jag är mamma - jag bestämmer!) vad han väger då och hur mycke vatten det är o allt annat.. 2v då sen förra TUL! :)

Lillskiten har verkligen tokborrat ner sitt huvud idag, har skrikit rakt ut flera gånger.. vet inte om han fixerar sig nu kanske?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma