• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-31 15:02:08 följande:
    Sugar, du får köpa bebiskläder

Fick du mitt mail? Det såg konstigt ut nrä det skulle skickas iväg.
    Jamen precis, det var min nästa fråga, VÅGAR man köpa bebiskläder? Då är jag ju bara i vecka 8?!?!?
    En läskig grej, när jag fick mitt missfall började jag blöda när jag var på 7+1. Och själva missfallet skedde i 7+4. Dessa dagar ska jag alltså passera NÄR JAG ÄR I NEW YORK! Shit vad nervöst.
    Men klarar jag de dagarna, ja, då kanske jag kan fira med lite bebis-inköp .
  • Muffe80

Jag rekommenderar fortfarande mariannefluffet till kladdkakan

• Happiness

Skönt att allt såg bra ut Sofy....

TANKAR OM KUB
    Som ni alla vet vid det här laget ska jag som är gammal tant göra KUB...Haha!

I vissa orter får man inte gå vidare med FVP/MKP om siffran på KUB är bättre än 1:200. Utan endast om provet visar sämre än 1:200 först då får man lov att gå vidare. Jag tycker KUB:n är ett suveränt test att ta. Ingen risk för MF....Och det är klart får man en skit dålig siffra som 1:20 ja då vill man ju gå vidare trots att det är risk för MF vid FVP (1 procent). Jag menar det är ju inte bara Trisomi 21 (Down) man kollr utan samtliga. Får man ett foster med Trisomi 13 eller 18 ja då blir det knivigt eftersom många överlever inte ens i magen. Många dör redan innan första halvåret. Så det är klar att man vill veta liksom....iallafall resonerar jag så.

I dax läget har jag inte rikigt bestämt mig vid vilka siffror jag ska gå vidare med KUB. Men jag kan definitivt säga att vid bättre siffror än 1:400 kommer jag inte gå vidare med FVP/MKP. Allt under 1:200 kommer jag definitivt gå vidare med FVP/MKP. Min ålder kommer dra värdet rejält så jag tror det är svårt för de äldre att komma upp i de rikigt bra oddsen. Men tänk om man skulle få 1:1000 då skulle jag skratta av LYCKA!  Det kniviga blir att ta ett beslut mellan 200 och 400...men det lutar åt att jag inte går vidare med allt bättre än 200.

Egetligen får man  inte gå vidare här i GBG med bättre siffror än 1 :200, men eftersom jag har haft ett foster som dött p ga kromosomavvikelse innan, så är de mer liberala i sitt tänk. Tycker ni som bor på ställen (och det är inte många) där man får KUB GRATIS ska göra det. I GBG får bara kvinnor över 35 göra KUB. Så passa på ni som kan. Sen får ju vara och en bestämma om man vill beskosta själv, men jag kan nog ändå tycka att det är välplaserade pengar. Som sagt det finns massor av kromosmavvikelser som innebär icke livsdugliga foster. Det är inte bara DS det mäter.
    '

• Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:03:27 följande:
    en sån rund med avtagbara kanter :D
    min är precis klar.. dreggel
    Bra en sån har jag...med teflon. (ungefär som min hjärna)
  • Happiness

Ser att jag skriver som en jädra kratta...så här ska det stå.

"I dax läget har jag inte rikigt bestämt mig vid vilka siffror jag ska gå vidare med FVP/MKP"....inte KUB som jag skrev...teflonteflon..

• sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:05:59 följande:
    sa ju det sofy :) tjohooo vilka nyehter det kom in idag...
    vilken vecka är du i nu?
    Jaa :D 5+6 idag..
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-31 15:15:04 följande:
    Bra en sån har jag...med teflon. (ungefär som min hjärna)
    ha ha ha är din hjärna teflon eller avtagbar (asg)
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-31 15:17:46 följande:
    Jaa :D 5+6 idag..
    då gjorde jag mitt första vul :D
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:09:23 följande:
    du behöver ju inte ha en sån form. man kan ju ha i vilken man vill :D
    Klart man itne behöver, men sååå mycket smidigare. :) vi får se vad det blir. :) men kladdiskaka lät riktigt mumsigt!
  • Cjes83
    sofy skrev 2010-08-31 14:26:31 följande:
    Heeemma! :D Hinnsäcken hade växt och va nu 15 mm (!!) Den va 3 mm för 6 dgr sen. Yiha! Och så såg vi en gulesäck nu också, så de e ju great! Dock inge embryo eller så än men de e ju liite tidigt för vissa. Nästa fre på mitt VUL lär vi se de också :) Fortfarande inge blod i eller runt livmodern, blodtrycket va dock lååågt, 96/65.. men de e som de e! :) Inge konstigt i urinen heller men ja hade lite svamp (kan man få av proggisarna..) dock inge dom behandlar nu, vi avvaktar för jag har inga besvär.

Åååh, va kul me VUL då! Och va roligt me semester! :D Tiden går såå sakta när man väntar på VUL eller liknande.. men de e ju värt de sen!
    Grattis!! :) superkul!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma