Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Jag bara sitter och gråter ikväll, är det verkligen så mycket känsligt på tv ikväll? Nu senast till Jerringpriset... herregud jag har väl aldrig brytt mig om hästsport?!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Tack jag är verkligen sjukt nervös. Ursäkta detaljerna men min mage var i uppror i morse för att jag förmodligen legat och varit spänd. Vet inte alls vad vi har att vänta oss. Skriver från mobilen så det blir bara kort nu.

• Dag och natt

Litet embryo med tickande hjärta!! Gulesäcken var på plats och storleken på hinnsäcken följer förra veckans UL, v 6+3. Gud vad underbart att vi såg detta idag. Hän fick leta ett tag vilket gjorde att jag under den tiden nästan gav upp hoppet. Ber till gudarna att den vill stanna hos oss nu... Kram på er!

• Dag och natt
    qatteriin skrev 2012-01-18 15:04:53 följande:
    Åh, grattis Havsklippan! Det är så hemskt när de letar länge, men så skönt de gånger de faktiskt hittar det man hoppats på!!
    Tack ni alla! Ja det var jobbigt när han försökte hitta en bättre vinkel (han sa det under tiden också, att det var det han försökte göra, men man hinner tänka katastroftankarna ändå).

Jag har firat det hela med att lägga en spya nu när jag kom hem.

Extra kram till mimmi! Hur mår du fina?  
  • Dag och natt

Vad skönt mabaja att det ger effekt! 

mimmi: Jag berättade för mina allra närmaste exkollegor för de vet redan alla andra graviditeter som vi haft (och vi umgås privat dessutom). De förstår ju att man mår dåligt då och de förstår en om man vill bli lite lämnad ifred emellanåt också. Skönt att du kan börja med en kort vecka iaf! 

• Dag och natt

Åh så svårt att komma på ny signatur. Här är mitt nya iaf.

• Dag och natt
    telgebo skrev 2012-01-20 18:33:39 följande:
    Ja min, vet inte vad jag gör om det nu beror på en viss sak..du vet vad jag syftar på.

Vilken stress har jag haft sedan jul då jag hade den senast och den alltid blevit regelbunden efter de andra graviditeterna jag genomgått innan?

Bara och vänta och se då. Vet inte vad jag gör annars.
    Det är ju mycket som MCT säger, enorm stress påverkar ju kroppen. Trodde annars att du ville bli gravid eftersom du börjat tempa igen? Har du inget preventivmedel?
  • Dag och natt

Kram telgebo, hoppas att det löser sig och att du inte är gravid. 

• Dag och natt
    telgebo skrev 2012-01-20 22:55:19 följande:
    MCT: Jag har skrivit att jag var säker på att jag var inne i en säker period när jag hade sex, hade jag vart nära ÄL, eller nära den tid i cykeln då jag har det runt dag 15 så hade jag inte vågat ta risken då hade jag nog inte ens träffat honom. Jag har ingen aning om det ens är möjligt att ha en sådan sen ÄL som dag 21-22, aldrig hört talas om det iaf och någon som blivit gravid , är nog väldigt osannolikt.
    Nu förstår jag inte vad du menar - väldigt osannolikt att ha ÄL på dag 21-22 och att du aldrig hört talas om folk som har det? Om du tittar på min senaste chart hade jag ÄL på dag 23 och visst är jag gravid. Min ÄL har dröjt just pga alla omställningar i kroppen pga graviditeterna, förut hade jag alltid 28 dagars cykel men då var jag inte i barnsvängen och kollade när jag hade ÄL men förmodligen runt dag 14. 
    (Och har man PCO så har man definitivt senare ÄL och ofta problem med att bli gravid, men det går ju.)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma