Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Jättefint mabaja! Men vadå ska du göra om det till brunt nu?? Du vänjer dig ju!!
    Jag har själv brunt, skittråkigt ju!

Grattis plutten!! Vad härligt att ha kommit så långt nu.  

I dag har jag varit hos inskrivnings hos BM, hon är verkligen superbra eftersom hon känner till vår bakgrund. Vi ska få all hjälp vi behöver. Hon pratade om spec-MVC men att det får läkaren som vi ska träffa i nästa vecka bestämma. Det känns jätteskönt att vara inne i karusellen nu!!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Haha ok då förstår jag Men det tror jag kan bli jättesnyggt, lite olika nyanser i håret! 

• Dag och natt

Åh så fantastiskt MCT! Jag ska verkligen tänka på dig och hålla mina tummar för att allt löper på bra i morgon!

• Dag och natt
    Javisst skrev 2012-02-06 18:59:11 följande:
    Så himla spännande MCT!

Hur fungerar det här med igångsättning - funkar det alltid? Om det nu inte alltid gör det, låter man bara allt vara tills förlossningen sätts igång "naturligt" eller blir det snitt med en gång?

Imorgon har förhoppningsvis tråden två nya skruttar (hatar ordet "bebisar" Skäms, men vet inte om skruttar kanske var så mycket bättre, haha)! Underbart
    Haha själv kallar vi dom för pruttisar! Inte så fint kanske men de brukar vara duktiga på det. Det började visserligen med att jag hade så gasig mage med Wilma så jag började skylla på att det var pruttis fel.. haha!
  • Dag och natt

Men huvva Liberté vilken oerhört tuffa besked du fått! En kurator tror jag är jättebra att prata med när man får såna här besked. Och så hoppas jag verkligen att du klarar dig till minst v 30 och att allt slutar bra för både dig och bebben ändå! Men att genomgå en mardröm är inte det lättaste och det är viktigt att ni får stöd nu. Stor stor styrkekram till dig!!

Och MCT, jag som trodde tvillingarna skulle ha varit ute nu! Då hoppas vi på imorgon istället.  

Ego: Är jätteledsen över vårt läkarbesök imorse när vi skulle lägga upp en plan för graviditeten. Jävla skitläkare. Hon behandlade oss som vilka normalgravida som helst, kändes inte som hon läst min journal alls. Började att fråga mig om vilken dos Levaxin jag får nu och hur länge jag tagit den, och sen att det är bra om vi tar prover på TSH-värdet om nån månad igen, vilket vi redan är inbokade på av vår underbara läkare på DS. Sen säger hon att vi gör UL i v 18 och sen i v 32 och ja, det var väl det om UL - som vilken normal graviditet som helst! Då stack min sambo in och sa att vi tycker det är oerhört jobbigt den här gången med tanke på vad som hände förut m.m. Då säger hon att ett UL i v 16 inte ger så mycket, man ser ingenting bla bla bla. Jag sa att alla läkare vi pratat med tidigare har också sagt att man inte heller ser missbildningar eller så i v 16 men att det handlar om vår oro och att VI ska må bra! Först DÅ sa hon att det är bättre att vi isf bokar in ett UL i v 24. Och OM vi känner att vi BEHÖVER det så KAN vi ju säga det till BM sen om vi vill ha ett UL i v 16 också... Men att man inte känner till riskerna med för många UL idag... Jisus... 6 stycken UL totalt kan väl ändå inte anses vara otroligt många, speciellt när de två första var väldigt snabba väldigt tidigt!
    Och sen efter det här så började hon ta upp min övervikt! Att hon tycker att jag inte ska gå upp mer än 6 kilo - och sen kommer det dråpliga - att hon tycker att jag ska BRÄNNA KALORIER. Jag sa att i höstas simmade vi mycket och tänkte på maten och att jag gick ner 6 kilo då men sen blev gravid och då slutade jag simma. Jag sa att BM hade rekommenderat gravidyoga och promenader - och då FNÖS läkaren nästan och sa att det är inte ALLS tillräckligt utan jag ska BRÄNNA KALORIER - det lät verkligen som hon skulle skicka iväg mig på nån jävla militärövning. Detta går stick i stäv med vad vår underbara läkare på DS sagt om att jag ska ta det lugnt, bara må bra och inte stressa alls. Träning kanske inte är stress men det är ju ansträngande om man ska gå upp så mycket i puls som den här andra läkaren verkar förespråka. Min sambo har suttit och googlat massor på det här och det verkar övervägande som att gravida ska gå upp max 60 % av sin maxpuls, vilket borde innebära ca 100 i puls som borde motsvara ungefär långpromenadstempot? Men det sitter alltså den här läkaren och fnyser åt i stort sett. 

Kändes som ett helt värdelöst möte - hon tog inte ens upp nånting om spec-MVC som BM hade pratat massor om när hon sagt "vi får se var ni hamnar nånstans då på spec". Läkaren verkade inte alls bry sig om vår historik! Det här mötet gav ju oss bara olustkänslor! Är det så det ska vara?!

• Dag och natt
    M I M M I skrev 2012-02-07 18:37:24 följande:
    Men va fan va det för en idiot till läkare? Allvarligt, har hon ingen koll alls ? Ni verkar ju ha en bra bm, hon kanske kan hjälpa er till en annan läkare? Eller kan man ringa o få en telefontid med någon på spec-mvc så ni kan komma in där ändå?

Skickar en stor kram till dig!
    Cat79 skrev 2012-02-07 21:06:15 följande:
    Dag och natt: Fy vad trist att ni fick de bemötandet... Ni borde inte behandlas som om inget har hänt er tidigare? Måste ni träffa den läkaren igen el går det att byta? Vi gjorde 8 UL med Lovis och det var aldrig någon som sa att det skulle vara farligt? Har hört nåt om att barnet kan bli vänsterhänt men och? Stor varm kram till dig och hoppas du får bättre stöd hos någon annan!
    Ja det förstörde hela min dag. Hon var dessutom någon slags chef. Jag ska maila bm och berätta vad vi tyckte om mötet. Någon större lust att träffa henne igen fick man ju inte. Hur kan man inte nämna nånting om det som hänt oss och ha lite förståelse för att vi är oroliga? Och när man sitter där fattar man inte riktigt i stunden vad som händer och vad som sägs, utan det är först efteråt när vi får prata med varandra som vi båda kände att det inte var något bra möte. Jag vet inte hur vi gör med spec, jag ska höra med bm först vad hon tycker. Och läkaren sa ju precis det, att man idag inte vet hur UL påverkar (men jag har också hört det där med vänsterhänt och det kan man ju verkligen överleva )Tack fina ni!
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2012-02-07 21:27:24 följande:
    Tjo. Segt här. Gel 13,30. Har värkar ( fast de gör inte så ont) med 3-5 minuters mellanrum. Korta.
    Skulle utvärderas 19,30 men väntar på läkare än...........

Så. Segt. :)
    Det går framåt iaf
  • Dag och natt
    disturbed skrev 2012-02-08 18:21:31 följande:
    Dag o Natt;

Var det en läkare på Spec ni träffade alltså? Suck. Orkar inte ens kommentera bemötandet. Vart var det? :/

Absolut, FÖR många UL "bara för att.." ska ju inte göras, men om det finns skäl till det så är det ju så. Vi gjorde ju MÅNGA UL/VUL me Devin. Över 20 st totalt blev det me diverse komplikationer, o de är inga större fel på honom - en aningens vild bara. Haha! Jag är vänsterhänt trots ETT UL och ingen annan i släkten är det, märkligt ;)  
    Nä det var på vanliga mvc tack och lov! Pucko till läkare. Jag mailade ett ganska långt mail till bm idag och berättade hur vi uppfattade att vi blev bemötta och hur det kändes för oss, och att vi inte fick nån hjälp alls med vår oro. Hon svarade mig ganska snabbt att hon skulle ta upp detta med sin chef och undrade om hon kunde få visa mailet för sin chef, vilket hon så klart får göra eftersom vi är missnöjda.

Haha nä men det är ju bisarrt. Det är inga nöjes-ul vi är ute efter direkt!! Det vet dom - alla utom hon!
    färnik skrev 2012-02-08 12:23:22 följande:
    Dag och natt (åh vad svårt det är med alla nya namn!)

Vilket tråkigt och dåligt bemötande!!! Rynkar på näsan Med tanke på vad ni har varit med om, så borde de verkligen förstå er oro mer!
    Ja men verkligen, men det var som att hon inte ens förstod vad vi hade gått igenom? Hon nämnde det ju inte ens med ett ord i början. Det var först senare när vi började fråga om det här med ul i v 16 som hon sa att man kan ändå inte se missbildningar då. Nej men man kanske kan se om barnet tappar i tlllväxt såsom Wilma gjorde? Mupp!

Jag förstår att du "fejkade" tårar bara för att få göra ul, när man får träffa såna här idiotläkare så blir man ju desperat! Nu sa hon ju ändå att det är ok för oss att göra ul i v 16 och jag hoppas själv att det ska räcka för oss mellan ul i v 14 och 19. 

Nä nu vill jag bara glömma det här tills bm hör av sig igen!

Ingen som hört något från MCT??
  • Dag och natt

Jo men det förstod jag att du var orolig så klart.

• Dag och natt

Åh grattis!!!!!! Vad skönt att det gick någorlunda! Ni tänkte aldrig på att ta det namnet, babuska? Hahaha Härligt jobbat tjejen!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma