• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-31 20:30:51 följande:
    Har något att göra varje kväll denna vecka och nu blev vi bortbjudna till sambons bekanta också...i helgen, på min lediga kväll när vi eg. skulle bara till mina föräldrar och äta men det visste inte sambon om...
    Hm, vem tackar man ja till? Har noll lust att träffa folk om jag mår illa samt hålla på att smussla samt att jag vill vara "ledig" en dag utan främmande människor också...

Vad skulle du gjort?
    Jag hade nog valt föräldrarna då faktist.. Eller allra helst avbokat allt o bara varit hemma o myst en kväll! De e de allra bästa o om man mår dåligt äre inge roligt o va borta, ens hos föräldrar.. Men de e bara jaag :)
  • Lallan

Puh, då har man läst igenom alla inlägg som skrivits idag. Har ju inte tid att jobba om jag ska lyckas hänga med i ert tempo.

Happiness: Hur kom det sig att diom gjorde obduktion på ditt foster/barn? Jag hade gärna velat ha en förklaring men fick bara till svar att man inte gör det om det inte hänt upprepade gånger (minst tre alltså)-.

• Muffe80

Lösningen är att surfa på arbetstid

• Lallan
    Muffe80 skrev 2010-08-31 21:18:19 följande:
    Lösningen är att surfa på arbetstid
    Hinns inte med när man knappt hinner sitta ner på hela dan.
  • Bjornis
    Happiness skrev 2010-08-31 11:08:27 följande:

Bjornis: Ok så du var längre gången än vad de trodde först då? Hoppas verkligen 5 cm stämmer. Ska google lite och kolla om det stämmer med tiden. har några böcker någonstans också. Vad fick du för siffror på KUB:n? eller var det endast NuPP?

GUD va ni skriver. Jag hinner inte läsa allt på långa vägar. Haha. Men tagit med mig kladdkakereceptet! Och tittat på din fina bild längtan. lik min bild från vul i v 9+5!! Finns i mitt galleri. Grattis till lyckat vul. Samma till dig Sofy!

Iaf, Happiness: Ja, jag var 2 dar längre gången än jag trodde. Och det har hållit i sig fram till rul iaf. Fick bra siffror på kub. 1:11000 på downs och sen 1: 30000 resp 1:80000 på de andra trisomi-diagnoserna så vi var jättenöjda så. Vi hade dock bestämt att med största sannolikhet behålla barnet om det visat större risk för downs. Det var dock skönt att risken för de två andra trisomi-diagnoserna var så låga. Men sen är det ju en felmarignal också så man vet ju aldrig. Jag gjorde eg mest kub för att få göra ett ul till. Hehe. Ett dyrt ul men men, det var det sååååå värt!!
  • Dag och natt

Sofy: Ja vi bor i Sumpan! Haha ja men vad roligt det vore att ses på förlossningen, det är ju verkligen inte helt omöjligt Glad 

Idag är jag hemma sjuuuuk, halsont och snuva... Hoppas att den lilla inte lider av det... Vill bara att den ska ha perfekta förutsättningar för att fortsätta gro där inne! Nalle
    Men då har jag kanske en liten möjlighet att hinna med att läsa vad ni skriver här inne i alla fall för en gångs skull Flört

• MCT79

Önskar er alla lycka och hoppas på ett snart återseende! Återgår till systertråden..... hoppas jag inte sabbar den positiva andan nu. ;)

KRAM på er! Hoppas vi ses SNART!

• Mabaja
    MCT79 skrev 2010-09-01 09:55:05 följande:
    Önskar er alla lycka och hoppas på ett snart återseende! Återgår till systertråden..... hoppas jag inte sabbar den positiva andan nu. ;)

Vad har hänt? Är det kört?
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-09-01 09:55:05 följande:

ja, vad har hänt? har det blivit värre vännen?
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Och jag som klagade på att jag inte kände några syptom och inget illamående! Det har jag fått äta upp nu
    Höll på att spy inatt, men räddade mig med knäckebröd. Har haft en sjuk molvärk inatt också. Menmen, jag är inte den som klagar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma