• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

Får du någon medicin nu också då för att hjälpa de två små att fastna? Progesteron i vart fall får man vid ivf, eller? Åh vad jag håller Tummar för er!!!

Sötfilur, hur går det?

Cat, var det rul idag? Hoppas allt såg bra ut!!!!!

• M I M M I

Tack tack tack! Jag får progesteton i 15 dagar, det ingår i behandlingen... Sen tar jag ytterligare progesteron efter det... Och trombyl, men det ingår inte heller i Ivf, utan får det av min mf-läkare. Hoppas detta ska göra susen!

Cat undrar med hur det har gått idag.

• SmåBustroll
    M I M M I skrev 2012-10-03 18:15:51 följande:
    Tack tack tack! Jag får progesteton i 15 dagar, det ingår i behandlingen... Sen tar jag ytterligare progesteron efter det... Och trombyl, men det ingår inte heller i Ivf, utan får det av min mf-läkare. Hoppas detta ska göra susen!

Cat undrar med hur det har gått idag.

Så skönt med lite extra stödjande medicun!! Får satsa på att det gör susen!!
  • Cat79

MIMMI: Åh vilken dag idag!!!!!!!!!!!!!!! Du är ruvare till två små fina embryon och jag fick ett lyckat RUL där bebis mår perfekt! Skrattande Stor varm kram och det är bara din tur nu!!!! Är så nyfikna på könet men sen spelar det ingen roll heller.... vår läkare frågade idag med men jag ville inte och min sambo ville. Hon påpekade att vi bara hade ett samtal bort till Lund för att veta med 100% säkerhet. Vi får se hur vi gör :)

• M I M M I

Åh, stort GRATTIS CAT, det måste kännas helt underbart!! Ja vilken turdag för oss, nu vill jag gärna få hänga här med er på riktigt sen också Skrattande

Stor kram!

• acure

Usch vaknade imorse, gick upp och kissade och såg blod på pappret. :( är så sjukt orolig nu. Har ringt runt till alla möjliga ställen men alla vill att jag ska avvakta och se om blödningen stannar av eller tilltar. Jag vill ju bara komma upp och kolla. Har känt bebisen på morgonen men blir ju ändå orolig att något är på väg att hända och så hinner man inte stoppa det för att ingen vill ta emot mig. :( blev ordinerad att stanna hemma och vila. Stackars mina kollegor, jag är ju aldrig där. :( någon mer som haft blödning runt vecka 17-18?

Så hemskt orolig nu. Har sammandragningar också men så länge de inte gör ont eller är regelbundna så anses det normalt. Vilken mardröm jag hamnade i helt plötsligt. :(

• M I M M I

Usch vad jobbigt acure! Håller tummarna att allt är bra! Kram

• SmåBustroll

oj. tycker de borde kolla!! hellre en koll fr mkt n en fr lite

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma