Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Tack för allt fint stöd i tråden tjejer...ni är så goa. Hjärta Tittade på fotot igår (det hänger på kylskåpet så jag inte ska glömma) den lille ser för rolig ut. Det syns bara ett stort huvud och kropp inga armar och ben.

Bjornis: Ok så du var längre gången än vad de trodde först då? Hoppas verkligen 5 cm stämmer. Ska google lite och kolla om det stämmer med tiden. har några böcker någonstans också. Vad fick du för siffror på KUB:n? eller var det endast NuPP?

Läser om MCT och funderar...äter du något prep nu natur medicin eller kemiskt?
    Antar att du tar Folsyra. Något mer?

Muffe: Det med VUL. Det forskas på om det skulle vara skadligt för fostret. Vissa menar att det utsöndras värme vid VUL och det blir en temperaturskillnad för fostret som inte är bra. Menmen det får ju läkarna ansvara för. Något ska de ju göra för sina löner.

färnevik: Så hände för mig också. En dag var det liksom borta....men sen kom illamåendet tillbaka 7 gånger värre. Så håll i dig! Ikväll blir det nog att greppa sitsen igen.

sugarrush: Du ska ha dina pengar för 17 gubbar. Det är ingen välgörenhet du bedriver. Varje öre ska du ha tillbaka. Det gör ingenting att du gråter. Bara bra att alla får se hur illa du mår av hur han behadlat dig.Gråt på! Pengarna ska du ha tillbaka och det är precis som du säger med sambolagen allt det ni köpte ska delas lika. Tråkigt för honom men han lär får pröjsa. Bra om du får ett domstolsbeslut så han inte kan komma undan. Annars är risken att du aldrig får se pengarna. Har du domstol och han vägrar ändå att betala kan du bara som privatperson driva in det hos kronofogden. det går inte utan domstolsbeslut. LYCKA TILL!

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:10:50 följande:
    Happiness Jag äter "Kvinna" från maxmedica som de rekommenderade på apoteket. Den innehåller 500 migrogram folsyra och sen en massa andra vitaminer. Det jag kollade direkt när jag plussade var om den innehöll för mkt A-vitamin men den är en bra bit under högsta rekommenderade dos.
    OK så du äter inget annat...hm. det är klart du har ju inte haft så många MF om jag minns rätt. det är väl "bara" x:t va? Tänker bara att det är konstigt att du helt plötsligt börjar få MF.

Har du jämfört med det CB du tog häromdan? Enligt mig är de de två som är lättast att jämföra. För mig var det så att när just CB:t strecket blev tunnare inte ljust ljusare då var det hCG som gick tillbaka. Åkte in och tog blodprov som visade 3. Allt under fyra är ju icke gravid typ.

Du jar ju själv mycket kunskap när det gäller hCG och styrkor. Finns det verkigen ingenstans du kan lämna blod? Men som sagt jämför två CB. Jag håller tummar och hårstrån för dig.
  • Happiness
    Längtan: Tack,tack! Bilden sitter på kylskåpet. Så hjärnan kan se det varje gång jag öppnar. Haha och det är ofta. vet du vad jag bakade i söndags? Mjukpepparkaka...muma. Till det tog vi vispad grädde med lingonsylt i. Köpte också boken 7 små kakor. Den är ju fantastisk.....nu blev jag sugen på morotskaka också..HAha!

Hur mår du själv? Skulle du inte åka bort? Hur är det med illamåendet?

P.S Bilden på den lille ser ut som en sån där ryskdocka. Huvud och kropp inga armar och ben. Men jag såg dom klart och tydligt på skärmen. Det var bara surtanten som var dålig på att fota . D.S
  • Happiness
    Muffe80 skrev 2010-08-31 11:27:44 följande:
    Jag bokade ju in hälsosamtal igen men funderar på att avboka det faktiskt. Vad mer kan de säga denna gång? Det enda jag undrar lite över är KUB, men jag vet redan att de itn gör det där jag bor så jag får fixa det själv isåfall.
    Kommer ni gå på hälsosamtal?
    Om man är orolig så tycker jag absolut man kan betala en summa för att stilla den. tror det ligger mellan 1200-1500 privat och det kan det ju vara värt.
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:36:20 följande:
    Jo jag tror att jag skulle få lämna blod om jag ljuger lite och åker till akuten i kväll eller så.. men jag tänkte som så att jag väntar lite nu, jag har inte ont det är bara jobbigt i huvudet... Det ilar lite i livmodern emellanåt.. det tar jag som ett gott tecken... på fredag tar jag ett nytt CB om jag inte börjat blöda.. då är det en vecka efter bim och det är ju det sjukvården rekommenderar. Sen tar jag det från där...
    Detta låter ju mycket klokt! Du låter lugn och samlad med en bra plan.
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:40:49 följande:
    du får ju ta kort nu!!
    haha du börjar låta som jag.. är sugen på allt hela tiden.. idag blir det kladdkaka när jag ska ha en liten tjejmiddag, med grädde till.. undrar vem som kommer äta mest?=) haha...

dom små varelserna ser mest ut som aliens men ack så söta de är :D
    Längtan: Vilken fin liten kotte du har....Härligt att se! Aliens,ryskdocka och stubbkotte...NÄ längtan vi får komma på lite gulligare saker *asg*

Åhhhhh kladdkaka! detta låter ju smaskigt. Kan du inte lägga in receptet. Blev så himla sugen. Tänk med grädde också. Haha! *rinner i munnen*
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:47:05 följande:
    Inget blod, inga flytningar, lite ömma tuttar, lite gråtig (kan vara ovisshet också) molvärk emellan åt, ilningar emellanåt... annars nada. =)
    Hmmmm det låter som en typisk beskrivning av någon som är gravid: HAHA!!!!!
  • Happiness
    Till er som varit gravid ett tag:

Vart hittar jag sköna mamma-trosor? Precis allt jag har spänner så där otrevligt på livmodern. Hittade 3-pack hipsters apfula på HM. Eller mannen gjorde. Enligt expediten var det det enda dom hade. Behöver TROSHJÄLP!!!
  • Happiness
    Längtan: Tusen tack för receptet! *skriver så pennan glöder*

Jag smetar ut allt på en smordlångpanna eller? Tralalalallaalla nu ska det bakas. Gud så gott!

Mabaja: Tack för tipset. Lindex ska jag kolla på. hatar också att vara så där varm och valrossig. hur gick det med vagen föresten? Är du nöjd med köpet? vad var det för märke nu igen? sitter och klurar på vilken vagn som bäst skulle passa våra behov. Har haft en Mistral men man höll ju på att brytahandlederna när man sjulle svänga med den. Funderar på någon med svivel-hjul. Där vi bor finns massor av asfalterde cykel och gångbanor så det borde väl funka med svivelhjul då va? Lutar åt en Mistral-s. Gillar när det finns svängbart handtag.
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-08-31 12:19:21 följande:
    Vi köpte en Emmaljunga duo edge! Jättenöjda! Hittills. Två av våra katter har fått leka "försökskaniner" och åkt på provturer här hemma. haha. Så nu är det bara en bebis som saknas!

Jag har provat mig fram, bomullstrosor är för varmt så får bli annat material! :) och de jag köpt är som sagt mitt guldkorn!
    Ja Emmaljunga är en bra rejäl svensk vagn. Sen brukar dom ha snygga tyger och färger också. En vagn som håller för allt. det som är så bra med den är ju att liggdelen är å stor,rejäl och rymlig. Sen är den ju ganska hög också iförhållande till Teutonias. Bra för lite längre personer. Och att man får enkänsla av att ha barnet nära sig. Tog en stund att vänja mig vid den lite lägre Mistralen, kändes som sonen låg på marken typ.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma