• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Ska fundera på't! Blev lite sugen på Edith igår när jag hörde om en liten flicka som hette så...

• SmåBustroll

Har sluppit järntabletter med de tidigare två... Hoppas slippa nu med. Trodde för övrigt att denna grav kanske kunde bli snällare mot mig med sammandragningar men så började jag jobba och tji fick jag ont i mage och rygg dessutom idag. Inte mkt, men tillräckligt för att jag skall oroa mig för hur jag skall orka hela hösten. 16 hela veckor idag och känndr fortfarande bara svaga små rörelser av bebis. Usch. Sorry för gnäll men känner mig inte på topp....

Edith är vackert! Mary ickså ,-)

• LisaVäntar

Jag har börjat ta probiotikatabletterna man fick i en av gravidboxarna och nu funkar magen på bara laktulos! Prova om ni har problem :)

Pixerpie: skönt att du mår ok.. Jag känner mig mest kidnappad av min kropp för tillfället, kan inte röra mig, inte sova, inte göra något hemma.. Skönt att bebis sprattlar och sparkar och gör livet lite roligare. Kan ju dock säga att det blir 2 barn här, inte en graviditet mer än så!

• KMW

Kan meddela att det gick MYCKET bättre att ta Niferexen precis innan jag lade mig. Kände ingenting...

• Cat79

KMW: Skönt! Jag tar med dem innan jag ska sova då jag hört att man även kan bli tröttare av dem. Småbustroll: Trist att du fick ont. Redan 16 hela veckor :)

• Mabaja

Oj vad många ni är som väntar barn/syskon!

Grattis till er Och lycka till i era graviditeter!

• KMW

Lisa, tror att alla förstår vad du menar. Givetvis är vi alla tacksamma för våra barn och graviditeter, men man FÅR tycka att det är pest och pina att vara gravid ändå.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma