• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Tack Cat, det är en fin tanke att storebror vakar över oss.. :)

Det här med kön förstår jag helt, jag var helt inne på att kolla kön för det kändes så viktigt att detta skulle bli en flicka för att allt skulle vara så olikt förra graviditeten som möjligt.. Hade det varit en pojke hade det nog krävts en del bearbetning, skulle kännas som att få samma barn igen liksom.. Allt som är annorlunda känns bra! Min man däremot ville absolut inte kolla, vi hade världens bråk om det innan RUL och besked att vi inte skulle kolla då, utan ev göra köns-UL senare, men när vi satt där så frågade han ändå.. Blev så lättad så jag grät när hon sa blygdläppar!!!

• LisaVäntar

* inte besked, bestämde såklart!

Beklagar att även du har en ängel Cat!! Hur känns nästa graviditet när du fått ett friskt barn emellan?

• Cat79

Lisaväntar: Tack :) Trist att vi är fler som har änglar. Efter att jag fått Lovis blev jag gravid snabbt m tyvärr fick jag avbryta denna graviditet. Nu är jag gravid igen och det är tyvärr samma oro som innan. Det positiva är att det känns lättare när man har en frisk dotter. Jag kommer att få extra UL och det känns bra och sen tar jag en dag i taget. Förstår dig med att man vill att graviditeterna ska skilja sig samt ev kön. Vi ville ej veta m Lovis och inte nu heller m jag har full förståelse att man vill. Kram på dig!

• Cat79

Lisaväntar: vill tillägga att allt ser bra ut för er lilla tjej så försök njuta!!!!!! Ni har så mycket att se framemot :) Kram igen.

• Dag och natt

Förstår precis vad ni menar med könet. Jag är glad att detta är en pojke för det har minimerat känslan av att det är "samma" barn man väntar igen. Sen vill jag gärna ha en av varje någon gång i framtiden också men jag tror att det är bra att det inte blev en till flicka nu.

Ny vecka idag, 32+0! Det firas med montering av väggskåp till mina föräldrars nya kök.

3 barns mamma84 skrev 2012-07-17 20:15:43 följande:
    Vi kommer att inte titta efter könet haft jag e grymt nyfiken hahaha men vi har redan allt men vi har inte så mkt tjej kläder men det får vi ljusa färger och lite rött
    Känner att jag inte riktigt har hängt med här, är du gravid?! Grattis!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 32+ BF 11 sept
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2012-07-18 15:40:58 följande:
    Förstår precis vad ni menar med könet. Jag är glad att detta är en pojke för det har minimerat känslan av att det är "samma" barn man väntar igen. Sen vill jag gärna ha en av varje någon gång i framtiden också men jag tror att det är bra att det inte blev en till flicka nu.

Ny vecka idag, 32+0! Det firas med montering av väggskåp till mina föräldrars nya kök.

Känner att jag inte riktigt har hängt med här, är du gravid?! Grattis!

Inte gravid än fick MF 2 april så vi planerar ..
    Nej jag sa att vi inte kommer att titta vad det blir för kön denna gången men jag längtar så otroligt mkt att få bli gravid.
    Nu e mensen slut igen ''woohooo'' skulle igentligen sluta i morgon men alltid lika bra att den slutar snabbare   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LisaVäntar

Håller tummarna för att denna graviditeten ska gå bra Cat! Hur långt har du kommit? Förstår dig också med att inte vilja veta kön, jag ville inte det heller innan förra grav började strula, men nu kändes det viktigt.. Så olika vi kan vara!! Vet att jättemånga som fått änglabarn gärna vill ha samma kön, men det ville absolut inte jag! Hoppas du kan njuta av graviditeten lite tidigare denna gången!

Dag och natt: så långt du har gått!!! Snart dags :) nervös för att föda?

Nu har vi passerat och så här länge har jag aldrig varit gravid innan.. Fortfarande sorgsen, men känns redan lite lättare faktiskt! Lillfia i magen sparkar som en galen idag, det hjälper! Blev sjukskriven idag också till sista augusti för foglossningen, känns jättebra!

• KMW

Lycka till imorgon Odd. Håller tummarna för att allt ser finfint ut. :)

• Dag och natt
    3 barns: Hoppas det blir ett plus snart då.

Lisa: Ja det är helt sjukt, hur kunde jag komma så här långt?! Jag känner mig pirrig inför att föda, känns som om jag inte riktigt har tagit in det kanske för jag borde kanske vara supernervös men känner mig lugn och förväntansfull! Läser lite böcker om förlossningen och så och känner att jag tar det lite som det kommer. Vill inte ha någon speciell smärtlindring utan får känna efter vad som känns bra och dåligt, klarar jag inte smärtan så kan man ju försöka med något men annars ska jag försöka klara mig med att bara hålla mig lugn och andas! Jag tror inte lustgas är något för mig för jag vill ha kontroll och spyr ju lätt, men man kan ju alltid prova.
    Nu kom du med i båda grupperna förresten!

Odd: Lycka till!!

Mimmi: Du kommer bli sån fin mamma en dag! Barnen kommer vara så lyckligt lottade som har er! {#emotions_dlg.flower} Går du fortfarande på ultratidig yoga eller var det en engångsföreteelse? Glad
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 32+ BF 11 sept
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma