Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Funderar på att lägga in bilden från igår...men lilla riskornet är så pyttigt så pyttigt Knappt sebart. Kan fota av det och lägga in det i galleriet....lite senare för just nu är jag grön i ansiktet Äpple Hojtar till när det är på plats

ODD och Småland: Ska bli spännande att se era bilder....lägg in så fort ni kan . Så svårt att fatta att denna lilla böna (snarare riskorn) kan få en att må illa och känna sig som i åttonde månaden. Jag lovar...jag ser redan gravid ut...det blubbar åt alla håll och kanter.  Hur kan det vara möjligt liksom....Magmusklerna har bara totalt gett efter...PANG....Haha magmuskler och magmuskler...men det som är tänkt ska hålla inne tarmarna.

Igår när vi skulle sticka iväg ut till Marstrand satt grannen utanför och hon bara STIRRADE på min mage. Haha! Men det är klart hon kan ju inte bara gå fram och fråga:

- Har du blivit fetare eller är du gravid eller bägge delarna? *ASG*

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-22 12:29:22 följande:
    Happiness: det ligger en bild i mitt galleri från i måndags, 7+1 enligt mig 7+2 enligt läkaren men vad gör 1 dag för skillnad!? Bara att titta in och kika, kan lägga in den i tråden när jag kommer till datorn, ligger i sängen med mobilen för att inte spy något mera. Självklart får alla andra nyfikna oxå kika!!
    Hoppade in i ditt galleri . Vilken fin bild du har på det lilla kornet. Och jag tycker faktiskt inte alls att den såg liten ut. Låg perfekt där i mitten. Mitt frö låg liksom helt ihoptryckt i ena kanten skitsvår att se. Hoppas nu du får en ny bild snart! Kram
  • Happiness

Det är lustigt alltså...igår när jag vrålåkte in till gynläk efter det färgade toapappret. Sa hon bara helt lugnande till mig på klingande norska "bruna flytningar" får man ha. Men hon sa inte hur länge.....verkar som om det är så himla vanligt och to m normalt så det är inge att oroa sig över. Jag höll ju på att gråta av oro.

• Happiness

Ibland skriver jag från en laptop...men det kan ju inte alls vara bra. Den blir ju så himla varm inunder. Vill absolut minska alla olika skäl till MF. Har ni tänkt på det ni med lap? I knät borde man väl kunna ha den...men på magen vågar jag faktiskt inte.

• Happiness
    ODD: Tack för reflektionen. Ja det kan ju absolut vara så att barnet inte alls har lust att vända sig mot det har otyget. Helt logiskt! Egentligen är nog det vettigaste att bara sitta vid den stationära. Japp så får det bli!

mimmi80: tack för titten! Du är alltid välkommen hit. Ta gärna med dig lite av den där goda rabarberpajen. Smaskens!
  • Happiness
    Lallan skrev 2010-07-23 10:23:03 följande:
    Happiness, skönt att allt såg bra ut. Nu ska det allt gå vägen
    Tack tack vännen! Nu får det inte kmma fler bumps in the street. Bara raka autobahn rätt in i förlossningssalen . Hoppas du mår bra! KRAMKRAM!
  • Happiness

Tillväxt ultraljud ska jag också försöka tjata till mig då min "lilla" kille också var stor. Usch fick nog lite förlossningsskräck p g a det. Ska försöka komma i kontakt med Aurora också.

• Happiness
    LittleJunia skrev 2010-07-24 20:15:36 följande:
    Tack alla! Undrar när man kommer landa??
    Tidigare graviditeter har  jag nojjat mig lite och kollat en hel del på toapappret .. jag kan säga att nu vågar jag inte ens titta.. oj,oj Jag hoppas innerligt att det kommer gå FORT framåt nu ibörjan så man kan börja njuta lite sen!

Har ni ngn BF-lista?
    Gud vad roligt att du plussade. GRATTIS GRATTIS!!!!!! Nu får vi följas åt. Jag är vansinnigt orolig jag med. Verkar som ALLA är/har varit det här inne och det får vi ju också lov att vara med tanke på vad vi har gått igenom tidigare.

Men nu ska det funka för oss LILLA-JULIA!!!!

FRÖKEN SJ: Tack för gratulationerna! Ja det är ju knappt jag fattar att det är sant...efter så lång tid
  • Happiness

Har precis kommit hem från läkarbesöket. Svårt var det att ta mig dit. Fick ta Postafen och macka i sänen innan uppstigning för att överhuvudtaget kunna ta mig dit.Kräks

Tycker allt gick väldigt bra. Läkaren gjorde ett VUL och konstaterade att knoppen växer som den ska. Ultraljudsmaskinen var riktigt gammal och röten. Kontrast hade den ingen och en otroligt dålig skärpa. Har blivit van vid dom privata grejerna men värsting inzoomning. Menmen huvudsaken var att hjärtat slog och att den hade växt 1 cm vad den lille. Haha! Ja det är pluttigt. Fantastiskt att man kan må så illa av så lite .

Läkaren var väldgt nöjd med att jag mår apa och inte kan inte göra annat än ligga i sängen. Hon var av den skolan att ju mer illa man mår desto bättre (starkare) graviditet. Jag har iog hört dom som mått asilla men ändå fått MF/MA. Så lätt ska det inte gå att få mig trygg .

Hon skulle skicka en remiss till Östra för Aurorasamtal. Det är tydligen väldigt svårt att få tid dit. Många som är oroliga och vill samtala. Så hon sa att vi måste vara ute i god tid.

Hon skrev ut Lergigane Comp. Tog en för 3 timmar sen och den hjälper ju bra mycket mer än Postafen

Sen ville hon ta blodprov var 4:e vecka för att kolla så inte TSH:t går upp. Skönt att redan nu få en plan för det

Slutlien fick jag lämna alla vanlilga blodprov+ TSH i labbet. Jag vet att jag är svår stucken. Och självklart fick jag vara en levande nåldyna idagen med. Hade 7,9 i blodsocker. Ändå var det en timme innan som jag åt frukost och det var bara en macka med smör och vatten. Konstigt! Tror 8 var referensvärdet. Har aldrig haft så högt innan så nu får jag lusläsa på nätet. Hon som tog proverna började ju skruva på sig ..men min BM kom in i rummet och sa helt sonika att det inte var över 8....och inget mer med det. Är det någon annan som har haft högt glukos härinne?

Sen kollar dom tydligen järndepåerna som standard. Jättebra! Det gjorde dom inte -03. Jag hade 134 i hb och det är ju ett bra utgångsläge. Läkaren frågade om jag åt andra mediciner men jag nämde inte Albyl Minor vill inte ta en diskussion om det nu med mitt illamående. Vet ju att just denna fråga är lite känslig för många läkare.

Kände mig dock tvungen att berätta att jag inte äter Levaxin (som dom tycker jag ska) utan att jag tar Porcine istället. Självklart hade läk. ingen aning om vad det var. Så jag fick förklara. Hon fick en rynka mellan ögonbrynen, men sa snabbt att bara TSH håller sig nere så är det OK. Jag gillar henne trots att det var hon som sa ibörjan på juni när jag precis hade fått MF:t, sa att sjukhuset hade minsann INGA resurser att ta hand om mig och kolla varför jag hade så svårt att bli gravid.

Nu när jag kom gravid...sa hon typ att det tar ju lång tid att bli med barn och det var därför hon inte ville ta hand om mig. Varför jag inte blivit med barn och fått MF är ju för att jag hade för högt TSH och inte fått det korrigerat och INGET annat. Det hade inte hjälp om jag så väntade i 10 år. Men bortsätt från det var hon KANON!!!!

Skönt att slippa tjaffsa!!!! Jag kommer att gå på vanlig MVC om det nu inte händer något. Spec.MVC ligger lååångt härifrån ch jag känner inte för att köra bil höggravid flera mil.

*****************************ILLAMÅNENDE men väldigt nöjd, KRAM*******************************************

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma