Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-05-02 13:22:10 följande:
    Härligt med lyckat RUL Sugarrush och skönt att blodtrycket gått ner igen kjaam! 

Kul med eventuell tjej också Sugarrush! Ska ni avvakta till förlossningen nu eller ev. gå på extra könsul? Jag ska på RUL om ca 3 veckor och funderar på att fråga (eller spana själv). Det står dock på kallelsen att könsbestämning inte ingår (med typ hundra utropstecken känns det som!), men jag vet att de blivit mindre stränga på det i Göteborg sen jag fick barn sist, så jag kanske vågar fråga? 
    klart du ska fråga! kosta inget att fråga! till mig sa dom att de inte ingick men om dom såg de när dom ändå höll på så kunde dom berätta men dom leta inte efter de..
  • Sir Bubbalots mamma

Just de jag har bara gått upp 2.4 kg sen jag blev gravid.. blev helt förvånad. trodde jag minst gått upp 5 eller nåt.. så de kändes najs!

• Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-05-02 15:49:16 följande:
    Nu får du bara njuta Glad

Du har ju knappt gått upp något ju, jag har gått upp ca. 2,5 kg redan. Men har varit så väldigt länge nu så det kanske inte är så farligt?! det får vi se, hehe Glad
    jaa de va så skönt.. å nu ska jag verkligen bara njuta..

nä jag e förvånad att de inte va mer.. så som jag ätit onyttigheter de sista veckorna.. (lite för mycket godis till påsk å sen billys panpizzor ajaj)

Ja men du e ju inte jätte långt efter i veckor så de e ingen vara. de e normalt att gå upp 3kg bara under första trimestern tex ju.. så de blir nog skit bra ska du se
  • Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-05-02 16:19:44 följande:
    5+0 idag och fortfarande gravid :) inga symtom än mer än lite ömma bröst som kommer och går. I morse var jag tvungen att testa igen för jag tror knappt att jag är gravid, testet blev nästan svart så jag ska ge mig. 13 dagar till vul och redan nervös Ush
    klart du fortfarande e gravid! å de kommer gå finfint på vul ska du se!!
  • Sir Bubbalots mamma
    MissT skrev 2011-05-02 19:26:34 följande:
    Hejsan!

Kikar in här och säger hel till er alla. Har varit inne och kikat ett par gånger tidigare och önskat att jag också skulle kunna "tillhöra" tråden och i fredags plussade jag. Fick MA i v10 i dec och har hållit till i systertråden ett par månader. Har rejäl molvärk, mår illa och börjar lite smått känna av brösten. Åt pergo, hade sista mens 26 mars och antagligen ÄL runt 12 april så förhoppningsvis, om allt går vägen denna gång, kommer den lilla runt nyår/början av nästa år. Hoppas få göra ett vul om ett par veckor så vi kan se om den lille lever där inne eller inte.

Ha en bra kväll allihop {#emotions_dlg.flower}
    Grattis å välkommen!!!
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-02 19:31:22 följande:

Här är dagens bild på vår lilla älskling, v. 18+4! Så söt att man bara dör! Hjärta

Visserligen är det inte rätt vinkel riktigt, men skulle ni gissat på tjej eller kille? Man ser ju inget som "sticker ut", men å andra sidan kanske en snopp kan gömma sig bakom benet... Hmmm.....
    (En kille är förstås lika välkommet, men ja, jag är så sjukt nyfiken bara... )
    ååh så söt den e!!
  • Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-05-03 10:32:30 följande:
    Pancakes, vårt första försök lyckades inte och vi blev erbjudna ett till ifall den hade ändrat läge en aningen plus att vi fick en ny läkare gång nummer två, är glada att vi gjorde det för det lyckades ju den gången.
    Kanske kan ni försöka en gång till?
    tyckte du det var obehagligt?

Jag har lagt upp ett par bilder i galleriet en stund för den som vill kika, på magen dagen innan, en vecka efter coh på lilla tjejen
    Såå fin hon e!!Hjärta
  • Sir Bubbalots mamma

välkommen hem 2barns..

Ego:

I natt har jag haft party i magen.. pyret har väckt mig hur många gånger som helst genom att sparka å ha sig där inne.. hela dagen igår va de lugnt men på kvällen börja de.. maken kunde känna de lite defust utan på magen så nu e de väl bara att hålla i hatten. :)
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-04 10:29:23 följande:
    Safireee: det låter jättejobbigt! Kan du ringa BM och fråga, eller kanske få komma in och få en bedömning? Kanske kan du få hjälp med foglossningsbälte om det är det som är problemet...?

Shit, idag när jag berättade för en kollega att min moderkaka ligger i framvägg frågade hon mig om det var beslutat att jag skulle få KS då... Det har jag inte ens tänkt på! Jag har ju en bekant som fick KS just för att moderkakan låg i framvägg/framför öppningen... Hoppas den drar sig uppåt efter hand så att man kan få en vanlig förlossning.

Igår blev jag lite ledsen på sambon, jag ville att han skulle ta kort på min mage. Men det tyckte han var onödigt, vi hade ju kort på bebisen från ultraljudet, det var ju det som var intressant, tyckte han. Jag blev jätteledsen och det kändes som om han ratade mig, att han inte ville se på min "nya" kropp....
    Egentligen känner jag mig inte ful eller så alls, men det är SÅ tydligt att min sambo inte tycker det är snyggt alls med de här nya stora hängpattarna. Och nej, det ÄR ju inte snyggt, men det är ju kvinnligt och moderligt och det är ändå lite spännande att kroppen förändras... Och det vill jag ju dokumentera, minnas och spara!
    Jag grinade en stund och han lovade att ta kort på magen idag men nu känns det ju inte alls kul, han VILL ju inte, det blir ju som om jag tvingar honom... usch, tänk om han tycker mina bröst är fula och äckliga!
    nä inte blir de ett ks o den liggger över tappen.. annars e de inget hinder för vanlig förlossning.. så hon har nog yrat till de!!

kan bara säga Karlar.. dom e inte dom smidigaste! han tycker säkert du e fin. men dom förstår inte de där med att man vill dokumentera saker så man minns dom..
  • Sir Bubbalots mamma

surt e de som gäller här med! har svårt för sött! läsk å sånt går inte.. de e frukt som gäller här

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma