Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-08-19 17:00:48 följande:
    Ja haha Happiness, du var den första som trodde att jag var gravid - förstapriset går til dig!
    Det var så sjukt. Första dagen kom det svaga strecket efter en timme. Andra dagen efter en halvtimme. Tredje dagen efter en kvart. Då gav jag upp och tänkte att vafaaaan, det blir aldrig ngt plus inom utgångstiden. )Förra månaden fick jag ett svagt streck efter utgångstiden men var inte gravid)
    Och så idag, vad hände liksom??? Strecket kom efter 5 minuter! Jag blev så himla paff, jag trodde aldrig att det skule bli plus!

Nu kommer snart mannen hem från jobbet och jag har skrivit BAMBINO på magen med tusch. Tänkte säga att jag har ngt konstigt utslag på magen, kanske kan hankolla på det....!
    (Orkade inte köpa ngn bulle att lägga i ugnen, jag är hemma och är så himla förkyld.)
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH vilken kanon idé. Han kommer bli skit glad....Sen kan du ta kisspinnen och slå in den i ett fint paket och säga ....Jag har en liten present till dig . Du måste skriva vad som hände sen.
    Sen att jag också har vunnit ett finr pris....detta blir ju bara bättre och bättre. Jag önskar mig....hmmm en hel och frisk bebis och jätte bra siffror på KUBen.

Alltså dom där billighetspinnarna är lömska...det kan ta en evig tid innan strecket kommer sen måste man ju ha tonvis med hCG innan det visar något överhuvudtaget. Men imorgon kommer du se direkt hur strecket kommer så fort du kissat klart.

LYCKA TILL NU MED ÖVERRASKNINGEN OCH GLÖM INTE SKRIV{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    Daniela: Jag hoppas hoppas att läkarna har något positivt att säga till er. Delar er oro och hoppas innerligt på att allt är som det ska. *kramar om dig*
  • Happiness
    färnik skrev 2010-08-20 10:34:20 följande:
    Våran dotter vägde också 4,6kg när hon föddes. Tyckte inte hon var mindre bebis än de som vägde 1 kg mindre dock. Varför var det så hemskt med stor bebis, gick förlossningen inte bra?
    Att få en stor bebis är helt ok. Han var världens finaste bebis när han kom ut (självklart ).
    Men förlossningen var rikigt tuff med många frågetecken och oro. jag vill inte riskera detta ingen som sagt och kommer därför få Aurora samtal. Vill gärna få tillväxtultraljud om det nu är tillförlitligt. Det står mellan kejsarsnitt och igångsättning. Men eftersom jag ändå hellre vill föda så ska jag försöka få ett samtal med läkare och planera in en igångsättning och då antagligen efter de siffror tillväxtultraljudet visar.

Orkar inre prata om förlossning ens. Jag har journalen hemma men har inte gått igenom den med någon BM. Det blir väl med samtalet med Aurora. SF måttet är ju inte hller så jätte säkert..men det är klart om dom mäter en pytte mage under resans gång ja då lkanske jag kan fundera på att gå tiden ut..men som sagt alla dessa tekniska och medicinska kunskaper besitter bara läkare ( om någon). Men ett är säkert och det är det att jag INTE vill gå igenom samma sak igen.
  • Happiness

Glömde självklart......Skönt att du mår bättre Färnevik och många kramar. jag äter också Lergigane och tycker det funkar hyffsat. Pimperane har jag jag aldrig ätit...men allt som håller spykänslorna borta är välkommet.

• Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-19 18:17:21 följande:
    Hihi, han kom hem, jag låg på sängen och höll masken och sade att jag fått något konstigt utslag på magen. Så drog jag upp tröjan och han läste långsamt... och så såg jag hur han började le stort... jag spelade dum och sade att jag aldrig sett något liknande utslag tidigare... Han började skratta och kramade mig och sade "är du gravid?". Då tog jag fram stickorna och visade honom. Han fick kolla i skarpt ljus för att bli övertygad. Sedan var det kramkalas!

Självklart, en frisk och helt perfekt bebis levereras, och naturligtvis även ett underbart KUB-resultat, det bästa någonsin.
    Haha vad underbart! *ler med hela ansiktet* Jag ser hans ansikte framför mig...typ Förvånad.....Visst är det underbart....till slut går det liksom. Fast man så många gånger nästan trott att allt hopp är ute.

Jag tänker direkt på den där Triss reklamen när tjejen ser hur hennes man plötsligt tar ner ringen.
    Vi skulle platsa i en sån reklam. Plötsligt händer det!

Japp nu är du och din man mega gravida...Grattis igen! {#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-20 12:50:23 följande:
    Asså det här med metallsmak... NU FATTAR JAG VAD DET ÄR.
    FY FAN vad äckligt det är!!! Haha, det smakar verkligen som om jag skulle ha en lyktstolpe som slickepinne...
    Måste äta saker hela tiden så jag håller den här äckelpäckelsmaken borta!!!!!!!
    Haha lyktstolpe som slickepinne.....den gillar jag. Ser också det fram för mig . fullt med skrot i munnen.
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:15:15 följande:
    Tusen tack igen!
    Ja, det var så kul! Men han såg inte överraskad ut, han bara log och sade sedan "jag visste att du var gravid". Han sade att han känt det på sig.

Han är så lustig, första gången vi blev gravida hade han sagt efter sexet "nu tror jag faktiskt att det tog sig". Och det stämde ju! Samma sak hände denna månaden, efter sexet sade han "jag tror att det blev en bebis nu". Och det stämde ju!
    Han verkar vara lugnet själv din man. Som en filbunke. Helt rätt! har ett gott självförtroende när det kommer till vad hans små vänner kan hitta på. Små racer rackare det där...men det visste han ju hela tiden. Eller så har en en intuition som inte är av denna värld...

Spår han i kort eller kula? Kan inte jag få fråga honom vilken Trisslott jag ska ta nästa gång....han vet exakt vilken det är vinst på? Jag brukar inte tro på det övernaturliga men den här mannen har verkligen potensial . Brukar han ha tur eller känna på sig saker?
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 13:12:24 följande:
    hej tjejer...
    har precis smällt ihop en cheese cake.. fick ett sånt oerhört sug efter det.. tror ni att man dör om man smäller i sig en hel kaka själv? =) haha
    Haha nu måste jag också skratta mellan illamående attackerna. En hel cheesecake. Eller varför inte liksom? Jag satte i mig en helpåse djungelvrål igår på rekordtiden 8 minuter. Gud vad jag blev sugen på cheesecake nu. jag vet min mamma gör ibland såndär glasscheescake som man har i frysen. Yammi!
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:25:39 följande:
    Ja det där med racer-rackare har vi faktiskt riktigt kul åt... han har nämligen en liten ofarlig knöl i pungen (som han har kollat upp, den är inte farlig) och jag brukar kalla den för hans TURBO!
    Nja, han är jäkligt kass på att vinna på lotto själv må jag säga, annars hade vi varit rika vid det här laget... Tyvärr! Annars hade jag gärna lånat ut honom till dig Happiness, såklart!
    Turbo-knöl....nä detta blir roligare och roligare *skrattar högt*. Ja vissa har fått det och andra inte. Haha! Vad du ändå är gullig som ville låna ut. Jag kanske har något som du vill låna? En stökig 7-åring, en stökig 10-åring och en stökig 8-åring. Skulle det kunna vara något? Dom två sista är inte mina men dom ingår...sen finns det en hel hög med grannbarn också. Som säkert vill ha lite miljöombyte....(är på rikigt skämthumör idag )
  • Happiness

Eftersom BM är väldigt strikta med att säga typ:

Det blir en pojke/flicka på RUL.t där jag bor.....har jag lagt fram en idé till mannen hur vi ska kunna luska lite...

När vi är där frågar jag henne....ser du någon snopp? Haha! Då har jag fått för mig att chansen är god att hon svarar både sanningsenligt och jag menar finns det en snopp där så tror jag det är typ 80 procent att hon ser den.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma