Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Jag menade inte att du har PCO heller telgebo, det var en del av mitt resonemang att det inte är särskilt ovanligt att folk har sena ÄL. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    telgebo skrev 2012-01-21 17:38:14 följande:
    Nää jag är absolut inte säker, har haft flytningar så länge blöta, sega som rå äggvita flera dagar innan och efter sexet så ingen aning. Hade mensvärk igår och trodde den var på gång men nej ingen mens idag heller så snart 2 dagar sen nu och detta har då aldrig inträffat. Och jag upplever lite liknande symtom jag gjorde ibörjan av min förra graviditet det där att vara död på kvällen och vakna pigg som bara den före solen går upp mm. Försöker inte tolka dom men det är svårt.
    I mina öron låter det som att du har velat bli gravid. Att ha oskyddat sex när du har sekret som är trådiga som äggvita är ju som att läsa skolboken ur Fertilityfriend i jakten på att bli gravid. Grattis till vältajmat sex och ta ett test vettja?
  • Dag och natt

Hur mår du FruW? Jag fattade först nu vem du var

• Dag och natt

Oj barnvagnar, vilken djungel.... Jag tjuvkikade lite på barnvagn förra helgen och drömde mig bort... Vågade knappt ta på dem för det kändes som förbjudet område att ens tro att det ska gå vägen. Skäms
    Så jag har absolut ingen aning om vad som skulle vara bra för oss. 
    Vi är ganska långa, 173 resp 183 cm så man kanske ska ha teleskophandtag, var det så det hette hos Brio Happy? Finns det några andra? Sen är det ju smidigt med en vagn som funkar i stan, på buss, t-bana och pendeltåg (jag har inte körkort men sambon har) men också funkar i terräng som uppe i S-vall när vi är där på vintern och så... Ska fråga en kompis där uppe som köpte en Bugaboo nånting med smala hjul där framme och fråga hur hon tycker att det funkar där uppe där det oftast är mer snö. Jag har fått för mig att hon har varit nöjd med den. 

Men det är verkligen en djungel och jag förstår inte hur man nånsin ska kunna bestämma sig Tungan ute

• Dag och natt
    Evve81 skrev 2012-01-22 15:17:19 följande:
    Dag och natt: Det är ju oftast plogat även i Sundsvall eller ska ni gå i skogen? Vi har en brio gammal men med lufthjul och jag bor ju 10 mil ovanför sundsvall. Vi har tom fjällvandrat och dragit den över en myr. Vi är super nöjda med den!

Vad kul att du är därifrån! Mina föräldrar bor på landet en mil utanför S-vall så det är mest där vi är när vi är där uppe. Tar man en promenad där så går man oftast alltid samma vägrunda och det är en grusväg men det borde väl alla barnvagnar klara i dag? Och här hemma så går man runt sjöarna vilket också är grusvägar. Men någon skog ska vi inte gå i såvitt jag vet även fast vi också är sugna på att komma iväg och fjällvandra, men då får man lösa det då.  
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2012-01-22 15:23:45 följande:
    Vi valde en vagn med större hjul just för att slippa undra så mkt över underlaget.

Sen är jag rädd att de förmodligen skottar bättre i sundsvall än i sthlm ändå Dag och natt... ;)

Minns förra vintern när jag passerade vid Karlbergs station... en mamma med son kom och gick, pulsade i 2,5 dm blötsnö och slask...  Ser hur han tittar upp på några killar som håller på skottar av taken...."mamma varför skottar de på taket och inte på marken?".... braaaa fråga! haha!
    Haha men herregud det är ju ganska absurt! Ja snöröjningen är helt ok där uppe även fast folk muttrar över det där med emellanåt. Grusvägen vid mamma och pappa tror man kanske att det dröjer ett tag innan den snöröjs men jag tror läget är precis tvärtom - det bor en man med en traktor längs vägen som sköter snöröjningen där i området så den skottas nog nästan snabbast av alla.
  • Dag och natt
    Mamma till W skrev 2012-01-22 18:44:33 följande:
    Lite kul. Har en bekant som sålde sin knallrosa bugaboo till ett par som fått reda på rul att de väntade en flicka.

Nu har bebisen kommit och ut kom... En pojke!
    Haha! Surprise!
  • Dag och natt

Lycka till på Vul i morgon saftmedbulle! 

Hoppas det går bra för liberté! 

Och MCT, en tappmätning kan väl vara på sin plats! Låter som om twinsen vill sätta igång själva men hoppas att tv1 inte har vänt på sig?!

Själv sitter jag och äter kex för jämnan. Gud den här plötsliga hungerskänslan är så påfrestande för i nästa sekund har det kanske gått för långt och jag mår bara illa... Måste få in rutinen att ha något ätbart med mig i väskan. 

• Dag och natt

Nu har det börjat på allvar tjejer... spytt fyra gånger på 40 minuter... Äter isglass och undrar hur jag stod ut förra gången... Ska det vara så här nu. Gråter

• Dag och natt

Phew! Har kräkts fram till tre inatt, sen tog jag en Primperan som hjälpte så jag kunde somna till slut. Men nu har det satt igång igen trots att jag tagit både Primperan och Lergigan comp. Att bli så här dålig så här tidigt har jag inte räknat med. Ni som haft hyperemesis, har ni fått nån annan medicin än Lergigan comp för jag tycker aldrig att den funkar särskilt bra hemma. På sjukhuset funkar det av nån anledning bättre.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma